Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Kadett zo licht mogelijk maken.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2014 om 15:11 #17263379
Hallo,
Ik heb binnenkort een klein projectje om een D Kadett Caravan om te keuren naar benzine i.p.v. gas
Nou wil ik meerdere dingen doen.
Het gas er uit, en hem zo licht mogelijk maken.Nou een paar vragen:
Wordt een auto opnieuw gewogen bij omkeuren van gas > benzine?
– Wat kost het anders om een auto opnieuw te laten wegen?Zijn er eisen aan een achterbank?
– Is het bijvoorbeeld mogelijk om de zitting er uit te halen, en als rugleuning een plank te monteren?Zijn er minimale eisen aan bijvoorbeeld brandstof, ruitenvloeistof e.d.?
– Anders was ik namelijk van plan om slechts een heel klein beetje brandstof te tanken en hem op een trailer naar de RDW te rijden, met alle vloeistoffen op min.Zijn er verder nog tips om een auto zo licht mogelijk te maken, zonder zitplaatsen te verliezen?
– Wou er zelf 5,5j ATS velgjes onder te zetten, omdat deze zo verschrikkelijk licht zijn.
– Ik wou het reservewiel en toebehoren er uithalen als dit toegestaan is?Alvast bedankt!
Gr Peter15 januari 2014 om 15:50 #18208392zou eerst even kijken wat het gewicht nu is op kenteken
zit je nu op bv 900 kg en je hebt 40 lt gastank dan zou het gewicht 860 zonder gas zijn.
dan is het de moeite om het gewicht op 845 te krijgen.
het heeft geen zin om er 800 van te maken.
de gewichts klasses lopen van 750 tot 850 of 850 tot 95015 januari 2014 om 16:01 #18208393Ja dat weet ik,
Hij moet sowieso onder de 950 komen, dit moet ook wel lukken, hij weegt nu 985 volgens mij.
Maar de achterbank is naar mijn idee het zwaarste, met de wielen.
Mijn bedoeling is om onder de 850 te komen, en ik hoop dat dit lukt.
Zit nu ook een trekhaak onder, deze gaat er ook af, scheelt ook zo 15 kg volgens mij?ps. hoe weet je dat een 40 liter tank 40 kg weegt?
15 januari 2014 om 16:06 #18208394als een gasboer een auto ombouwt vragen ze welke tank er ingebouwd is en dan telen ze per liter 1 kg bij.
maar van 985 nar beneden de 850 is nog al veel.
en pas op met het verwijderen van een voor je het weet heb je en 2 zitter op kenteken.beneden de 950 is reeeler
15 januari 2014 om 16:13 #18208395Dat is precies waarom ik deze vragen een beetje stel.
Er zitten al geen gordels in en dat werkt volgens mij al mee.Wil natuurlijk geen 2 zitter op kenteken, maar wil hem wel zo licht mogelijk.
De achterbank is zwaar, en er zijn vast ook wel lichtere voorstoelen te vinden.
Maar als de gastank, het reservewiel, de achterbank er uit zijn, en er lichtere wielen onderzitten, is er vast al aardig wat gewicht weg.Bedankt!
15 januari 2014 om 16:29 #18208396als je auto laat terug keuren op benzine dan wordt de auto niet opnieuw gewogen.
15 januari 2014 om 16:32 #18208397@kadettcoupe1976 wrote:
als je auto laat terug keuren op benzine dan wordt de auto niet opnieuw gewogen.
Enig idee wat het opnieuw wegen er bij kost?
15 januari 2014 om 16:47 #18208398@PeterNoFear wrote:
@kadettcoupe1976 wrote:
als je auto laat terug keuren op benzine dan wordt de auto niet opnieuw gewogen.
Enig idee wat het opnieuw wegen er bij kost?
moet je even op de site van het rdw kijken
15 januari 2014 om 16:55 #18208399is volgens mij niet mogelijk.
anders zou iedereen er een sport van maken om zo licht mogelijk uit te komen.
dikke auto rijden, alles eruit halen, wegen en weer terug bouwen.
nee zo werkt het niet.
15 januari 2014 om 17:15 #18208400een 1800 8v inbouwen
bij een motor ombouw wordt er wel gewogenmaar 100kg uit het interieur van een d kadett ?
succes
15 januari 2014 om 18:12 #18208401Ja, daarom heb ik deze vragen, maar waarom zou hij niet opnieuw gewogen worden?
Maar als hij naar gas gekeurd word, moet hij wel gewogen worden toch?Maar ik zou hem zo licht mogelijk willen maken, hoe licht dat is zien we dan wel ;)
15 januari 2014 om 18:40 #18208402AnoniemLid sinds:
1 January 1970rdw pakt het gewicht uit de computer van zo,n zelfde auto
enkel als je er een zwaardere motor inhangt
wegen ze hem opnieuw om te voorkomen dat je te weinig betaald
voor een zwaardere automischien kun je op eigen verzoek de auto opnieuw laten wegen???
maar denk dat je weinig medewerking krijgt????maar 1 telefoontje naar het rdw en dan weet je alles cker
rdw 09000739 ;)15 januari 2014 om 18:49 #18208403hey peter..
ff iets anders wat nog veel meer kilos weg haald..
vervang je ramen voor plexiglas, scheelt je al een hoop kilo’s ;)volgens mij moet het wel mogelijk zijn om de auto in een andere gewichtsklasse te krijgen, zoals gezegd is, bel het rdw ff.
