Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett GSi Champion Topic (Update 22-01-2010)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2011 om 16:41 #17488497
@mark wrote:
leuke champ te koop op marktplaats voor weinig, stond eerst voor 2500 euro nu 800, wel wat leuks van te maken.
dit is GEEN champion!!
deze auto is gebouwd door een oude maat van me en toen ik bij hem mijn champ heb laten spuiten moest ik de stryping opnieuw er op plakken.
hij vondt de stryping zo gaaf dat ik voor hem ook een set besteld heb toen die tijd!
was idd een c20ne.
dit is wel 1 van de grondigste gerestaureerde kadetts die ik ken,maar is inmiddels wel een jaar of 8 geleden!31 oktober 2011 om 16:45 #17488498@.:Stoffel:. wrote:
@Kadett Gsi 89 wrote:
Als er W3W op je adremaschild staat , dan heb je een originele Champion,
dat is het plaatje onder de motorkap. ergens in dit topic staat de uitleg van het adremaschild.
Is erg leuk om eens uit te pluizen.gr Johan.
er staat W3W of T5K op het armada schild.
bij mijn oude champ stond T5K en was ook orginele championdit is volgens mij afhankelijk van het bouwjaar 90er hebben t5k en 91er w3w!!
dit is wel echt de enigste manier om een originele te herkennen want de rest is over te schroeven en plakken, zie antwoord vorig reactie!!
tenzij ze het adremaschild overzetten natuurlijk! :hmmz :hmmz31 oktober 2011 om 17:16 #17488499@patrick v voorn wrote:
@.:Stoffel:. wrote:
@Kadett Gsi 89 wrote:
Als er W3W op je adremaschild staat , dan heb je een originele Champion,
dat is het plaatje onder de motorkap. ergens in dit topic staat de uitleg van het adremaschild.
Is erg leuk om eens uit te pluizen.gr Johan.
er staat W3W of T5K op het armada schild.
bij mijn oude champ stond T5K en was ook orginele championdit is volgens mij afhankelijk van het bouwjaar 90er hebben t5k en 91er w3w!!
dit is wel echt de enigste manier om een originele te herkennen want de rest is over te schroeven en plakken, zie antwoord vorig reactie!!
tenzij ze het adremaschild overzetten natuurlijk! :hmmz :hmmzmijne was idd van 1990 dus T5K
31 oktober 2011 om 19:35 #17488500@Pat70 wrote:
@Champions wrote:
@JvV wrote:
Kleur en gewicht etc (C20NE) op kenteken klopt dus het zal wel een echte (import) zijn. Maar hij is paars (aubergine) ipv Zwart.
okay.. maar wat is het verschil in gewicht met een niet-Champion dan? zoals lt-hd-10 ?
Stoelen (leder) zijn bijv. al zwaarder. Heb ooit met een gewone en een lederen op de weegschaal gestaan. Verschil: 7 kg. En dan heb je het over 1 stoel.
Maar deze zullen met die gaten ongetwijfeld lichter zijn :D . Zie dat de bestuurdersstoel trouwens goed doorgezakt is. Motor lijkt me een SEH ( :hmmz )Ja okay dat begrijp ik, maar staat er op kenteken ( [link]https://ovi.rdw.nl[/link]) echt een verschil tussen een gewone GSI of een Champion??
1 november 2011 om 06:14 #17488501@Champions wrote:
@Pat70 wrote:
@Champions wrote:
@JvV wrote:
Kleur en gewicht etc (C20NE) op kenteken klopt dus het zal wel een echte (import) zijn. Maar hij is paars (aubergine) ipv Zwart.
okay.. maar wat is het verschil in gewicht met een niet-Champion dan? zoals lt-hd-10 ?
Stoelen (leder) zijn bijv. al zwaarder. Heb ooit met een gewone en een lederen op de weegschaal gestaan. Verschil: 7 kg. En dan heb je het over 1 stoel.
Maar deze zullen met die gaten ongetwijfeld lichter zijn :D . Zie dat de bestuurdersstoel trouwens goed doorgezakt is. Motor lijkt me een SEH ( :hmmz )Ja okay dat begrijp ik, maar staat er op kenteken ( [link]https://ovi.rdw.nl[/link]) echt een verschil tussen een gewone GSI of een Champion??
Wat het exacte gewicht is op papier weet ik niet daar ik geen originele champion heb. Maar zoals je misschien weet heeft ieder model zijn eigen type goedkeuring waarbij het model ook gewogen wordt en dus afwijkt qua gewicht. Dat in kg lijkt me dan ook het enige verschil t.o.v. een gewone 2.0 8v/16v. De rest staat op je adremaschild (in code’s) en niet op je kentekenpapieren.
