Kadett GSI koelvloeistof overdruk/verlies uit expantievat

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett GSI koelvloeistof overdruk/verlies uit expantievat

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211765
    blackG
      Lid sinds:
      30 January 2006

      Hallo,

      Ik heb het volgende probleem met mijn Kadett GSI 2liter 8V c.20ne (volgens zeggen calibra ruil motor)

      Wanneer mijn auto op temperatuur is en wanneer de thermostaat zich opent dus 95Graden ongeveer (aanslaan fan) en dus ook het kachel circuit zich opent dan gooit hij het koelvloeistof via het expantievat eruit.

      Als je op dat moment naar het expantievat kijkt stijgt het koelvloeistof level heel snel en stroom dan over…

      Het rare is dat me dit (alleen) overkomt als ik de auto uitzet als hij goed warm is.
      Tijdens rijden is het me nog niet overkomen.. Wel als je hem stationair laat warmlopen (motor valt net voordat hij overstroomt ook soms uit)

      Wat ik zelf al heb gecontroleerd:
      *Mn eerste gedachten was dat er nog een bult lucht in het kachel circuit zat omdat het me pas gebeurde toen de auto goed warm was waarbij de fan aansloeg en de termostaat zich opent..
      * Hierop heb ik dus de auto stationair laten warmlopen (dop van expantievat af) met de kachel op de max stand totdat de Fan aansloeg en de termostaat zich opent voor kachelcircuit.
      *hierna deed het probleem zich nog voor..
      *Geen water in olie
      *koelvloeistof niet smerig
      *geen mayo onder olievuldop (motor)
      *Koelvloeistof gaat niet koken binnen korte tijd (auto loopt netjes op temperatuur)
      *Geen extreme witte rook (condens)
      *Koelvloeistog niveau is perfect totdat hij dus (bijna) de termostaat opent.
      *koelsysteem meerdere malen (4x) doorgespoelt ook met een cleaner

      Geen idee waar ik het nu nog moet zoeken.. Komt iemand dit bekend voor en wat is de oorzaak of zou de oorzaak kunnen zijn

      Alvast bedankt

      #17517656
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kachel KRIJGT altijd DIRECT warme koelvloeistof, dus als de motor iets warm word moet er al lauwe lucht uit de roosters komen..

        als dat niet zo is, dan zit er iets geheel niet goed aangesloten.

        daar eerst naar kijken..

        en anders koppakking eruit.

        Dan lekt deze dus tussen KOELWATERKANAAL EN CILINDER…

        Bij een koppakking is het namelijk NIET vanzelf sprekend dat er ook olie bij de koelvloeistof zou moeten zitten, dan zou ie lekken van OLIEKANAAL NAAR KOELWATERKANAAL

        en je zegt dat ie wil afslaan voordat hij gaat overkoken…

        lijkt verdacht op koppakking.

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.