Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Kan de oude opels toch niet loslaten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2008 om 18:25 #17207858
Na het verkopen van de B ascona 16v en ook de manta turbo, kwam ik een paar weken geleden thuis met de mededeling dat ik nu ben gestopt met de opelhobby.
Het was dan ook een zeer grote verassing dat ik dus gisteren thuiskwam met de mededeling dat ik stiekem weer een Ascona B heb gekocht…:angel:angel
De ascona stond hier te koop en de zaken zijn zeer snel geregeld. Het is namelijk zo dat ik met een vriend begon van volgend jaar een Rx-7 FD3s ga kopen om daarmee wat serieuser met de autosport bezig te gaan, lees: racen.
Aankomend jaar dus onze licentie gaan halen en daarbij gaf ik aan dat liever te doen met een goedkopere auto waar je toch veel plezier aan kan beleven. De maat van mij heeft nog lang niet zoveel ervaring al ik dus een ascona met 16v is ook voor hem een goede leerschool voordat hij 400pk gaat besturen op een circuit king:
Wat gaan we doen:
Motor inspecteren, bak erachter en de auto rijdend maken. Electra opnieuw maken en extra meters monteren voor correcte informatie.
Als alles werkt gaat de motor er weer uit en pakken we de koets aan. Denk hierbij niet aan wonderen, want het blijft natuurlijk een circuitwagen. Dan wordt de wagen gespoten zodat de sponsors er ook wat beter op uitkomen.
Daarna auto weer opbouwen en knallen maar……..:thumbup
Voor dit alles moeten we natuurlijk nog wel het e.e.a. verzamelen zoals:
Goede remmen. Kennis van mij weet misschien nog een Wilwood set wat al onder een ascona B zat, dus even de prijs afwachten.
Nieuwe linkerdeur. (heeft iemand deze nog voor een zacht prijsje staan?)
Vaste achterramen, want zitten nu klapramen in. (als iemand deze heeft liggen, heb ik misschien ook wel interesse)
BMW E30 achteras monteren. (Dit is voor mij nieuw, maar blijkt al veel vaker gedaan te zijn in de racerij met zeer goede resultaten, info is welkom)Zelf heb ik nog veel plaatwerk liggen waaronder een dieselmotorkap, dus het wordt vast een plaatje..
Heeft iemand hier trouwens ervaringen met het gebruik van een Omega versnellingsbak achter een 16v?
En weet iemand misschien wat het kost om een 1.8s 5-bak te laten reviseren, vanwege verlies 2de versnelling? Heb er namelijk nog 2 liggen die ik kapot heb gereden met de manta turbo.
Uiteraard zal men hier met enige regelmaat updates over gaan vinden met foto’s:thumbup
18 oktober 2008 om 18:26 #17445652hier de eerste fotot, want die was ik net vergeten hahaha
18 oktober 2008 om 18:47 #17445653Kijk goed om te horen dat je hier voorlopig rond blijft hangen:thumbup
18 oktober 2008 om 18:58 #17445654hey kees!
gaaf om te lezen datje weer met opeltjes bezig ga:wors:wors
het virus laatje toch niet los:jerry
ik geloof over die 5 bakken, konje niet het binnenwerk van een cih 5 bak overzetten?
veel suc6 met opbouwen/restaureren:thumbup:thumbup
ik kom wel weer eens koekeloeren:D
18 oktober 2008 om 20:15 #17445655wel genoeg foto’s plaatsen he we willen alles zien en weten!!
18 oktober 2008 om 21:08 #17445656we willen meer zien :D:D:D
19 oktober 2008 om 00:44 #17445657Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.
