kan dit bij defecte nokkenas positie sensor?????????

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum kan dit bij defecte nokkenas positie sensor?????????

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233226
    RuudOPEL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 November 2004

      Hallo,

      ik heb code 0340 nokkenas positiesensor

      en mijn bevindingen zijn:

      Slecht starten
      schuddende/rammelende auto bij stationair
      soms niet verder dan 4500 toeren door kunnen trekken
      regelmatig inhouden en niet lekker lopen (alsof je half vermogen hebt):swear

      en als ik hem dan afzet, en opnieuw start loopt hij vaker weer perfect tot ik hem weer afzet en daarna start, zeg maar om en om.:wtf

      fotos van hoe dat ding eruit ziet en waar het zit en hoe het beste te vervangen?

      #17822626
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        ik zou hem maar gouw vervangen zo,n ingreep is dat niet ,,ik zou wel gaan voor een orginele bij de Vod vandaan zal rond de 75€ kosten maar ik al wel gehad dat de krukas en nok as zensor elkaar niet verstaan met imi van de een of ander .

        had laasts een deawoo tacuma met dat 16-16v blok er in draaiend gedeelte is opel die had het zelfde ff netjes lopen en rijden als een tractor loopt als een 2 cil diesel en niet trekken,,na vervangen van de nok as zensor weer nieuw .

        als je het bovenste dekseltje los neemt van de distributie kap zie je hem bij de meeste type zitten is verder 1 tork boutje en stekker .

        #17822627
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Dat zijn inderdaad de preciese symptomen van een defecte nokkenassensor!

          #17822628
          opelvectra
            Lid sinds:
            29 June 2004

            klopt helemaal.dopje e8.wel lang dopje.je moet tussen je nokkenastandwielen in.en voorzichtig losdraaien.nieuwe plaatsen en weer vastdraaien.zou wel locktide gebruiken

            #17822629
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              of het torx boutje vast zetten met een veer-ringetje.
              als je hem met locktite vast zet en hij moet met de tijd
              weer eens los dan heb je kans dat het kopje van het
              torx boutje afbreekt, en als je het boutje goed vast
              zet heb je geen locktite nodig.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.