Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett GSi Champion Topic (Update 22-01-2010)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2009 om 15:22 #17210141AnoniemLid sinds:
1 January 1970De Kadett GSi Champion is gebouwd in de periode 1990-1991. De wagen werd verkocht als 8v (C20NE) of 16v (C20XE).
Dit was de meest luxe uitgegeven Kadett GSi die in de periode 1984-1991 is gebouwd.Vertaling van internet:
De Kadett GSi 16V kwam in Eind 1987/Begin 1988 op de markt en is het eerste Opel-model volume met vier kleppen per cilinder. De specificiteit van de gebruikte motor (met gereguleerde katalysator voor de C20XE varianten) is de gezamenlijke ontwikkeling van de zeer uitvoerig ontworpen cilinderkop met Cosworth in Engeland. De motor komt in tegenstelling tot de 2.0L (C20NE) voor een prestatie cilinderkop en een nokkenascontrole. Vergeleken met de 2.0L is het inlaatspruitstuk is veel duurzamer en beter ontworpen.
De Kadett GSi 16V wordt geëvenaard in vele opzichten aan de prestaties van de motor. Zo werd de achteras uitgerust met schijfremmen
in plaats van trommelremmen. En daarnaast worden versterkte stabilisatoren gebruikt, samen met extra stabilisator aan de achterzijde. Op het gebied van het chassis, de Kadett 16V heeft een continu medium op de voorste dwarsbalk en een vlakkere lagere voorkant dwarsbalk, die iets smaller is, maar hogere koeler plaatsen, ook de wielkasten aan de bovenkant van de overgang naar de A-stijlen zijn versterkt. Ook op het gebied van de besturing en het chassis, zijn er wijzigingen. De vijf-versnellingsbak (F20) van de Kadett 16V ook aangepast aan de prestaties van de motor.Het chassis had een drag coëfficiënt van 0,30 en een frontale oppervlakte van 2,03 meter was een zeer goede luchtweerstand resulterende index van 0,61.
Het interieur onderscheidt zich door een andere schakelknop (leer) en uit de 16V badge op het stuurwiel van de GSi 2.0L. Aan de buitenkand van de Kadett GSI 16V prijst een teken op de voorbumper en de achterklep verschillen van een Kadett 16V. Hij heeft ook een rechthoekige einddemper met twee uitlaatpijpen.
Het speciale model Kadett GSi Champion, die ook als een 2.0i 8V (C20NE) model is uitgevoerd, werd aangeboden van midden-1990 tot Aug 1991. Het was uitgerust met de optionele lederen stoelen van Recaro en leer beklede deurpanelen, die zijn bedekt met Engels Connolly leer en heeft een aantal andere functies. De versie met leer was niet alleen de best verkopende driedeurs. De vijfdeurs GSI kan worden besteld met lederen bekleding, maar dat deden weinig mensen vanwege de hoge toeslag. De vijfdeurs versie met volledige uitrusting in zijn oorspronkelijke toestand is nu een zeldzaamheid.
Een Champion is te herkennen aan de volgende punten:
– Adrema plaatje staat W3W op. Dit staat voor “Sondermodell Champion Ausstattungsmerkmale”
– Champion striping aan de flanken van de wagen.
– Champion logo op de achterklep rechts naast het gsi logo.
– Honingraadvelgen 15″x6J (185/55R/80V)
– De SC303 Radio
– Recardo (Connerly) leer of stoffen interieur.
– Mistlampen voor
– Stuurbekrachtiging
– ABS (Standaard voor de 16v)
– Ronde toerenteller in het LCD-dashboard
– 3deurs Hatchback
– Handschoenenkastje afsluitbaar.
– Speciale mettalic (mineraal effect) lak.
