Kan een vectra Z18XE ECU op Astra Z18XE

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Kan een vectra Z18XE ECU op Astra Z18XE

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254500
    CQPV6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2008

      Mijn ECU (motormanagement) van mijn astra coupe Z18XE uit 2001 is kapot..

      Kan ik zonder problemen de ECU met immo en sleutelchips van een Vectra Z18XE uit 2001 er op plaatsen? of krijg ik dan problemen met aansturing van specifieke interieur en exterieur zaken? zoals de elek ramen van de coupe?

      Kan namelijk goedkoop een complete vectra kopen met Z18XE, ben alleen niet 100% zeker of er verschil zit tussen vec en astra..

      Iemand hier ooit met dit bijltje gehakt? alvast bedankt :thumb

      #18096282
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Als die van jou uitgeleerd word en die van de vectra weer ingeleerd (mits het een vectra b is) dan wel.
        Is het een vectra c dan niet.

        #18096283
        darknight2003
          Lid sinds:
          25 July 2012

          Idd, je moet die van de vectra even uit laten leren, en dan die in de astra laten inleren :D En dan hoef je je sleutels niet te laten inleren!!! :) Dan kan je gewoon de originele sleutels gebruiken!!! :) Als je die sleutels van die vectra wil hebben, moet je alles overbouwen, sloten e.d. Zou ik pers, niet aanbeginnen. Als je naar de dealer gaat vragen ze 300 voor inleren ;).. Je moet even opzoek naar een onafhankelelijk opel bedrijf :D die ook tech2 hebben, daar doen ze het meestal voor 150!! bij mij wel in ieder geval!!!

          #18096284
          CQPV6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2008

            ja, is een vectra B.. ok, maar moet dus wel ingeleerd worden :( Ik had even de hoop dat ie wel gewoon wou lopen met deze ecu als ik ook de immo en de sleutelchips van de vectra inbouwde :D

            #18096285
            CQPV6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 October 2008

              inleren kan niet met opcom zeker he?

              #18096286
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Kan met de opcom, maar dan moet je wel de security code van de vectra en van jou auto hebben.
                Kun je bij de dealer opvragen kost 30 euro per kenteken.

                Uitleren heet gewoon Reset ECU in de opcom software. (dan is die zeg maar leeg zonder imobiliser ingeleerd)
                Dan gaa je naar je imobiliser en kies je voor de optie (new ecu) en dan kun je hem inleren.

                #18096287
                CQPV6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 October 2008

                  en gaat dit ook goed met de china clone?

                  #18096288
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    jup doe het al een aantal keer gedaan met een z16xe ecu met de china clone.

                    #18096289
                    darknight2003
                      Lid sinds:
                      25 July 2012

                      Haha, waar kan je die china clone bestellen :D? Gewoon op miniinthebox :P haha? Is een ECU trouwens te fixen :D? Aangezien mijn oude hier uitgeleerd in de kast ligt, anders maak ik hem open van het weekend, misschien is het wel een kapotte condensator ofzo :D

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.