Kan niet updaten-de auto vind de usb-poort niet?

Forumindex Forums Modellen Crossland Kan niet updaten-de auto vind de usb-poort niet?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18501698
    Guido M
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2022

      Ik heb een Opel Crossland X 2018 (2dehands aangekocht  op 20-12-2022)  en ik moet/mag een update gratis downloaden (van “my opel” op internet) en daarna installeren voor mijn infotainment-systeem ge-installeerde systeemversie : 21.07.16.32_NAC-r0 (2018-04-23) naar 21.08.87.32_NAC-r1 .

      Daarna de nav-kaart ge-installeerde kaartversie v 7.00.-r0 (2017-09-05) naar kaartversie 24.00-r0 (gegevens van Opel verkregen)

      Ik heb 2 bestanden gedownload en alles zoals het zou moeten met “opel update” gezet op mijn usb-stick van 60 GB.

      Na vele malen proberen start dit niet op in mijn wagen. Die vind/ziet de usb-stick zelfs niet.

      Ik kan wel een gsm  aansluiten om met androide-auto te werken en dit lukt. (op bovenste usb-aansluiting).

      Ik heb een test gedaan met andere stick van 2Gb met muziek erop maar die werkt/vind deze ook niet.

      Op de touchscreen bij “bronnen” vind ik de 2 symbolen terug van de usb-poorten maar niet opgelicht.

      Wat doe ik verkeerd aub of wat is er verkeerd ?

      Guido

       

      #18501712
      Guido M
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2022

        ik heb nog een test gedaan met een usb-stick van slechts 1 GB. Deze kon ik formateren op FAT32 en er één liedje opgezet.

        Naar de wagen en getest. Potverdorie, die werkt wel……dus die van 60 GB kon ik niet formateren naar FAT32 , er was enkel keuze naar EXFAT.

        Ik probeer straks met een 32 GB-usb dat ik wel naar FAT32 kan formateren. Morgen komt die nieuwe usb-stick binnen.

        Ik laat iets weten…..

        Guido

        #18501719
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          USB stick van 32gig gebruiken. Heb je op de dakhemel een rode sos knop? Zo niet dan moet je een internet verbinding via je telefoonmaken dmv bleutooth thetering of je moet ook de key downloaden en ook op de usb stick zetten

          #18501737
          Guido M
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2022

            ok Nick, morgen komt zo’n usb-stick binnen.

            De sos-knop zit niet op mijn dakhemel. de Auto is zonder die voorzien.

            Dus via mijn gsm, bluetooth gekoppeld, moet ik nog een instelling configureren om internet op het systeem te bekomen zodat die de file “licence” of zo kan bereiken.

            Weet jij wat ik moet instellen daarvoor op mijn gsm om internet door te schakelen naar de auto ?

            Ik zoek zeker verder en zie op mijn gsm ervoor ook…..

            Ik laat iets weten.

            Dank je voor jou hulp.

            Guido

            #18501826
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              als je de firmware download moet er ook een key bij zitten die je op de stick moet zetten, ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je in de buurt van almere woont wil ik je wel helpen mocht het niet lukken. Die verbinding die je moet maken anders is lastig uit te leggen

              #18501886
              Guido M
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2022

                ik ben van Jabbeke West Vlaanderen, Nick.

                Ik heb de 2 bestanden reeds gedownload op een usb-stick van 16 GB dat ik nog liggen had. Deze kon ik formateren met FAT32 en daarna heb ik de bestanden gedownload.

                1. Licence ( 7,02 kB )

                2. SWL ( 11,8 GB )

                Dit zijn de 2 bestanden op mijn usb-stick.

                Ik heb mijn gsm nu ingesteld op : Bluetooth-tethering en zal zo proberen.

                Ik laat iets weten Nick.

                Grts

                Guido

                 

                #18501957
                molleke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 November 2019

                  ik heb ook al van alles geprobeerd 16 gb 32 gb 64 gb  stick werkt niet herkend niets :wacko:

                  #18501993
                  Guido M
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2022

                    molleke, ik heb nu zelf ervaren dat ge geen usb-stick mag gebruiken van 64 GB omdat ge die niet kunt formateren met FAT32. En dit is een voorwaarde bij updates van Opel, zo te zien.

                    Ik heb een usb-stick van 16GB geformateerd met FAT32 en daar als test muziek opgezet (mp3) en dit lukt nu wel. Test even eerst.

                    Vandaag of morgen probeer ik de Opel-update te installeren. Na de feestdagen….

                    grts

                    Guido

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.