Kadett wil opstijgen?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett wil opstijgen?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252629
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Het volgende is meer een luxe probleem, maar toch….

      Als ik op de snelweg rij en ik geef wat gas dan wordt de voorkant wel heel erg licht als ik boven de 160/180 km/u kom.
      Kan ik dit beter krijgen, of hoort het gewoon bij de auto en moet ik het voor lief nemen? Hij is (rond de) 60 mm verlaagd, jamex dempers (stug!) en voor de rest standaard.
      Aan het gewicht kan het niet liggen, ik zit op 5kg na al op het maximale wat de as officieel mag hebben (500kg tegenover 505 max)
      Dus kom niet aan met bakstenen oid ;)

      #18072415
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Of het hoort weet ik niet :P

        Wellicht kun je de achterkant iets verhogen, dan krijg je wat meer druk op de vooras.

        #18072416
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Mischien ligt het wel heel simpel aan je voorwielen. Probeer eens een andere set op de vooras.
          En anders zou het nog aan je uitlijning kunnen liggen.
          Zo heeft mijn rekord station heel wat camber van voor, dat zoekt als een gek, vooral op de snelweg.

          #18072417
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Verhogen, van welke planeet kom jij? :D
            Ik wil ‘m juist 4cm lager hebben, maar dan zit ik vast in mijn garage :shock:

            En met de c20xe ombouw is het gewicht op de vooras al ruim 100kg toegenomen (als ik de rdw mag geloven).

            #18072418
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @Fearless wrote:

              Mischien ligt het wel heel simpel aan je voorwielen. Probeer eens een andere set op de vooras.
              En anders zou het nog aan je uitlijning kunnen liggen.
              Zo heeft mijn rekord station heel wat camber van voor, dat zoekt als een gek, vooral op de snelweg.

              Ah, dat klinkt logisch, nooit bij stil gestaan :thumbup En de voorwielen staan inderdaad redelijk / . en nu je het zegt: ik heb 2 jaar een golf 1 cabrio gehad, en heb zowat een jaar versteld gestaan om het slechte weg gedrag……totdat ik ‘m liet uitlijnen (en tevens camber afgesteld) Ik had een totaal andere auto, dat was echt een ongelofelijk verschil :shock:

              Maar redelijk wat camber heeft toch wel weer een gunstig effect op de bochten, want dat heeft ook wel wat :hmmz

              #18072419
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Zeker fijn, op het circuit ;)

                Ik kan m bij mij niet verstellen, zal dus de bovenste draagarm aan moeten passen.

                #18072420
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Beetje meer toespoor kan op een achterwielaandrijver ook wonderen doen. Als hij nu recht uitgelijnd staat of zelfs uitspoor dan gaat hij op de snelweg heel erg zweven. Het zelfde effect als veel camber.

                  Daarom lijn ik graag zelf uit, want dit wordt snel verkloot, ook door sommige garages!

                  #18072421
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Toespoor, dan staan de voorkanten toch iets naar binnen? Slijten de banden dan niet erg snel scheef? En over hoeveel graden heb je het dan? Want zelf kan ik het niet, maar kan dan wel de benodigde “afwijking” doorgeven.

                    #18072422
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Moet ook niet zo dramatisch, zou je kunnen opzoeken voor jouw auto (zal ik zo effe bekijken of ik die info heb) , maar meestal praat je over 1 á 2 graden… En dan moet je nog goed opletten bij welke hoogte dat is, want ee verlaagde auto heeft een andere sporing, sommige gegevens gaan uit van uitgeveerde toestand, sommige gaan uit van auto op de wielen…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.