Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kat 2.6 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2009 om 18:01 #17464234
ja het zag eruit dat er een potje ala:
dit is een katalysator van een X25XE.
Willem
28 november 2009 om 09:49 #17464235ik heb deze 3 gevonden op ebay, als je ze vergelijkt met de foto van willem zie je dat hij na de kat ongveer 5 cm langer is. maar ze hebben het altijd over 2 kat’s maar ik zie er toch maar een. zou er ergens anders nog een kat zitten dan?
28 november 2009 om 10:46 #17464236onder je auto kijken haha..
Ik denk babilonische denk verwarring met de Omega, deze hebben ALTIJD 2 katalysatoren, ook de oudere X25XE en X30XE motoren ivm de pijp links en rechts loopt, tot achteraan de auto.
>> anders zou je eens een foto kunnen maken van het uitlaat systeem van de Y26SE vectra style <<
Willem
28 november 2009 om 13:10 #17464237ik kom er net onder uit en ben er achter, zoals op de foto van jouw, zit het bij mij ook. waar jij je lambda’s heb zitten zit er bij mij niks, maar er boven (ik denk het spruitstuk) je krijgt dan de flens—>lambadasonde—>kat—->lambdasonde—>een soort van verdeelstuk die naar de 3 uitlaat poorten gaat, aan de andere kant is dit het zelfde. dus ik denk zelfs dat er 3 kat’s onder zitten???
28 november 2009 om 13:15 #174642381 kat dus.
hoeveel lambda sondes heb je gevonden??
Willem
28 november 2009 om 13:16 #17464239je hebt namelijk lambda voor de kat, en NA de kat.
als jij 3 kats zou hebben heb je dus 5 lambda sondes
Willem
28 november 2009 om 13:19 #174642404 lamda’s gevonden, maar die “pot” op jouw foto zit er ook, precies het zelfde ook met de flexibele stuk ervoor
28 november 2009 om 13:23 #17464241– dus je hebt in ieder uitlaat spruitstuk een lambda?? om bijde een cilinderbank te meten.
– en dan 1 voor de kat (om allebij de cilinders samen te meten)
– en dan 1 NA de katalysator. voor de nameting.Willem
28 november 2009 om 13:26 #17464242in ieder uitlaat spruitstuk zitten er 2 lambda’s en 1 kat, tussen de kat en de lambda’s zit nog geen 10 cm, dus een voor de kat en een na. dan komt er een flens en die zit weer vast aan het stuk uitlaat wat op jouw foto staat.
28 november 2009 om 13:42 #17464243dat zou zeker kunnen
kan je geen foto maken van het zwikkie..
maar dan heb je dus EERST Lambda, dan Kat in spruitstuk, dan nog lambda voor beide banken nameting eerste 2 kats, en dan daar nog eens een nameting over.
Willem
28 november 2009 om 16:49 #17464244voorkant
achterkant
na de kat’s
28 november 2009 om 19:28 #174642455 lambda’s zie ik dat goed??
2x in de spruitstukken bij elkaar 4 dus.
en na de laatste in de voorpijp.
(vind het wel logisch dat deze motoren onzuiniger zijn dan de 2.5 met als die weerstand in de uitlaat).
Willem
28 november 2009 om 21:04 #17464246laatste voorpijp??? welke foto? ik tel er toch maar echt 4
29 november 2009 om 10:35 #17464247geen nameting na de voorpijp??
ja kan hoor, ik zie het niet duidelijk op de foto’s namelijk.
ik had wel een nameting verwacht na de laatste kat namelijk
Willem
29 november 2009 om 11:12 #17464248hmm kzal wel is kijken onder de auto
29 november 2009 om 13:42 #17464249Die laatste kat wordt niet gemeten.. dus totaal 4 Lambda’s.. en het mm-lampje krijg je niet uit door een nieuwe voor-pijp te monteren.
Die buiten-mantel van het flexibele stuk is bij die jou ook helemaal los zie ik.. is bij mij ook zo.
Die P0420 & P0430 storingen komen (volgens mij) toch echt door de Katalysatoren die direct aan het blok zitten..
Bij mijn Vectra brandt het mm-lampje eigenlijk altijd maar rijdt verder prima, vindt ik ook niet leuk maar ja.. is gewoon lastig op te lossen.
foto-tje van mijn laatste Kat (die onder auto zit)
Gr. Maurice
29 november 2009 om 13:55 #17464250ik zag ook al van dat flexibele stuk, aar de uitlaat is niet lek. zou het niet op te lossen zijn door bijv een dta of kms systeem te nemen?
6 december 2009 om 10:27 #17464251hoe kan ik dit nu oplossen???
6 december 2009 om 16:36 #17464252De katalysatoren vervangen denk ik.. maar je wil niet weten wat dat kost !
Rijdt die van jou dan slecht ?? houdt ie in ofzo ??
6 december 2009 om 17:50 #174642534 katalysoren..
als ik de foto’s bekijk zie ik er 3.
1 in elk spruitstuk, en de laatste.
wel 4 lambda sensoren…
Gloeiende, die hebben bij opel er alles aan gedaan om aan de Emissie eisen te kunnen voldoen, niet normaal.
en bij deze vergleken heb ik een Vervuilende motor haha…
Willem
7 december 2009 om 17:28 #17464254hoe kom je bij 4 kat’s???
21 december 2009 om 18:43 #17464255hiermee kwam neetmans,
misschien heel kort door de bocht gedacht,
kun je de draden van de ‘na’ kat niet gewoon aansluiten bij de ‘voor’ kat ?
dan meet hij hetzelfde.. en dus geen foutmelding meer ?niet moeders mooiste oplossing, maar als je lampje dan uit is en je 950,- in je zak kunt houden toch zeker het proberen waard lijkt me ?
wat denken we hier van???
22 december 2009 om 07:25 #17464256Is het niet dat er na de kat schonere waarden gemeten moeten worden?
22 december 2009 om 09:48 #17464257dat van die draden aansluiten gaat niet, aangezien de lambdasensor na de kat een constante waarde moet meten en die voor de kat moet pendelen.
waarschijnlijk krijgt de laatste lambdasensor dus een verkeerde waarde omdat de kat kapot is en daarom gaat jouw MM lampje branden.
dus er zal niks anders op zitten als 2 nieuwe kat’s monteren
22 december 2009 om 12:21 #17464258is de 2 sensoren welke na de kat zitten, na de 3e kat monteren geen optie??
draden verlengen en zo, die laatste kat zal wel heel blijven..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.