– Opening onder het luchtfilterhuis (16v)Standaard:
– Honingraadvelgen 15″x6J (185/55R/80V)
– Recardo Connerly Leren interieur (in 1990)Opties:
– Boardcomputer
Nummers:
8v (C20NE)
Boardcomputer prod. Ser. Nr.: 90 292 193 / 90 273 766
Boardcomputernr. (staat op BC): 90 242 431 / 90 241 679
Mengsel systeem: Motronic ML4.1 (C20NE)16v (C20XE)
Boardcomputer prod. Ser. Nr.: 90 263 671 / 90 297 559
Boardcomputernr. (staat op BC): 90 245 245
Mengsel systeem: Motronic M2.5 (C20XE)– Recardo Connerly leer (1991)
– Rubberen houder op het dashboard
– Fischer Casettenbox
– Elektrische antenne
– Elektrische ramen
– Elektrisch verstelare/ verwarmde spiegels
– Groen Warmtewerend getint glas rondom
– Carterpanplaat bescherming:
Kleuren 1990:
– AdmiralBlau (groen)
– Mistralgrau
– Astrosilber
– Schwarz
– BordeauxrotKleuren 1991:
– AdmiralBlau (groen)
– Mistralgrau
– Starsilber
– NovaSchwarz
– BordeauxrotPrijzen Maart 1991 in Duitse mark
– Kadett GSi 8v 3deurs = 31530DM / Fl 35526 (€ 16121)
– Kadett GSi 8v 5deurs = 32435DM / Fl 36545,77 (€ 16583,75)
– Kadett GSi 8v 3deurs = 34000DM (met leer) / Fl 38309,12 (€17383,92)
– Kadett GSi 16v 3deurs = 37390DM / Fl 42128,76 (€ 19117,20)
– Kadett GSi 16v 5deurs = 38295DM / Fl 43148,47 (€ 19579,92)
– Kadett GSi 16v 3deurs = 39860DM (met leer) / Fl 44911,81 (€ 20380,09)Losstaande prijzen van opties:
– 303 Radio = 695DM / Fl 783,09 (€ 355,35)
– Automatische antenne = 183DM / Fl 206,20 (€ 93,57)
– ABS = 1800DM / Fl 2028,14 (€ 920,33)
– Electrische voorramen = 595DM / Fl 670,39 (€ 304,21)
– Boardcomputer = 600DM / Fl 676,05 (€ 306,78)
– In hoogte verstelbaar stuur = 220DM / Fl 247,87 (€ 112,48)
– Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar (niet voor leer) = 134DM / Fl 150,98 (€ 68,51)
– Complete Recardo leren interieur = 3645DM / Fl 4106,87 (€ 1863,66)
– Mistlampen = 252DM / Fl 283,95 (€ 128,85)
– Warmte werend getint glas rondom = 307DM / Fl 345,92 (€ 156,97)
– Voorlampen wissers = 406DM / Fl 457,45 (€ 207,58)
– Glazen dakraam = 1015DM / Fl 1143,64 (€ 518,96)
– 2 tinten metallic lak = 516DM / Fl 581,40 (€ 263,83)
– brilliant lak = 178DM / 200,59 (€ 91,01)
– Electrisch verwarmde spiegels = 287DM / Fl 323,37 (€ 146,74)
– Centrale deurvergrendeling (3deurs) = 360DM / 405,64 (€ 184,07)
– Centrale deurvergrendeling (5deurs) = 480DM / 540,83 (€ 245,42)
– Aanhanger voorbereiding 50kg = 685DM / Fl 771,81 (€ 350,23)
– Carterpanplaat bescherming (Prijs onbekend)
– Stoelverwarming (Prijs onbekend)Combinatiepakketten:
– Komfortpakket (elect. spiegels/getint glas/kopsteunen achter/cv) (3deurs) = 865DM / Fl 974,61 (€ 442,26)
– Komfortpakket (elect. spiegels/getint glas/kopsteunen achter/cv) (5deurs) = 935DM / Fl 1053,51 (€ 478,06)Omrekenprijzen (koers uit begin 90-er jaren)
EUR 1 = DEM 1.95583
EUR 1 = NLG 2.20371Wie bezit er een Kadett GSi Champion ?
Kadett 8v bezitters:
– bordeaux beauty (Bordeauxrot, 1991, NL-er)
– Calibrainpower (Admiralblau, 1990, NL-er) nu 16v
– nl-tuning (Admiralblau, 1991, Import 98) nu Blauw 16v
– Berg (Schwarz, 1991, NL-er)
– Berg (Bordeauxrot, 1990, Import 97) Nu oranje 16v
– Mark (Bordeauxrot, ???) nu phoenixgeel 16vKadett 16v bezitters:
– Frenkie (Admiralblau, 1991, Import 08)
– JvV (Astrosilber, 1991, Import 94)
– JBLFreak (AdmiralBlue, 1990, Import 97) nu V6
– Roger (Schwarz, 1990, NL-er)
– vectrake (Admiralblau, ???, NL-er) in restauratie
– martijn_maja (Zwart, 1991, Import 98)
– .:Stoffel:. (Bordeaux, 1991, Belgie)Maakt niet uit of hij orgineel NL of buitenlands is. Of 16v of 8v.
