kadett nu ook dood.

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett nu ook dood.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • #17979949
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      vw is ook niet alles

      binnen 1 week van een maat van mijn zijn golf 3 vr6

      eerst de dynamo, toen de startmoter , toen een massa strip van de acu, toen een hall-gever en gister ontplofte de versnellingsbak, allemaal tandwielen op straat enz.

      elke auto heeft goed onderhoud nodig…

      #17979950
      brobbel1
        Lid sinds:
        8 June 2008

        baal nu als een stekker.
        want.
        ik heb net de sloop b kadett verkocht.
        met een goed blok.
        is wel 1.1.
        zou een een 1.1 passen in deze d kadett ik heb nu 1.2 met 5 bak.
        of zou dat niet gaan.???

        #17979951
        arnold kadett
          Lid sinds:
          17 October 2010

          ik heb helaas net een goeie 1200 in het oud ijzer gepleurt
          had hem evt ook wel voor je erin kunnen hangen
          een kennis van mij heeft nog een 1.8 8v voor weinig
          komt uit een e kadett is als het goed is ook in de d kadett geleverd

          gr arnold

          #17979952
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            je hebt pm.

            groeten.

            #17979953
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              als je in een relatief korte tijd 3 opels “vermoord”

              kun je je ook afvragen of dat wel aan die opels ligt ;) ;)

              rijd zelf al jaaren met oude opels rond
              en eiegenlijk enkel motorwissels gedaan
              omdat het me niet hard genoeg of niet sterkgenoeg was

              op 1 x na toen draaide ik een gekietelde 2.0cih aan gort
              maar was motor met onbekende hystorie

              en er is toen wat “dikkers” voor in de plek gekomen ;)

              #17979954
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                ik vraag me af waar dat aan ligt
                we hebben vroegah een c kadett gehad c ascona en calibra
                nooit problemen, mn vectra was motorisch niet stuk te krijgen
                ook mn x16sz heeft in mn astra het zwaar te verduren gehad en gaf geen kik
                nu bezig met ombouw naar x16xe mantzel en ook die krijgt het :D
                verder reed mn hele famillie vroeger opel en ook daarbij waren technische mankementen zeldzaam

                dus jah, veel plezier bij vw :hmmz

                #17979955
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  @louwe 16 klepper wrote:

                  als je in een relatief korte tijd 3 opels “vermoord”

                  kun je je ook afvragen of dat wel aan die opels ligt ;) ;)

                  rijd zelf al jaaren met oude opels rond
                  en eiegenlijk enkel motorwissels gedaan
                  omdat het me niet hard genoeg of niet sterkgenoeg was

                  op 1 x na toen draaide ik een gekietelde 2.0cih aan gort
                  maar was motor met onbekende hystorie

                  en er is toen wat “dikkers” voor in de plek gekomen ;)

                  ach ja, een ieder roeit met de riemen die hij heeft.

                  #17979956
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    das idd waar hans

                    rij ook al jaren opel eigenlijk nooit problemen gehad
                    maar heb er nu ook 1 staan waar ik gek van wordt die heb me al keer of wat laten staan dan wordt je niet vrolijk

                    maar goed weg gezet en komt tzt wel weer goed hoop ik

                    #17979957
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Ik ken iemand die een saab 9-5 ofzo rijdt en daar continue op zit te vloeken als ie weer wat heeft :)

                      Iemand heeft toch nog wel een blok liggen voor die arme D-kadett?
                      Anders een c20ne erin ofzo? Die leven eeuwig!

                      #17979958
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        hier ook eigenlijk nooit problemen gehad met mn Opeltjes.
                        met 45 opels in bezit gehad maar met 2 motorisch wat gehad.
                        mn huidige ascona op gas had ik excepioneel olieverbruik,dat waren klepgeleiders verrot,ander kopje erop en nergens meer last van,en op een Astra G op gas bij 322.000 km een verbrande klep,warvan het afgebroken stukje de cilinderwand heeft beschadigd (blokje was 100% nog nooit open geweest)
                        dus al met al valt het erg mee.
                        en tsja,je hebt het wel over auto’s van tussen de 25 en 35 jaar oud……….