18 november 2011 om 16:20 #17488502Het is rustig hier, zal wel door de kou komen, de Dettjes blijven lekker binnen staan denk ik :)..
Toch even een update: Dankzij frenkie zit er een originele sc303 in de Champ cheer: :
Frenkie, muchos gracias!! king:
Er zijn helaas nog meer originele onderdelen die wat gehavend zijn, en ik zou ze graag weer terug origineel maken:
Het is vrij duidelijk, de deurpanelen waren ooit met deurslingers, en hadden geen speakers. Inmiddels hebben ze elektrische ramen, en ben ik op zoek naar originele, niet in gezaagde :), deurpanelen, liefst nog voor de elektrische ramen zonder dat dopje zeg maar.
Heeft toevallig iemand hier op dit forum een tip waar ik dit kan zoeken, of weet iemand een schuurtje waar ze liggen :D?
Ook de kapjes waar de tweeters ingemaakt zijn, zou ik graag origineel willen hebben, kan iemand me daar misschien ook bij helpen??
Ik hoop dat ik de Champ nog weer een stapje dichterbij origineel kan krijgen, hopelijk met jullie hulp!!
18 november 2011 om 19:37 #17488503speaker kapjes moeten gemakkelijk te vinden zijn.
maar lederen deurpanelen zonder slingergaten en in goede staat is een andere zaak…18 november 2011 om 22:59 #17488504@Champions wrote:
Het is rustig hier, zal wel door de kou komen, de Dettjes blijven lekker binnen staan denk ik :)..
Toch even een update: Dankzij frenkie zit er een originele sc303 in de Champ cheer: :
Frenkie, muchos gracias!! king:
Er zijn helaas nog meer originele onderdelen die wat gehavend zijn, en ik zou ze graag weer terug origineel maken:
Het is vrij duidelijk, de deurpanelen waren ooit met deurslingers, en hadden geen speakers. Inmiddels hebben ze elektrische ramen, en ben ik op zoek naar originele, niet in gezaagde :), deurpanelen, liefst nog voor de elektrische ramen zonder dat dopje zeg maar.
Heeft toevallig iemand hier op dit forum een tip waar ik dit kan zoeken, of weet iemand een schuurtje waar ze liggen :D?
Ook de kapjes waar de tweeters ingemaakt zijn, zou ik graag origineel willen hebben, kan iemand me daar misschien ook bij helpen??
Ik hoop dat ik de Champ nog weer een stapje dichterbij origineel kan krijgen, hopelijk met jullie hulp!!
die deurpanelen had frenk ook liggen, die zou ik in eerste instansie overnemen van hem maar ik had even de centen ergens anders voor nodig.
misschien heeft hij ze nog liggen voor je!
dit zijn echt hele mooie panelen!19 november 2011 om 18:12 #17488505@ champion: ziet er super uit kerel :thumb
die roostertjes waar nu de tweeters opzitten moeten wel makkelijk te vinden zijn.
zal eens kijken of ik er nog heb liggen voor je,en die lederen champion deurpaneeltjes zonder slingergaten liggen hier nog veilig.
er wilde ze eerst nog iemand kopen maar niemand heeft er centjes voor…20 november 2011 om 12:56 #17488506@frenkie wrote:
@ champion: ziet er super uit kerel :thumb
die roostertjes waar nu de tweeters opzitten moeten wel makkelijk te vinden zijn.
zal eens kijken of ik er nog heb liggen voor je,en die lederen champion deurpaneeltjes zonder slingergaten liggen hier nog veilig.
er wilde ze eerst nog iemand kopen maar niemand heeft er centjes voor…:D u hebt pm
23 november 2011 om 17:31 #17488507@Champions wrote:
Het is rustig hier, zal wel door de kou komen, de Dettjes blijven lekker binnen staan denk ik :)..
nee hoor mijn champion V6 rijd momenteel nog :P
straks met de pekel niet meer dan krijgt ie een hart transplantatie:P
24 november 2011 om 10:29 #17488508@jblfreak wrote:
@Champions wrote:
Het is rustig hier, zal wel door de kou komen, de Dettjes blijven lekker binnen staan denk ik :)..
nee hoor mijn champion V6 rijd momenteel nog :P
straks met de pekel niet meer dan krijgt ie een hart transplantatie:P
Okay en wat gaat de Dokter voor hart terugzetten dan?! :D
24 november 2011 om 16:50 #174885093.0 V6 met f28 :P:P
24 november 2011 om 20:16 #17488510Eens even een algemene GSI vraag…
Wanneer zat er een digidash met curve en wanneer die met de boog in een GSI ? :hmmz :hmmz
Alvast bedankt in ieder geval!greetzz
7 december 2011 om 13:25 #17488511AnoniemLid sinds:
1 January 1970@calike wrote:
Eens even een algemene GSI vraag…
Wanneer zat er een digidash met curve en wanneer die met de boog in een GSI ? :hmmz :hmmz
Alvast bedankt in ieder geval!greetzz
1990-1991. Kan ook zijn laatste maand/2 maanden van 1989 maar hij zat er in ieder geval in met de introductie van de Kadett Champion.