Bekende Nederlandse Kentekens:
YK-70-FF / Bordeaurot / 03/05/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.0XE GSI U9 /
YK-98-DZ / MistalGrau / 04/05/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
SG-RD-18 / AdmiralBlue / 10/07/1990 / Import / KADETT HATCHBACK C2.0XE GSI U9 /
YP-11-XZ / Schwarz / 13/07/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
JN-XV-70 / AdmiralBlue / 21/09/1990 / Import / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
YX-90-TF / Schwarz / 02/11/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 /
YY-16-HK / Bordeaurot / 21/11/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
LL-ZR-35 / Schwarz / 28/02/1991 / Import / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
ZG-12-VB / Bordeaurot / 05/03/1991 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
60-HKK-5 / AdmiralBlue / 23/04/1991 / Import / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 /
ZL-55-BK / MistalGrau / 26/04/1991 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
JB-BB-35 / AstroSilber / 14/06/1991 / Import 1994 / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 /
DT-VG-13 / AdmiralBlue / 05/03/1992 / Import / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
JN-FV-88 / Bordeaurot / 04/1990 / Import 1994 / / Gesloopt/uitgevoerd
SB-FF-90 / Schwarz / / Import / / Gesloopt/uitgevoerd
XZ-02-LH / AdmiralBlue / / NL-er / / Gesloopt/uitgevoerd
YN-20-GL / Bordeaurot / / NL-er / / Gesloopt/uitgevoerd
YV-50-TD / Bordeaurot / / NL-er / / Gesloopt/uitgevoerd
YN-20-GL / Bordeaurot / 13-06-1990 / NL-er / Uitgevoerd naar België.
ZG-54-FR / AdmiralBlue / 23-02-1991 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 / wordt uitgevoerd naar België.
PD-SX-94 / Bordeauxrot / / Import / Gesloopt.Graag foto’s + Informatie (org. kleur/bouwjaar/NL of import)posten :)
12 juni 2009 om 15:42 #17487898AnoniemLid sinds:
1 January 1970Frenkie zijn 16v (gepikt uit ander forum)
Champion 8v gesloopt.
Patrick zijn Champion 8v:
12 juni 2009 om 16:40 #17487899waar is de mijne dan??? ik heb ook een champion:jerry
groeten nick
12 juni 2009 om 17:37 #17487900hoe kan je zien dat hey een echte champ is dan.wat is er zo anders aan als een gewone gsi
12 juni 2009 om 18:18 #17487901AnoniemLid sinds:
1 January 1970Champion is gebouwd in 90-91, meestal met connerly recardo leer erin, striping aan de zijkant en zal de andere punten nog een keer opzoeken (staat ook op typeplaatje) de speciale honingraadvelgen. Ronde toerenteller curve op het digidash. De SC303 radio :)
12 juni 2009 om 21:17 #17487902mijne is ook een orginele champ
bouwjaar 91
16v
abs
stuurbkr
lederde velgen miste toen k m kreeg en was overgespoten naar bourdauxrood
orgineel was ie antrasiet die kleur zat nog op de bodem
12 juni 2009 om 22:06 #17487903origineel gepost door JvV
Champion is gebouwd in 90-91, meestal met connerly recardo leer erin, striping aan de zijkant en zal de andere punten nog een keer opzoeken (staat ook op typeplaatje) de speciale honingraadvelgen. Ronde toerenteller curve op het digidash. De SC303 radio :)Die ronde toerenteller is gekomen halverwege ’89, elke GSi vanaf dat moment had een half ronde toerenteller.
Elke Champion had standaard ook mistlampen, stuurbekrachtiging en de 16v ABS.
De meeste waren ook zwart, groen of donkerrood. Zelf heb ik nooit een Champion in een andere kleur gezien maar blijkbaar zijn ze er dus ook in het grijs :).@JvJ, post eens wat grotere foto’s en specs van de jouwe.
Heb er ook 1:
90er, origineel een 8v, nu 16v inclusief schijven achter en een 16v radiateurbalk en radiateur. Enige onderscheid met een originele 16v is het ontbreken van ABS en de openingn onder het luchtfilterhuis.