                        #17979959
                        brobbel1
                          Lid sinds:
                          8 June 2008

                          ik denk dat ik gewoon pech heb.
                          maar de b manta of astra is niet vermoord.
                          de b manta weigerd dienst.
                          maar die gaat hopelijk binnenkort naar de dokter.
                          met wat meer verstand van de motor.

                          de d kadett is nog even kijken.
                          verkopen of andere motor er in.
                          alleen de motor omwisselen is hier een groot probleem.
                          daar heb ik geen materiaal voor.
                          wat opel betreft.
                          die kan er weinig aan doen.
                          heb gewoon pech.
                          en geeft het nog een kans.

                          ik heb jaren met plezier in de a manta gereden.
                          die heb ik het langst in bezit gehad.
                          maar die was gewoon af.

                          #17979960
                          marcelboukes
                            Lid sinds:
                            25 February 2006

                            als je de kadett wil reanimeren,mag je hem wel naar heerenveen slepen.
                            daar staat voor een kleine vergoeding een brug en motor takel verschikbaar.
                            ik hoor het wel via pb.

                            marcel

                            #17979961
                            trashmetal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 February 2007

                              haha blokwissel doe ik gewoon op de stoep :D

                              ;)

                              #17979962
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                Tuurluk ben je in eerste instantie pist off

                                Maar meestal komt er naderhand wel een oplossing

                                Rij jaren met manta nooit geen problemen en ik heb er ook 1 staan van t vrouwtje die pas en te onpas gaat staan
                                Heb hem paar maand terug weggezet zie later wel weer

                                #17979963
                                Aapje
                                  Lid sinds:
                                  1 January 2009

                                  @brobbel1 wrote:

                                  en betalen is geen hobby van mij.
                                  […]

                                  Onderhoud vast ook niet, zelfs een opel moet je even op de sapjes controleren.

                                  #17979964
                                  eddepet007
                                    Lid sinds:
                                    11 February 2005

                                    neem aan dat ie zijn sapjes wel controleerd

                                    Valt me wel op dat er veel lullige opmerkingen
                                    Worden geplaatst
                                    Idd niet iedereen heeft even veel te besteden
                                    En je dan paar keer pech hebt wordt je minder vrolijk

                                    #17979965
                                    brobbel1
                                      Lid sinds:
                                      8 June 2008

                                      @Aapje wrote:

                                      @brobbel1 wrote:

                                      en betalen is geen hobby van mij.
                                      […]

                                      Onderhoud vast ook niet, zelfs een opel moet je even op de sapjes controleren.

                                      dat wordt zeker wel gedaan hoor.
                                      ik heb de auto nodig voor mijn werk

                                      #17979966
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        @eddepet007 wrote:

                                        neem aan dat ie zijn sapjes wel controleerd

                                        Valt me wel op dat er veel lullige opmerkingen
                                        Worden geplaatst
                                        Idd niet iedereen heeft even veel te besteden
                                        En je dan paar keer pech hebt wordt je minder vrolijk

                                        Zal het probleem niet zijn, als je drie auto’s hebt staan neem ik aan dat je er ook de centen voor hebt… Zoals Brobbel al zegt zijn de sapjes ook gewoon in orde… :thumbup

                                        #17979967
                                        Ghanz
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          ach botte pech kan iedereen hebben. reed met mijn vorige manta altijd overal naar toe.
                                          vloog er mee door duitsland, jaja laagvliegen he ;) en of het ding het ruiken kon… de nederlandse grens gingen we, gepaard met een boel geraas, ook vliegend over. einde rikketik, en dat met nieuwe sapjes..beetje pech hoort er ook bij :D hobby he. je moet toch wat hebben wat je plaagt :D