15 januari 2014 om 22:09 #18208404@louwe 16 klepper wrote:
rdw pakt het gewicht uit de computer van zo,n zelfde auto
enkel als je er een zwaardere motor inhangt
wegen ze hem opnieuw om te voorkomen dat je te weinig betaald
voor een zwaardere automischien kun je op eigen verzoek de auto opnieuw laten wegen???
maar denk dat je weinig medewerking krijgt????maar 1 telefoontje naar het rdw en dan weet je alles cker
rdw 09000739 ;)Louwe, bedankt!
Harjan, plexiglas is wel leuk enzo, maar dat is wel erg veel werk, het bespaard, maar als ik onder de 950 kom vind ik het al goed…
15 januari 2014 om 22:30 #18208405ramen druk je er zo ui, ff af tekenen op plexi glas en er weer in, mwoa, als je echt je doel wil halen pak hier wel kilos weg in ieder geval ;)
15 januari 2014 om 22:33 #18208406Leer het me zondag maar ;)
Ramen in de deuren zit ik niet zo mee, vaste ramen wat meer.15 januari 2014 om 22:35 #18208407kan ik het je alleen bij het voor raam laten zitten, rest moet zitten blijven haha.
der in zetten weet ik niet trouwens, nog niet gedaan, maar schijnt ook een makkie te zijn, iets met een touwtjes of zo.
maar komt goed zondag15 januari 2014 om 22:39 #18208408Inzetten heb ik wel eens bij gekeken, uithalen is tot nu toe alleen bij de corsa gebeurd, maar die was gekit.
Maar alleen de 4 draairaampjes bespaar je al, maar eerst even uitzoeken of opnieuw wegen mogelijk is.
En anders maar wat anders vinden waarbij hij omgekeurd moet worden incl wegen :)16 januari 2014 om 07:35 #18208409sowieso bij een rdw keurings station, in veendam of zwolle geloof ik.
ik heb er wel eens wta van gelezen, maar ik geloof dat dat ook van een kleiner blok naar een grotere was, die had volgens mij ook de bank er gewoon uit16 januari 2014 om 09:54 #18208410Als je er helemaal geen bank ik hebt zitten word het een 2 zitter, dat gaat me te gek :jerry
16 januari 2014 om 17:28 #18208411AnoniemLid sinds:
1 January 1970keuren kan ook in beilen of groningen
plexi glas wordt niets
das te slapt moet natuurlijk ook niet kostte wat het kost worden
om wat minder belasting te betalenik zou als eerste kijken of er n optie is om de auto te herwegen
anders doe je dadelijk veel werk voor niets;)
16 januari 2014 om 17:54 #18208412kun je later wel weer terug vervangen ja ;)
ik weet het topic niet exact meer.
hij heeft hier de naam sylverster1 geloof ik, die deed dat bij zijn witte tr.je zou hem eenskunnen vragen waar hij het weg haalde dat extra gewicht.
die met die groene tr (weet zijn naam ff niet, komt geloof ik uit sexbierum) heeft hem ook gekeurd, die had wel een ombouw maar ging ook voor zo min mogelijk gewicht.16 januari 2014 om 18:11 #18208413@soepkiepe wrote:
kun je later wel weer terug vervangen ja ;)
ik weet het topic niet exact meer.
hij heeft hier de naam sylverster1 geloof ik, die deed dat bij zijn witte tr.je zou hem eenskunnen vragen waar hij het weg haalde dat extra gewicht.
die met die groene tr (weet zijn naam ff niet, komt geloof ik uit sexbierum) heeft hem ook gekeurd, die had wel een ombouw maar ging ook voor zo min mogelijk gewicht.Die TR van Sylvester was een circuitwagen, en dat is Peter niet van plan met zijn caravan. ;)
16 januari 2014 om 18:16 #18208414Het is deels om natuurlijk wat minder belasting te betalen, maar om 5 á 10 euro per maand ga ik niet ongelofelijk veel moeite doen.
Maar, eerst uitzoeken of opnieuw wegen mogelijk is.16 januari 2014 om 18:19 #18208415@marcohgd wrote:
@soepkiepe wrote:
kun je later wel weer terug vervangen ja ;)
ik weet het topic niet exact meer.
hij heeft hier de naam sylverster1 geloof ik, die deed dat bij zijn witte tr.je zou hem eenskunnen vragen waar hij het weg haalde dat extra gewicht.
die met die groene tr (weet zijn naam ff niet, komt geloof ik uit sexbierum) heeft hem ook gekeurd, die had wel een ombouw maar ging ook voor zo min mogelijk gewicht.Die TR van Sylvester was een circuitwagen, en dat is Peter niet van plan met zijn caravan. ;)
Wat weet jij daar van? Ken jij mij ofzo?!? :swear
edit: :jerry :jerry
—Klopt inderdaad, ik ga inderdaad het circuit niet op, wil eerst maar eens onder de 950 komen.
Lijkt me wel leuk om hem zo licht mogelijk te maken, voor de gein. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.