Kadett start ineens heel slecht

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett start ineens heel slecht

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258857
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste mensen..

      Ik heb een probleempje.. Wanneer mijn Kadett koud is, (een nachtje heeft stil gestaan) dan start ie heel slecht.
      Meestal moet ik de handchoke in zijn geheel uittrekken en start ie vrijwel meteen maar nu lijkt het alsof ie volop verzuipt.. (Of dat de choke niet werkt)
      Als ik dan een beetje speel met de handchoke dan hoor je af en toe dat ie aan wilt slaan en als ik hem dan half uittrek dan start op een gegeven moment wel maar met moeite.. Het gaat niet van harte.. Ik moet de motor dan even een aantal minuten laten draaien zodat de motor warm word want als ik gas geef of de choke verder uittrek dan valt de motor weer uit.. De Kadett doet dit ineens sinds een aantal dagen.. 3 weken geleden is de Kadett nog naar de garage geweest voor grote beurt en APK..

      Rijden heb ik geen problemen mee.. Houdt niet in of iets dergelijks. Accelereert nog steeds hetzelfde.. Geen krachtsverlies..

      Wie kan mij vertellen waar dit aan ligt?

      Het gaat om een E Kadett 1.3NB S6 uit 1989.

      #18155548
      Rottentweetie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 November 2010

        Ondertussen is het probleem gevonden. Het lag dus aan de Carburateur. De chokeklep werkte niet meer naar behoren. De veer die in de Carburateur verstopt zit is afgebroken, waardoor de chokeklep dus niet meer bediend werd en de auto veel te veel lucht kreeg bij het starten. Vandaar de problemen met het moeilijke starten.

        Dan het volgende probleem: Dit veertje waar ik het over heb is nergens te verkrijgen bij automaterialen zaken.
        Heeft iemand enig idee waar ik deze vandaan kan halen??
        Het gaat om het volgende:

        In dit stukje van de carburateur hoort dat veertje. Dat veertje zit dan weer aangesloten op het mechanisme van de chokeklep.

        En dan heb ik nog een vraag: Heeft iemand enig idee hoe dit ding heet? (Dat rode) en of dit ook vervangen kan worden. Want dan rode (pakking?) is een beetje aan het vergaan.

        Alvast bedankt,
        Kevin :agent

        #18155549
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Ik heb geen goed antwoord op je vraag maar kan je niet op zoek gaan naar een complete Caburateur uit een Kadett met handshoke ?
          Dan heb je meteen een paar onderdelen op voorraad !

          Rik ;)

          #18155550
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Dat is een Pierburg 1B1 carburateur, is vaaaanaaaaaalllleeeeesss voor te krijgen:

            http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313.TR3.TRC2.A0.Xpierburg+1b1&_nkw=pierburg+1b1&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18155551
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Nog wat info:

              http://www.ruddies-berlin.de/Vergaser1B3.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18155552
              Rottentweetie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                Goed… Ik heb het oude veertje nu maar is gebruikt en ben gaan kijken of dit überhaupt ging werken omdat ie dan toch een 1 à 2cm korter is ivm die afgebroken is…
                Uiteindelijk werkte dit wel en leek het de goede kant op te gaan. De kadett startte met de choke erop.. Eigenlijk zoals voorheen..
                Alleen nu het volgende probleem.. Nu blijft de Kadett niet stationair lopen wanneer de choke eraf gaat. Ik heb het dan uiteraard over een warme motor.. De motor blijft alleen draaien wanneer de choke erop blijft staan.. Krijgt ie wat meer lucht (oftewel haal ik de choke eraf) dan valt ie meteen uit…

                Waar kan dit nu weer aan liggen dan?! Dit kan toch niet aan dat veertje liggen? Want het lijkt erop dat dat veertje alleen maar de chokeklep bediend…

                Wie kan mij vertellen wat dit dan weer kan zijn.. ??
                En wie weet precies waarvoor/hoe dat veertje werkt? Want ik krijg het idee dat ik iets over het hoofd zie…

                @Vinci wrote:

                Dat is een Pierburg 1B1 carburateur, is vaaaanaaaaaalllleeeeesss voor te krijgen:

                http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313.TR3.TRC2.A0.Xpierburg+1b1&_nkw=pierburg+1b1&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Helaas Vinci,
                Niet het belangrijkste wat ik ervoor zoek en dat is die ronde veer… Uiteraard zijn die pakkingen ook belangrijk maar dat kan eventueel later ook nog..
                Ik moet nu eerst is even dat veertje zien te vinden…
                Heb jij toevallig deze nog liggen?!

                #18155553
                nova1.6
                  Lid sinds:
                  14 December 2012

                  Dat veertje is toch zo’n bimetaal? werkt op warmte..

                  #18155554
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    @nova1.6 wrote:

                    Dat veertje is toch zo’n bimetaal? werkt op warmte..

                    Precies, maar de goed gesorteerde revisieboer heeft die ook wel liggen hoor. Probeer maar eens Eddy Vos in Hilversum en dan de man die daar revisies doet vragen. Er zijn nog wel meer adresjes ook…

                    #18155555
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Je kan altijd nog deze aanschaffen:

                      http://www.ebay.de/itm/VW-AUDI-Pierburg-B1-Vergaser-NEU-/181163769945?pt=DE_Autoteile&hash=item2a2e33c059″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18155556
                      opelremco
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 August 2007

                        Idd,ze zijn volgens mij ook op die eerste polo’s en fiesta’s gebruikt.Misschien kun je 1 op de sloop krijgen,en de veer ovezetten.

                        #18155557
                        werner69
                          Lid sinds:
                          17 May 2009

                          http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7SNAOV4G.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          Heb ze liggen,

                          #18155558
                          Rottentweetie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 November 2010

                            The problem has been Solved!! Thx too Werner69! Toch maar een nieuwe Carburateurtje aangeschaft… Veertje was helemaal nergens te verkrijgen.. Dus er zat niks anders op maar volgens mij is het maar goed geweest ook! Kadett rijdt nog lekkerder dan voorheen! :D :wub
                            Foto’s volgen. :jerry

                            #18155559
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Heel fijn dat het opgelost is :thumb

                              Rik ;)

                              #18155560
                              Raluph
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2011

                                Mooi dat hij weer normaal loopt :thumb

                                #18155561
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Mooi, ja, carburateurtjes zijn gevoelig voor vuil en slijtage, nou helpt normaal reinigen en sproeiers eens in de zoveel tijd vervangen en pakkingen, membranen etc. ook wel, maar dat verrekte bimetaaltje heh.

                                  Zo kan hij er weer tijden mee vooruit! :thumbup

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.