                                          #17979968
                                          dqp-sammy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 March 2009

                                            Heb nog nooit zoveel onzin gehoord.
                                            Heb met mijn opels , en ik rij nu al 30 jaar ermee, behalve met 2 B omegas van 96 en 98 en die hadden ook al alle twee bijna 2 ton gelopen nog nooit problemen gehad .
                                            Het zijn er zeker 20 -30 stuks geweest en heb in total meer dan 3 millioen kilometer gereden .
                                            Met sommige Rekords heb ik 4 tot 5 ton gereden zonder groote problemen.
                                            Soms reed ik 50-60000 km per jaar.
                                            Ken in duitsland mensen met c kadettjes die 750000 km gelopen hebben of rekord.
                                            Zeker kan iedere auto eens probleempjes hebben maar maar ik heb nog nooit zo veel slecht onderhouden autos gezien als hier in nederland.
                                            Vele mensen denken dat ze en auto maar hoeven te tanken en thats it.
                                            Koop sowieso geen motoren hier , die ik niet lopen kan horen , en ik heb al motoren gehad die zeker 100000 km geen oliewissel gehad hebben .
                                            Heb net vorige week weer en rekord uit 77 met lpg voor mijn zoon gehaald, heeft volgens mij ook nog nooit onderhoud gehad, olie peekzwart, tot 6 graden koelvloistof erin , was op de autobahn maar aan het stotteren , genoeg koelvloeistof erin en hij liep als en trein die 300 km naar huis.
                                            Voor de rest, remblokkjes-op, remschijven- op, banden- op, oliefilter van 84, overal gecorodeerde stekers en dan klagen dat de auto niet loopt
                                            Mijn aktuele rekord de coupe van 72 heb ik vanaf 1999 en heb er meer dan 100000 km mee gereden en nog nooit iets aan gehad.
                                            Heeft nu de tweede blok omdet ik van 2.0 op 2.4 ben overgestappt.
                                            Friend van mij heeft nu de derde auto in bijna 30 jaar .
                                            1. en manta b cc 1.9 N bijna 12 jaar me gereden
                                            2. en kadett E 1.6 N 8 jaar met gereden
                                            3. astra f 16 nz rijd nog altijd.
                                            Mijn familie rijd allemal opel en laat veel onderhoud bij mij doen en hebben nooit problemen .
                                            Nichtje van mij en daihatsu , onderdelen niet betaalbar en altijd iets aan.
                                            saab is ook niet het betrouwbaarste , en onderdelen duur. collega heeft een gehad en rijd nu opel.
                                            volvo heb ik bij gewerkt , wat hadden die problempjes.
                                            Als ik zie wie alles an de autos sleutelt en absolut geen verstand ervan heeft , en dan als iets misgaat vloekt , shit opel , dan moet ik :puke
                                            Of ze willen niets betalen.
                                            Bougiekabels voor en 6 cylinder voor 30 € het set kunnen niets deugen.
                                            waterpompen met plasticwiel , vergeet het maar.
                                            koelvloistof is ook niet nodig , rijd ook op water , en dan vragen ze zich af warom het hele koelsystem aan het roesten is en zo kan ik nog uren verder gaan.
                                            Heb er al genoeg opels gehaald die al 15 tot 20 jaar ergens in en loods of parkeergarage stonden, akku erin en en beetje benzine en lopen .
                                            Probeer dit eens met en jap die meer dan 10 jaar gestaan heeft.
                                            Het enigste wat ik toe moet geven is dat de opels goed roesten maar ook da kan men iets aan doen voor de rest is dit voor mij de betrouwbaarste merk die er is.

                                            #17979969
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Vastlopen van een Motor ligt in 99 van de 100 gevallen aan de eigenaar, en niet aan het merk..

                                              als een Opel bij je Vastloopt loopt een VW Toyota Nissan Mercedes Volvo ford e.a. dat ook….

