kadett problemen

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209785
    kadett-driver
      Lid sinds:
      17 August 2005

      Beste opelfanaten,

      Ik ben al 4,5 jaar in het bezit van een geweldige kadett.
      Hij heeft me tot nog toe nog niet heel veel problemen opgeleverd, maar nu ineens wel…:hmmz
      Ik hoop hier eigenlijk een antwoord te vinden op mijn vragen.
      Mijn kadettje vertoont de volgende kuren:

      -Inhouden onder het rijden zo nu en dan.
      Zet ik mijn voet iets steviger op het pedaal :P, probleem weg
      Rij ik een constante snelheid dan “sputtert” ie onder het rijden. Het gevoel alsof ie niet regelmatig loopt zal ik maar zeggen.

      -Ik hoor sinds kort een keiharde tik onder de motorkap vandaan komen. Het is niet constant, maar wel regelmatig. Bij het starten doet hij gewoon normaal en soms blijft het tikken uit, maar andere keren is het gewoon niet leuk meer :o
      Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of ik het uit de motor hoor komen of dat het een ander deel ernaast is.
      Klopt het als het de kleppen zijn dat het getik constant aanwezig moet zijn?

      Verder heeft ie afgelopen week een kleine beurt gehad, olie, oliefilter, kleppendekselpakking, luchtfilter en de slang van het luchtfilterhuis naar de motor is vervangen.
      Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
      Ik weet niet wat ik met mijn dettie aan moet. Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt aan het raken.:(

      Hopelijk hebben jullie een paar ideen.
      Ik hoor het wel.

      Groetjes,

      een opel liefhebber :wors

      #17481985
      turboy
        Lid sinds:
        2 July 2008

        us dat een gsi heb je fotos:kewlpics

        #17481986
        kadett-driver
          Lid sinds:
          17 August 2005

          heey,

          Nee is geen gsi hahaha, wast maar…
          Is gewoon een simpel dettie van april ’91, 1.6 i, rood, naja bijna krijtrood dan:hmmz
          Maar heb je geen idee??
          Foto’s :hmmz die blijft niet plakken op een foto, “de kleur” doet je gewoon pijn aan de ogen hahaha

          #17481987
          Kadett_Wdijk
            Lid sinds:
            1 September 2004

            Wat voor Kadett en wat voor motor is het?

            Dat inhouden, kan zijn, bougiekabels, rotor, verdeelkap, bougies, brandstoffilter vervuild, etc..
            Rotor, verdeelkap en bougies vervangen is niet zo duur en vrij makkelijk, dus dat zou je wel eens kunnen proberen!

            Gr

            #17481988
            kadett-driver
              Lid sinds:
              17 August 2005

              Heey,

              Dettie Expression ’91, 1.6i

              Nou bougies, bougiekabels, rotor, verdeelkap zijn nog geen jaar oud. ANWB heeft er pas nog naar gekeken en zei ook was niet nodig. Alles is schoon en droog.
              Ontstekingsmodule was naar de knoppe.

              Brandstoffilter… Daar zeg je wat. Die heb ik wel gekocht ( zo’n brandstoffiltertje wat je tussen 2 slangetjes in moet doen) , maar kunnen we niet vinden onder de kap. Bedoel je mss dat metalen geval bij de achterbank? Die is vorig jaar ook vervangen met een nieuwe brandstofpomp.
              Al met al heeft dettie een hoop nieuw spul en kabels gekregen. Heeft ook steeds heerlijk gereden, zelfs op de langere afstanden. Dit is iets van de laatste weken.

              Oh valt me nog iets in. Hij heeft druk in het koelpotje. Zou het daar mee te maken kunnen hebben dat “sputteren”
              Nee hij heeft geen water in de olie, geen drap aan de deksel, lekt geen water op de grond of langs de koppakking…

              Heb me laten vertellen dat dat getik ook de dynamo zou kunnen zijn, dat die dan de beste tijd heeft gehad. Klopt dit?

              Vast bedankt voor je reacties.

              Kadett-driver

              #17481989
              jblfreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                het filter zit niet onder de kap maar onder de auto

                ffies onder de auto kijken en de slangen vanaf de tank volgen dan kom je m vanzelf tegen

                #17481990
                opelkadetje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2004

                  dat filter moet als t goed is links zitten links achter

                  #17481991
                  Kadett_Wdijk
                    Lid sinds:
                    1 September 2004

                    Ow, ik zou zeggen rechts achter.. Bij gsi in elk geval wel, lijkt me toch bij 1.6 wel hetzelfde ofnie?

