Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kat 2.6 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2009 om 16:27 #17208715
ik krijg volgens de tech 2 een storing op mijn beide kat’s terwijl de gas meeting goed is, wat kan dit zijn? mss een van de 4 lambda sondes???
29 januari 2009 om 17:58 #17464185dan zouden de lambda sondes NA de katalysator niet goed moeten wezen.
maar veelal loopt het uit op katalysatoren vervangen.
Wat deze storing inhoud is: De waarden van de lambda’s komt niet overeen met de lambda’s na de katalysatoren.
er zit een afwijking in dit systeem en dan krijg je deze storing.
Komt helaas (te) vaak voor bij de 2.6 V6.
Dacht MBvectra dit ook al aan de hand heeft gehad.
Willem
Willem
29 januari 2009 om 19:01 #17464186Net wat willem zegt, er zitten achter de katalysatoren, elk een lambdasonde. Deze controleert of de kat zijn werk doet, zodra deze een luchtstroom meet die niet constant is, geef hij deze melding. Ben dit al eens tegengekomen in de werkplaats, enige remedie is de katalysatoren vervangen.
30 januari 2009 om 13:27 #17464187Nou.. met dit probleem ben ik dus al meer dan een half jaar mee bezig :(
Mijn Vectra (2.6 V6) geeft ook altijd die storing op de katalysator.. de storing-code’s: P0420 & P0430.
Ik heb dan steeds één van die twee.. de P0420.. deze blijft maar teurg komen.
Er zijn eerst al eens nieuwe bougies in gekomen, toen had ik nog een kapotte bobine (ala €222,-)
En heb ook al een nieuwe lambda-sonde erin gekregen (ala € 200,-) en dit bleek dus niet het probleem :cry
Na dit al is het nog steeds niet klaar en lijkt het er heel erg op dat die katalysator kapot is.. dealer-prijs: € +/- 650,- p/st. excl. montage :swear
Maar goed.. ik rijdt al weer een tijdje met dat storings-lampje en de motor presteerd wel goed (vindt ik)
Ben aan het sparen voor een eventuele vervanging van die katalysator.
Gr. Maurice
9 februari 2009 om 18:49 #17464188ik kom net terug van de wintersport op de heen weg brande het ms lampje, maar op de terug weg na ongeveer 5 uur gereden te hebben moest er weer getankt worden toen ik de auto toen weer starte was het ms lampje weer uit, nu nog steeds. maar ik heb zo het gevoel dat hij binnen kort weer aan gaat of is het nu een ander probleem geweest dan de kat??? hij blijft goed lopen als het ms lampje brand.
9 februari 2009 om 18:57 #17464189kan nog steeds katalysator zijn.
misschien verlangde de auto wel naar een lange rit.. :vertag
Willem
9 februari 2009 om 19:15 #17464190dagelijks toch 40 km waarvan 30 op de snelweg en tja het is een v6 dus ik rijdt er ook best mee door…
9 februari 2009 om 19:19 #17464191Ik rijdt over het algemeen lange stukken met mijn V6, maar hij loopt echt een stuk prettiger als die lekker een 900km heeft afgelegd waarvan rond de 200 a 300km boven de 200km/u
dan is ook gelijk de uitlaat weer wit van binnen :D
van die 40 trutten kms in NL komt de vervuiling niet echt los natuurlijk haha. (120km/u max is een schrijntje voor de 6 pitter)
maarja, nog geen rede dat het lampje zou mogen branden natuurlijk
ik krijg in NL niet goed de kans mijn 6 pittertje goed los te laten komen zonder mijn rijbewijs op het spel te zetten..
Willem
9 februari 2009 om 19:29 #17464192uh wim, wat ben jij dan kwijt aan tanken!!!!!
als ik al een keer goed gas geef met mijn vec, dan zie ik de meter zakken.
ik heb het hier al vaker gelezen over het verbruik, maar er is niemand die zoveel verbruikt als de mijne.
gemiddeld zit ik op 1op5.
en de top snelheden van rond de 250km/u haal ik ook niet, of duurt het vanaf de 220km/u nog een week of drie.
ik heb wel een automaat, zit daar het verschil in.groeten.
9 februari 2009 om 20:10 #17464193jupzz, automaat, langere eind overbrenging
de hanbak 3100 toeren bij 120km/u
de automaat 2700 toeren bij 120km/u
de motor heeft bij dat lage toerental dus niet genoeg kracht om de snelheid verder op te voeren boven de 220 / 230 km/u
vermogen ligt bovenin toerengebied van de V6 namelijk.
verbruik, zeker in de stad zal de automaat bij vlot rijden meer verbruiken.
mijn verbruik, bij normaal rijden 1 op 11 gemiddeld
bij lekker trappen gauw 1 op 7
Willem
9 februari 2009 om 22:25 #17464194Nu we toch weer terug komen op het verbruik, Heb er de afgelopen tijd BP-ultimate / V-power spul in gemikt. En nou weet ik niet of het mijn verbeelding is, maar ik zou zeggen dat er iets anders is. Of het nou allemaal dat ene beetje harder gaat, geen idee. En of het de extra 4 euro waard is, Dunno, maar het rijd wel fijn?