                                              Willem

                                              #17979970
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Kan bovenstaande alleen maar beamen, heb ook een keer een blok hier in Nederland van iemand over genomen, nog voor een beste prijs en allerlei dingen aan moeten doen die op zich best simpel te repareren waren en niet eens zo kostbaar en daarna prima werkten. Zoals inderdaad een waterpomp met plastic impellor er aan :puke Nu een metalen en koelt als een malle!! Allerlei lekkerij doordat men gewoon de lager schalen van de nokkenassen droog had gemonteerd, van die simpele dingen duidelijk door ondeskundigen gemonteerd…. Ben blij dat het blok verder mooi loopt, maar probleemloos is het niet geweest. Gaat om een C20XE overigens….

                                                Daarvoor diverse Opels gereden en NOOIT problemen gehad met de motoren, dingen zijn zo betrouwbaar als wat. Verder zie ik collega’s (heb er een paar honderd) alleen maar met problemen, vooral veel Renaults, maar ook Suzuki, VW, Honda, Volvo…. Onder aan de streep toch het minste gezeik met Opels….

                                                #17979971
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  maat van me werkt bij een erg groote onderdelen leverancier
                                                  van onderdelen en dan vooral motorisch

                                                  opel is cker niet het merk waar het meest van over de plank gaat
                                                  zijn merken die veeeeeel beter verkopen ;)

                                                  zegt mij genoeg :shock:
                                                  zijn zelfs jappaners waarbij de krukas gewoonweg breekt
                                                  na een bepaald aantal km,s en zijn dan niet eens getunde motoren
                                                  maar gewoon standaard diesels ;)

                                                  en dan de opels uit dit topic
                                                  zijn nog van de oude generatie die waren haast “bullit proof” zonder allerlei elektrisch poespas wat stuk kan

                                                  tuurlijk kan iemadn pech hebben
                                                  maar dat dat enkel aan n merk ligt nee das onzin

                                                  als je goed oplet waneer je iets koopt
                                                  dan kun je er jaren plezier van hebben

                                                  koop je telkens andermans ellende
                                                  tjah dan vergaat je plezier je wel snel inderdaad
                                                  maar das weer n kwestie van weten wat je koopt ;)

                                                  zijn nu ook zat mensen die met allegeweld belasting vrij willen rijden
                                                  maar zelf geen ballen verstand hebben van de techniek
                                                  dus alle onderhoud / reparatie,s moeten laten doen
                                                  tjah dan ist vaak nog goedkoper om gewoon voor een jonge auto belasting te betalen ;) ;)

                                                  #17979972
                                                  eddepet007
                                                    Lid sinds:
                                                    11 February 2005

                                                    paar keer pech en je krijgt frustratie
                                                    kan me dat goed voorstellen

                                                    ach paar weken later alst op gelost is denk je der vaak weer heel anders over net apk

                                                    gewoon moment opname

                                                    #17979973
                                                    asconahobbyist
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2008

                                                      en we zijn natuurlijk ook met spul van 25 tot 35 jaar oud in de weer. is natuurlijk nooit de bedoeling geweest dat t zo lang meeging.
                                                      Ik had dr ook de pleuris in dat mn Ascona ineens een vracht olie verbruikte,dus kon dr een gereviseerde kop op knallen,maar ja,ik rij er wel 30 tot 35000 km per jaar mee,met een wagen uit 1984,op gas ook nog dus tsja,mag er ns wat stukgaan,kijk ns wat je bespaart,ik zou t trouwens niet eens meer willen,een jongere wagen,die ben ik meestal na een maand of 4 weer zat,weg en weer wat anders.dit gaat niet vervelen.
                                                      Mn witte op gas heb ik nu 2 jaar,de rode is al vanaf nieuw in bezit (bij mn ouders) en de blauwe automaat kocht ik in 2003,dus alweer 9 jaar geleden.
                                                      Plus dat je dan een mooie reden heb om nog een leuk oud ding erbij te hebben,als back up zeg maar! Mooie smoes toch!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.