Katalysator Corsa B C14SE

Forumindex Forums Modellen Corsa Katalysator Corsa B C14SE

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234004
    Mirrage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 March 2010

      Hé Opel Fans!

      Gisteren is mijn Corsa B C14SE voor de keuring geweest en er jammer genoeg niet door gekomen :swear

      Bij de uitlaatgas meting kwam er als waarde “1” uit terwijl “1/2” is toegestaan… Nu blijkt dat mijn katalysator kapot is. ( voor de winter rammelde er al wat onder de auto, stukje structuur afgebroken? en in de winter is deze vast gaan zitten.)

      Mijn lambda sonde geeft af en toe na een rit van minimaal 15min. een storing, zou deze ook een grote invloed hebben op de meting wanneer deze niet helemaal correct werkt? (Merk tijdens het rijden of dergelijke niets van een slechte verbranding, ook geen extreem hoog brandstofverbruik.)

      Wat voor katalysator moet ik nu kopen? Is 2de hands van de sloop ook een optie? <-- Van welke auto's kan ik deze allemaal af slopen? Op wat voor prijzen kom ik uit bij een nieuwe en bij een 2de hands katalysator? Alvast vriendelijk bedankt! Joël

      #17833171
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Een defecte lambda sensor is ook niet goed voor het Co.
        Heb je deze al eens goed gestest?
        Meten met de multimeter op de zwarte draad. Moet 0.1 naar 0.9v aangeven, schommelend.

        een 2e hands kat is een optie. maar ze willen wel eens kapot zijn.
        Heb er hier 1 liggen die ook niet meer werkt. Terwijl al het gesteente er nog wel in zit.
        Deze gaat dus mooi naar de oud ijzerboer, levert nog goed geld op zon ding.
        Dus 2ehands zullen ze ook nog wel aan de prijs zijn als je er 1 gaat halen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.