13 juni 2009 om 09:12 #17487904hey @JvV : bedankt voor het posten van de foto,s van mijn champions, bespaard mij weer wat tijd:P
en je herkend of het een echte champion is aan het adrema schild ( rechter plaatje met letters erop onder de motorkap ) bij een champion moet daar de code: W3W staan.13 juni 2009 om 10:09 #17487905@frenkie is dat op beide soorten, de 8v en de 16v. van w3w op het adremaschild.
mvg nick
13 juni 2009 om 11:11 #17487906Ik ben sinds vanmorgen eigenaar van een 8v Champion,import uit Duitsland
Volleder interieur
13 juni 2009 om 15:38 #17487907origineel gepost door nl-tuning
@frenkie is dat op beide soorten, de 8v en de 16v. van w3w op het adremaschild.mvg nick
nick ja dat geld voor de 16v en 8v want patrick zijn champion heeft het ook.
gr frenk13 juni 2009 om 16:25 #17487908Nette wagen Diem!!
Alleen niet het originele stuur toch?
13 juni 2009 om 17:09 #17487909Originally posted by Calibrainpower
Nette wagen Diem!!Alleen niet het originele stuur toch?
nee die niet nee
14 juni 2009 om 06:45 #17487910mijn champion(2,5 jaar geleden )
volgend jaar niet meer orgineel met de v6
14 juni 2009 om 07:55 #17487911Jij ging toch Deawoo rijden :P
14 juni 2009 om 08:11 #17487912:o:P”deawoo” rijden
ik ben benieuwd of er nog foto’s van mijn gsi zijn van hoe die was,,
groeten nick
14 juni 2009 om 11:01 #17487913AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ spijkcity, deze wou ik ook gaan bekijken en halen voor me vriendin maar was net een uur te laat zaterdag morgen.
@ Calibrainpower, ik zal deze zsm posten, deze kleur komt inderdaad niet veel voor, de kadett van Niete met de Ronal Turbo velgen eronder is de enige andere die ik ken, en die is naar de sloop.
14 juni 2009 om 11:37 #17487914AnoniemLid sinds:
1 January 1970Algemene informatie Champion
Kleuren die verkrijgbaar waren 1990:
Kleuren die verkrijgbaar waren 1991:
Prijslijst:
Basis specificaties van een champion:
14 juni 2009 om 11:52 #17487915mijn NL 16v Champion… (binnenkort te koop)
stickers komen er tzt ooit nog op..
gr Roger
14 juni 2009 om 13:43 #17487916origineel gepost door Roger
mijn NL 16v Champion… (binnenkort te koop)stickers komen er tzt ooit nog op..
gr Roger
Is dit de kadett met de rolkooi en dergelijke ??
14 juni 2009 om 17:55 #17487917nope, dat is me andere.
14 juni 2009 om 18:39 #17487918origineel gepost door Calibrainpower
Jij ging toch Deawoo rijden :Pdit was de bedoeling maar gaat niet door
heb ander caros
nexia is al aan bonken geslepen
14 juni 2009 om 21:01 #17487919Ik heb ooit eentje gehad, ook zo’n bordeaux rode met connely leer een analoog dashboard en een 2.0 8v met 115Pk.
Ik heb hem voor het laatst nog gezien op een VDB evenement in Lelystad, de Opel dag, dat was vlgs mij ook de laatste keer dat dit evenement door hun daar georganiseerd werd.
Ik zal eens kijken of ik nog fotos heb van die auto.
15 juni 2009 om 03:46 #17487920de mijne is ook een champion, staat w3w op t ademaschild, ik zal ook even wat foto’s plaatsen, hij is niet orgineel maar wel kicku:jerry:jerry en 5gaats:P
groeten nick
15 juni 2009 om 05:54 #17487921AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bordeaux beauty
even een echt champion weetje!!!!!bouwjaar 1990 was leer standaard!!
bouwjaar 1991 was leer een optie!!velgen bij allebij standaard!!
ook de boordcomputer was optie!!
he Jasper ik zal ook even wat foto´s posten van interieur enz.
en van mijn opnieuw gepoedercoate velgen als ik ze terug heb.
ps die folder die je gepost hebt is die ook in het nederlands uitgebracht???
Ik zal de beginpost binnenkort aanpassen met al deze weetjes. Ik weet niet of de folders ook in het nederlands zijn uitgebracht. Ik ben zo ie zo toch alle folders die met champion te maken hebben aan het verzamelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.