19 oktober 2008 om 06:57 #17445658AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door cuupi
Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz
maar waarom de moeite van n andere achteras
je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard aseventueel kun je t diff nog vastlassen
maar zelfs dat zou ik niet doen;)over die 1.8 bakken
revisie geen idee wat dat kost???maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
getrag 240;)19 oktober 2008 om 14:37 #17445659@louwe
Willen graag een sper in de wagen hebben en geen Co2 sper. Daarnaast zal de auto na de licentie ook zeker gebruikt blijven worden. Is perfect geschikt om lekker mee te racen op nog onbekende circuits etc etc.
Heeft iemand misschien meer informatie over het overzetten van het binnenwerk van een 240 naar een 1.8s bak. Heb zelf nog zeer weinig know how over hoe dit aan te pakken..
Opvolgende vraag is vanzelf: heeft iemand in dat geval nog een standaard 240 getrag liggen… Kan me wel voor mijn kop slaan, want heb er 2 jaar gelden nog 2 stuks van verkocht voor € 50,- per stuk en nu kan ik ze zeker weer terugkopen :D
We(ik) zal zeker het forum op de hoogte houden van de vorderingen……:agent
20 oktober 2008 om 20:24 #17445660als je die raamlijsten weg doet heb ik wel intresse
21 oktober 2008 om 04:29 #17445661origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door cuupi
Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz
maar waarom de moeite van n andere achteras
je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard aseventueel kun je t diff nog vastlassen
maar zelfs dat zou ik niet doen;)over die 1.8 bakken
revisie geen idee wat dat kost???maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
getrag 240;)PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.
30 oktober 2008 om 18:47 #17445662Er zullen spoedig foto’s worden gepost, maar was er helaas nog niet eerder aan toe gekomen.
Auto is helaas een stuk slechter dan verwacht en we komen dan ook erg veel polyester tegen :cry We zijn nu bezig om de auto geheel kaal te halen en daarna weer opnieuw op te bouwen, dus veel laswerk….
De motor ligt nu bij een revisiebedrijf voor nieuwe zuigerveren/honen etc etc. Ik zag namelijk al dat de gasklep enorm vervuild was, dat deze amper nog normaal open kon gaan en daarom voor mijn eigen geruststelling de kop er even af gehad. Motor heeft ooit een lekke koppakking gehad, want je kon zien dat er wat water in de motor had gestaan…. Straks dus weer een lekkere frisse motor.
Daarnaast nog even de vraag wat de beste remmencombinatie is voor weinig geld. Deze auto moet namelijk wel een beetje low-budget blijven vanzelf :D
Wat is in jullie bescheiden mening het beste van de volgende sets:
Kadett GSI
Volvo 240 tangen met Prelude schijven
Opel Rekord set (schijnen op circuit toch te falen volgens Shrek):hmmz30 oktober 2008 om 18:54 #17445663AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door cuupi
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door cuupi
Bmw achteras schijnt goed te doen te zijn je zit alleen wel met de uitlaat die kan (heb ik gezien ) niet meer over de as maar deze ging onderlangs. Deze persoon had er een 400 motor inhangen dacht dat hij uit omgeving van purmerend kwam deed toen vaak vrijrijden.als dat de zelfde manta is die ik wel op assen heb zien rijden
was dat geen 400 motor maar een snelle 2.0 16v;);)en die man was volgens hem slechts een dag bezig geweest om die bmw as eronder te bouwen:o:hmmz:hmmz
maar waarom de moeite van n andere achteras
je kunt je licentie curses ook prima rijden met n standaard aseventueel kun je t diff nog vastlassen
maar zelfs dat zou ik niet doen;)over die 1.8 bakken
revisie geen idee wat dat kost???maar binnen werk is inderdaad gelijk aan de “gewone”
getrag 240;)PS De persoon uit purmerend reed met een Ascona en dat was een 400motor met een Risse kleppendeksel want er zaten webers op.
