Kappot onderdeel en geen olie meer

Forumindex Forums Modellen Omega Kappot onderdeel en geen olie meer

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226629
    Foenky
      Lid sinds:
      29 April 2009

      Na een tijdje stilte op het forum nu toch weer met een probleempje … Stilte op het forum is aan de ene kant goed, want dan is er niets aan de hand.

      De boordcomputer waarschuwde mij gister voor een te laag oliepeil … Vanochtend gecheckt en ik kan geen olie aan de peilstok vinden :hmmz

      Aan de ene kant makkelijk, want ik had al een onderhoudspakket met o.a olie en filter besteld, dus dan maar eens aan de slag … Toch beter op mijn olie letten … rij nu ook elke dag Almere Den Haag op en neer …

      Echter een iets langere blik onder de kap leverde de volgende beelden op:

      Weet iemand wat dit voor een onderdeel is? Voordat ik de olie ga vervangen dit eerst maar eens uitzoeken en oplossen.

      Gr. André

      #17736907
      Foenky
        Lid sinds:
        29 April 2009

        Kan iemand bevestigen dat dit het onderdeel is: VAUXHALL-OMEGA-AIR-CUT-OFF-VALVE-GM-90448811 en hoe heet zoiets in het nederlands?

        Thanks!

        #17736908
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dit potje doet niks meer dan de klep openen voor de secundaire luchtpomp.

          heeft niks met olie te maken.

          Deze kan je volop vinden op omega’s op de sloop

          willem

          #17736909
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Olie verbruik:

            Haal de dikke slang van het luchtfilter naar de gasklep eens los op de gasklep, ligt er olie op de gasklep?

            Willem

            #17736910
            Foenky
              Lid sinds:
              29 April 2009

              Willem,

              Bedankt voor de info. Zal vanavond even kijken naar de gasklep.

              Kan ook heel goed zijn, dat ik even met de neus op de feiten ben gedrukt door de waarschuwing, want ik ben vrij lax geweest met het controleren van het oliepeil. Toch wel wekelijks gaan doen …

              Heb gister de olie vervangen en er kwam toch nog aardig wat uit. Ik vind die peilstok ook niet echt lekker. Heb liever zo’n platstukkie staal met inkepingen.

              Vandaag verder even bellen met de diverse sloopbedrijven … Kan dit defecte potje zorgen voor het schokken van de auto?

              Vandaag ook de bougies vervangen, dus ik hoop dat ie erna zal lopen als een zonnetje ;-)

              Gr. André

              #17736911
              roekenest
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 February 2008

                wat voor schokken / tijdens koude motor wegrijden of onder t rijden met warme motor?…

                #17736912
                Foenky
                  Lid sinds:
                  29 April 2009

                  Hoi Roekenest,

                  Schokken is tijdens het rijden. Warme motor, koude motor, eigenlijk heel wisselend. Maar ik denk dat het nu wel opgelost is. Wisselde mijn bougies gisteren en er was gewoon 1 van de kabels geheel poreus. Die brak dus ook af. Nu dus kabels vervangen, bougies en nu is het nog even wachten op het onderdeel waar ik naar op zoek was. Sloperijen wisten wat ik bedoelde, maar had het niet (niet in de buurt tenminste). Heb het onderdeel nu via Ebay uit ierland laten komen … Zal maandag of dinsdag bezorgd worden, dus dan kunnen we weer verder …

                  Thanks voor het meedenken allemaal!

                  #17736913
                  Foenky
                    Lid sinds:
                    29 April 2009

                    Eerste rijgevoel vanochtend is perfect! Loopt weer goed.
                    Onderdeel gister erop gemonteerd en nu afwachten …
                    Vanmiddag waarschijnlijk wel weer filerijden, dus dat is dan de ultime test.

                    Vanmiddag ook de remschijven en blokken nog vervangen …

                    Gr. André

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.