Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett start ineens heel slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2013 om 09:14 #17258857
Beste mensen..
Ik heb een probleempje.. Wanneer mijn Kadett koud is, (een nachtje heeft stil gestaan) dan start ie heel slecht.
Meestal moet ik de handchoke in zijn geheel uittrekken en start ie vrijwel meteen maar nu lijkt het alsof ie volop verzuipt.. (Of dat de choke niet werkt)
Als ik dan een beetje speel met de handchoke dan hoor je af en toe dat ie aan wilt slaan en als ik hem dan half uittrek dan start op een gegeven moment wel maar met moeite.. Het gaat niet van harte.. Ik moet de motor dan even een aantal minuten laten draaien zodat de motor warm word want als ik gas geef of de choke verder uittrek dan valt de motor weer uit.. De Kadett doet dit ineens sinds een aantal dagen.. 3 weken geleden is de Kadett nog naar de garage geweest voor grote beurt en APK..Rijden heb ik geen problemen mee.. Houdt niet in of iets dergelijks. Accelereert nog steeds hetzelfde.. Geen krachtsverlies..
Wie kan mij vertellen waar dit aan ligt?
Het gaat om een E Kadett 1.3NB S6 uit 1989.
1 juli 2013 om 12:00 #18155548Ondertussen is het probleem gevonden. Het lag dus aan de Carburateur. De chokeklep werkte niet meer naar behoren. De veer die in de Carburateur verstopt zit is afgebroken, waardoor de chokeklep dus niet meer bediend werd en de auto veel te veel lucht kreeg bij het starten. Vandaar de problemen met het moeilijke starten.
Dan het volgende probleem: Dit veertje waar ik het over heb is nergens te verkrijgen bij automaterialen zaken.
Heeft iemand enig idee waar ik deze vandaan kan halen??
Het gaat om het volgende:
In dit stukje van de carburateur hoort dat veertje. Dat veertje zit dan weer aangesloten op het mechanisme van de chokeklep.
En dan heb ik nog een vraag: Heeft iemand enig idee hoe dit ding heet? (Dat rode) en of dit ook vervangen kan worden. Want dan rode (pakking?) is een beetje aan het vergaan.
Alvast bedankt,
Kevin :agent1 juli 2013 om 15:57 #18155549Ik heb geen goed antwoord op je vraag maar kan je niet op zoek gaan naar een complete Caburateur uit een Kadett met handshoke ?
Dan heb je meteen een paar onderdelen op voorraad !Rik ;)
1 juli 2013 om 19:08 #18155550Dat is een Pierburg 1B1 carburateur, is vaaaanaaaaaalllleeeeesss voor te krijgen:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313.TR3.TRC2.A0.Xpierburg+1b1&_nkw=pierburg+1b1&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 juli 2013 om 19:10 #18155551Nog wat info:
http://www.ruddies-berlin.de/Vergaser1B3.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 juli 2013 om 19:47 #18155552Goed… Ik heb het oude veertje nu maar is gebruikt en ben gaan kijken of dit überhaupt ging werken omdat ie dan toch een 1 à 2cm korter is ivm die afgebroken is…
Uiteindelijk werkte dit wel en leek het de goede kant op te gaan. De kadett startte met de choke erop.. Eigenlijk zoals voorheen..
Alleen nu het volgende probleem.. Nu blijft de Kadett niet stationair lopen wanneer de choke eraf gaat. Ik heb het dan uiteraard over een warme motor.. De motor blijft alleen draaien wanneer de choke erop blijft staan.. Krijgt ie wat meer lucht (oftewel haal ik de choke eraf) dan valt ie meteen uit…Waar kan dit nu weer aan liggen dan?! Dit kan toch niet aan dat veertje liggen? Want het lijkt erop dat dat veertje alleen maar de chokeklep bediend…
Wie kan mij vertellen wat dit dan weer kan zijn.. ??
En wie weet precies waarvoor/hoe dat veertje werkt? Want ik krijg het idee dat ik iets over het hoofd zie…@Vinci wrote:
Dat is een Pierburg 1B1 carburateur, is vaaaanaaaaaalllleeeeesss voor te krijgen:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313.TR3.TRC2.A0.Xpierburg+1b1&_nkw=pierburg+1b1&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Helaas Vinci,
Niet het belangrijkste wat ik ervoor zoek en dat is die ronde veer… Uiteraard zijn die pakkingen ook belangrijk maar dat kan eventueel later ook nog..
Ik moet nu eerst is even dat veertje zien te vinden…
Heb jij toevallig deze nog liggen?!2 juli 2013 om 20:06 #18155553Dat veertje is toch zo’n bimetaal? werkt op warmte..
2 juli 2013 om 21:30 #18155554@nova1.6 wrote:
Dat veertje is toch zo’n bimetaal? werkt op warmte..
Precies, maar de goed gesorteerde revisieboer heeft die ook wel liggen hoor. Probeer maar eens Eddy Vos in Hilversum en dan de man die daar revisies doet vragen. Er zijn nog wel meer adresjes ook…
2 juli 2013 om 21:41 #18155555Je kan altijd nog deze aanschaffen:
http://www.ebay.de/itm/VW-AUDI-Pierburg-B1-Vergaser-NEU-/181163769945?pt=DE_Autoteile&hash=item2a2e33c059″ onclick=”window.open(this.href);return false;
3 juli 2013 om 09:03 #18155556Idd,ze zijn volgens mij ook op die eerste polo’s en fiesta’s gebruikt.Misschien kun je 1 op de sloop krijgen,en de veer ovezetten.
3 juli 2013 om 17:50 #18155557http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7SNAOV4G.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb ze liggen,7 juli 2013 om 03:22 #18155558The problem has been Solved!! Thx too Werner69! Toch maar een nieuwe Carburateurtje aangeschaft… Veertje was helemaal nergens te verkrijgen.. Dus er zat niks anders op maar volgens mij is het maar goed geweest ook! Kadett rijdt nog lekkerder dan voorheen! :D :wub
Foto’s volgen. :jerry7 juli 2013 om 07:24 #18155559Heel fijn dat het opgelost is :thumb
Rik ;)
7 juli 2013 om 08:31 #18155560Mooi dat hij weer normaal loopt :thumb
7 juli 2013 om 09:02 #18155561Mooi, ja, carburateurtjes zijn gevoelig voor vuil en slijtage, nou helpt normaal reinigen en sproeiers eens in de zoveel tijd vervangen en pakkingen, membranen etc. ook wel, maar dat verrekte bimetaaltje heh.
Zo kan hij er weer tijden mee vooruit! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.