ok was dan n heel andere auto dan die ik op assen heb gezien
want dat was n manta
en geen ascona;):P:Pover de remmen tjah voor mijn ascona heb ik de 24o klauwen klaar gemaakt
maar dus nog niet mee geredenop m,n manta heb ik rondom senator remmerij
dat remt erg goedmaar is niet ff plug and play
ivm met ombouw naar 5 gaats;)30 oktober 2008 om 19:15 #17445664:hmmz ik heb nog wel een paar versleten 240 bakken liggen waar de messen in vernieuwd moeten worden, bij interesse doe maar een bod
30 oktober 2008 om 19:20 #17445665origineel gepost door boyanka
:hmmz ik heb nog wel een paar versleten 240 bakken liggen waar de messen in vernieuwd moeten worden, bij interesse doe maar een bodIk zoek liever een 240 bak die nog wel goed is..
Heb zelf nog twee 1.8s 5-bakken liggen waar de synchromessen ook uit liggen. Deze wil ik dus of reviseren OF er een tandwielbak uit een 240 inzetten.
30 oktober 2008 om 19:30 #17445666volvo 240 klauwen werken incombinatie met goede remblokken prima bij mij (blokken Ferodo)Klauwen passen er zo op alleen even een T stukje voor de 2 aansluitingen. Gebruik ook goede remolie ik gebruik blue racing nooit last van fading
31 oktober 2008 om 17:48 #17445667ik heb op de nurburgring heel wat remblokken versleten met 16v klauwen en rekord 2.2 schijven.
icm brezan remblokken en olie, remde het prima, en nooit last van fading…
31 oktober 2008 om 18:39 #17445668heb vandaag een set volvo remtangen geritselt voor geventileerde schijven.. Morgen even ophalen en meteen even langs mijn oude Ascona, want deze schijnt total loss te zijn gereden helaas.
Morgen even kijken of ik nog wat zaken kan gebruiken van mijn ouwe schatje ;)
Zal even op internet kijken naar knappe schijven van een prelude…..
31 oktober 2008 om 19:32 #17445669kijk zit alweer schot in:thumbup
hebje die datsun nog kees? ik kom wel weer es buurten:P
1 november 2008 om 19:41 #17445670Ik heb op mijn race-ascona ook remmen van een 240, maar als je met een t-stuk
de leidingen gaat monteren moet je wel een steuntje maken dat de leidingen niet kunnen bewegen ten opzichte van de klauw.
Ik had dat eerst niet en heb bij de ascona en bij de manta als eens met een
gebroken leiding gestaan…..is niet leuk.:thumbdown
1 november 2008 om 21:37 #17445671Goede TIP!
1 november 2008 om 21:41 #17445672Vandaag ook bij mijn oude liefde geweest, zie avatar.
Auto is helaas echt total loss gereden en vol met de achterkant een boom tegengekomen. Eeuwig zonde! Maandag gaan we er heen om de voor ons meest interessante spullen van de auto te halen.
Heb dus net voor bijna € 900,- weer spullen van mijn oude auto teruggekocht… Moet niet gekker worden :D:D
Zal morgen wel even een foto posten van het wrak. Ook zal ik namens de huidige eigenaar proberen wat spullen zien te verkopen op dit forum, dus heb je nog interesse in een C20XE, 1.8s bak of iets anders, U2U mij dan even en dan kan ik daarvan de prijzen doorgeven.
Met de prijzen zelf kan ik niet veel doen, daar deze niet door mij zijn vastgesteld.
1 november 2008 om 21:43 #17445673eeuwig zonde zeg van die wagen:thumbdown
2 november 2008 om 12:06 #17445674AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door M@ntaMi@
@mantaroelGoede TIP!
je kunt deze klauwen ook met 1 leiding aansluiten
moet je wel even de beide gaten met elkaar verbinden
dus doorboren
daarna kun je 1 aansluiting afdoppen;)2 november 2008 om 15:09 #17445675ik had standaard die steuntjes op mijn 2.2 klauwen zitten, die heb ik bij mijn volvo remmen hergebruikt, hoef je ze niet zelf te maken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.