8 december 2011 om 14:03 #17488512Dat klopt.. Mijn eerste GSI die ik ooit kocht (en nog bezit) was een 16V van 12/89 en heeft de boog curve
nu al bijna 10 jaar C20LET.
8 december 2011 om 16:19 #17488513@gsi-maffia wrote:
Dat klopt.. Mijn eerste GSI die ik ooit kocht (en nog bezit) was een 16V van 12/89 en heeft de boog curve
nu al bijna 10 jaar C20LET.
dat zijn de liefhebbers ;) :thumb
29 december 2011 om 10:04 #17488514ook nog een super orginele champion uit 3de hand..
http://www.ebay.de/itm/Opel-Kadett-GSI-16v-Champion-Leder-c20xe-Serie-Originalzustand-3-Hand-/250958712837?pt=Automobile&hash=item3a6e4e1005″ onclick=”window.open(this.href);return false;
29 december 2011 om 11:00 #17488515Zeker een leuke, maar wel 352.000 kilometertjes gelopen..
Zou leuk zijn als deze ook naar NL komt :)!
29 december 2011 om 11:50 #17488516Mijn oude Kadett GSI 16v Champion, BJ 1990. Gekocht in 1996 bij De Groot in Meerkerk.
Hij had toen al 167 dkm gelopen, het was een ingevoerde en hij was van iemand van de GSI club geweest.
Orgineele auto met zelf de orgineele dubbele uitlaat er onder (later remus).
Deze Duitser had alleen geen digitaal dashboard!
Dikke instalatie er in, zodat het nummerboard ging klapperen. (lekker fout).
Was zeker een snelle auto met een echte snelheids belevenis boven de 200kmh.
Maar veel problemen met het koelsysteem, slangen waren poreus en sprongen om de haverklap.
De betrouwbaarheid was weg en nog belangrijker het gevoel. Dus na een jaar afscheid genomen.29 december 2011 om 13:33 #17488517@Supermotard wrote:
Dikke instalatie er in, zodat het nummerboard ging klapperen. (lekker fout).
Klapperende nummerborden zijn altijd goed! :D
30 januari 2012 om 10:48 #17488518hier nog een aantal originele kadett champion kentekens van wat ik heb gehad en nu nog 1 van heb..
yj-60-kp c20ne gesloopt in 2009
rd-ht-47 inport c20xe gesloopt in 2000
ld-ln-07 c20xe gesloopt in 2011
yl-23-zj c20ne nu xe originele nederlander
nog in bezit en gerestaureerd in 2011/2012 kleine dingen moeten nog zoals niewe grill enz..
alles word nieuw gekocht en volledig origineel behouden!
helaas van de rest geen fotos aangezien die niet digitaal zijn
heb meerdere kadett champions gehad maar dan moet ik op de vrijwaringen kijken
zal ze eens opzoeken
wesley4 mei 2012 om 16:02 #17488519leuke champion te koop
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-kadett-e-16v-gsi-champion-bocholt/161560408.html?lang=de&pageNumber=8&__lp=22&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 mei 2012 om 19:22 #17488520@jeroen3 wrote:
ik weet niet of mijn kadett een champion is maar welk nr. plaat je wordt bedoelt naast de motorkap veer rechts( van voren)
hijs orgineel zwitsers en toen portugees en vanaf ’05 in NL ding heeft niet een al te makkelijk leventje gehad :(
mijn auto is eens overgespoten (deursloten weggewerkt) ik vrees dat als ze er zaten ze nu dus weg zijn, kheb een stoffen interieur en zitten er tegenwoordit engelmann spiegels op… orginele velgen zijn ver te zoeken, dat casette vakje heb ik er wel in zitten.
Hey een bekende ! Een brabander hahaha
27 augustus 2012 om 21:09 #17488521ik heb vandaag een kadett gsi 8v gekocht die de champion kleur blauw/groen heeft zitten nog wel lederen deurpanelen in maar de stoelen en de bank zijn er er uitgehaald en vervangen voor gestreepte achterbank en 2 astra f stoelen :wtf
echter de kleur vande wagen en de reserve band een champion velg /en dat leren deur panelen er in hebben bij mij de aandacht getrokken dat dit wel eens een champion kon zijn maar kan niks terug vinden van logo,s op de wagen en de kenteken staat ook niets op van de aanduiding van champion kenteken van deze kadett is yt-40-hf ;) ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.