                    #17481992
                    opelkadetje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2004

                      ja ik bedoel ook rechts als je in de auto zit:P maar links als je ervoor staat haha onduidelijkheid van mij:D

                      #17481993
                      kadett-driver
                        Lid sinds:
                        17 August 2005

                        Bedoelen jullie dat metalen grijze ding?(brandstoffilter)
                        Die is vorig jaar nieuw erop gezet, nog geen jaar geleden.
                        Maar dan ff mss een domme vraag, heeft een kadett wel zo’n klein filtertje wat je aan weerskanten tussen een slang doet?
                        Ik kreeg uhm wel mee bij de autozaak, maar mijn vriend heeft de auto op de brug gehad en kan hem echt nergens vinden :wtf
                        Nergens links rechts waar dan ook zit op een van de slangen vanuit de tank zit zo’n ding, beetje wazig…
                        Maar ik denk zelf ook niet dat dat het probleem is, ik zoek het meer onder de kap.
                        Dat tikken bv. Denk dat er toch iets meer aan de hand is. Mss de motor zelf, of iets ernaast. Daarom doe ik een beroep op jullie die er net ff meer vanaf weten.:angel
                        Ik hoop stiekum toch dat het een kleinigheid is, wil eigenlijk nog geen afstand van mijn detje doen :wors
                        Zo oud als die is, maar zo trots ben ik dat die nog rijd :D
                        Maar vast bedankt voor alle reacties weer.

                        Kadett-driver;)

                        #17481994
                        opelkadetje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 December 2004

                          je brandstoffilter is inderdaad een metalen grijze ding..
                          is ongeveer 7 cm lang.. diameter van 4 cm met aan weerskanten een tuutje waar het benzine slangetje op gezet wordt, en dan met klemmetjes wordt aangedraaid.

                          zo’n klein filtertje ik heb ze wel eens gezien inderdaad.. deze zaten bij mij als je voor het blok staat (voorkant auto) dan zaten ze links achter bij het inlaat spruitstuk.

                          dat tikken en gestotter kan duiden op een verstopte injector.. ik weet niet precies hoe het tikt… misschien kun je eens een filmpje maken of auto starten en luisteren waar het tikken vandaan komt.
                          ik denk zomaar dat het wel eens je injectoren kunnen zijn, als deze vies zijn dan kan je auto ook stotteren en tikken namelijk.

                          #17481995
                          Kadett_Wdijk
                            Lid sinds:
                            1 September 2004

                            Maak inderdaad even een filmpje, das makkelijker!

                            #17481996
                            kadett-driver
                              Lid sinds:
                              17 August 2005

                              Een verstopte injector, daar heb ik niet aan gedacht als mogelykheid…
                              Ik heb er zo’n flesje injectorreiniger ingedaan. Ben benieuwd of het zal werken.
                              Baat het niet schaad het niet zullen we maar zeggen :P
                              Ik zal volgende week es zien of het mogelyk is een filmpje te maken. Heb een druk weekend nu. Tis niet dat hy continue tikt en meestal is dat ook alleen als ik ryd. Ik ga het in ieder geval proberen. Ik hoor het in de auto wel, maar weet niet of dat ook hoorbaar is by opnemen.
                              Iemand nog tips betreft een filmpje maken, ik hoor het graag :D
                              Fyn weekend iedereen
                              Kadett-driver

                              #17481997
                              kadett-driver
                                Lid sinds:
                                17 August 2005

                                hallo allemaal,

                                Tot mijn spijt ryd er weer een dettie minder rond. Hy is naar zyn laatste rustplaats. Hy heeft me byna 4.5 jaar gediend en 50.000 km door heel nederland gebracht.
                                Ik weet byna zeker dat de koppakking toch kapot was. Ik vond van de week bruin/beige aanslag aan de oliedop, het zegt genoeg. Kleppen die ratelden als een gek, een niet bepaald aangename geur uit de pyp en hy liep nog maar als een 45km wagentje, met hetzelfde geluid.ik had het gefilmd, maar weet niet hoe ik het op de site krijg. Toch iedereen bedankt voor het meedenken. Groetjes kadett-driver

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.