Willem, jij gooit er gewoon-95 in ?
10 februari 2009 om 07:59 #17464195origineel gepost door Melvivio
Nu we toch weer terug komen op het verbruik, Heb er de afgelopen tijd BP-ultimate / V-power spul in gemikt. En nou weet ik niet of het mijn verbeelding is, maar ik zou zeggen dat er iets anders is. Of het nou allemaal dat ene beetje harder gaat, geen idee. En of het de extra 4 euro waard is, Dunno, maar het rijd wel fijn?Willem, jij gooit er gewoon-95 in ?
Hier zelfde ervaring met v-power.
Verbruik was altijd gemiddeld 1 op 10,5 en is nu
1 op 12,3. Kan natuurlijk ook van de weersomstandigheden
komen. Als er kans op gladheid is rij ik toch wat voorzichtiger :P10 februari 2009 om 18:08 #17464196ik heb in duitsland v-power 100 getankt, voor mijn gevoel trekt hij harder.
10 februari 2009 om 20:01 #17464197Ja mijne wil juist NIET met V-power, al helemaal niet met de V-power uit duitsland (100 octaan)
ik kom niet boven de 230 235 op de duitse V-power.
Krijg ook storing arm mengsel in dat geval.
ehh ja rijdt gewoon op 95
Willem
10 februari 2009 om 20:03 #17464198ik zat zo is te denken, stel dat ik een andere kat moet (€650,-)is het dan geen goed idee om zo’n sport kat tot 350pk te kopen, dacht dat deze een stuk goedkoper waren…
10 februari 2009 om 20:05 #17464199kan, en dan hopen dat je geen storing krijgt ivm dat de kat vrij open is??
als je hem kan testen zou mooi zijn.
10 februari 2009 om 20:14 #17464200origineel gepost door wim-v6
Ja mijne wil juist NIET met V-power, al helemaal niet met de V-power uit duitsland (100 octaan)
WillemHeb je ook al eens BP-ultimate geprobeert? ( oftewel zou er verschil tussen zitten )
10 februari 2009 om 20:21 #17464201ik heb meerdere van deze soort (V-power / Ultimate) op meerdere tankbeurten achter elkaar geprobeert
heb 2 weken met 100 octaan gereden, maar dat werkte averechts.
Willem
11 februari 2009 om 09:33 #17464202origineel gepost door fast cow
ik kom net terug van de wintersport op de heen weg brande het ms lampje, maar op de terug weg na ongeveer 5 uur gereden te hebben moest er weer getankt worden toen ik de auto toen weer starte was het ms lampje weer uit, nu nog steeds. maar ik heb zo het gevoel dat hij binnen kort weer aan gaat of is het nu een ander probleem geweest dan de kat??? hij blijft goed lopen als het ms lampje brand.Leuk om te horen dit.. want bij mijn V6 is dat lampje na het verwijderen van de storing wel een week uit geweest..
Daarna ging ie weer branden voor +/- een weekje.. en een week later ook vanzelf weer eens uit..
Hij brandt nu al weer een hele tijd en rijdt er dagelijks mee.. zonder dat je er iets van merkt.
Zo’n sportkat lijkt me niet de oplossing omdat je dan inderdaad met die scherpe lambda-metingen zit.. maar als je dat gaat doen wil ik graag weten of ‘t daarna echt opgelost is.
Gr. Maurice
12 februari 2009 om 16:47 #17464203auto net terug gehad, zit nu een nieuwe lambda in, €225,- nu maar hopen dat het lampje uit blijft
12 februari 2009 om 22:37 #17464204origineel gepost door fast cow
auto net terug gehad, zit nu een nieuwe lambda in, €225,- nu maar hopen dat het lampje uit blijftWelke lambda is er vervangen dan ? bank 1 of 2 ? bovenste of onderste ??
Bij mij hebben we er ook één vervangen.. de onderste van bank 2.. en dat was ‘t niet :(
Hoop het beste voor je :thumbup
Gr. Maurice
13 februari 2009 om 16:59 #17464205als je voor de motor staat de achterste en daar de onderste, die de gassen na de kat meet.
13 februari 2009 om 20:57 #17464206Dat is dus Rij 1 Lambda 2.. wie en hoe is er geconstateerd dat juist die vervangen moest worden als ik vragen mag ?
Bij mijn Vec hebben we ook een controlerende Lambda vervangen.. nadat we ‘m aktief hadden uitgelezen.. maar helaas was dat bij mij niet de oplossing van ‘t probleem :(
Hoor graag van je hoe dit verder gaat bij jou.. hoop het beste voor je :thumbup king:
Gr. Maurice
14 februari 2009 om 09:58 #17464207hij gaaf via de tech2 2 storingen aan, toen hebben ze besloten om het met deze te proberen, nu is het afwachten anders moet de lambda ook vervangen worden, zoniet dan moet er een nieuwe kat onder…
14 maart 2009 om 13:30 #17464208Hey snelle koe :P hoe is het nou met je Vec ?? weer helemaal goed of.. ??
Gr. Maurice
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.