Kadett GSi Champion Topic (Update 22-01-2010)

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett GSi Champion Topic (Update 22-01-2010)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 636)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210141
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      De Kadett GSi Champion is gebouwd in de periode 1990-1991. De wagen werd verkocht als 8v (C20NE) of 16v (C20XE).
      Dit was de meest luxe uitgegeven Kadett GSi die in de periode 1984-1991 is gebouwd.

      Vertaling van internet:

      De Kadett GSi 16V kwam in Eind 1987/Begin 1988 op de markt en is het eerste Opel-model volume met vier kleppen per cilinder. De specificiteit van de gebruikte motor (met gereguleerde katalysator voor de C20XE varianten) is de gezamenlijke ontwikkeling van de zeer uitvoerig ontworpen cilinderkop met Cosworth in Engeland. De motor komt in tegenstelling tot de 2.0L (C20NE) voor een prestatie cilinderkop en een nokkenascontrole. Vergeleken met de 2.0L is het inlaatspruitstuk is veel duurzamer en beter ontworpen.

      De Kadett GSi 16V wordt geëvenaard in vele opzichten aan de prestaties van de motor. Zo werd de achteras uitgerust met schijfremmen
      in plaats van trommelremmen. En daarnaast worden versterkte stabilisatoren gebruikt, samen met extra stabilisator aan de achterzijde. Op het gebied van het chassis, de Kadett 16V heeft een continu medium op de voorste dwarsbalk en een vlakkere lagere voorkant dwarsbalk, die iets smaller is, maar hogere koeler plaatsen, ook de wielkasten aan de bovenkant van de overgang naar de A-stijlen zijn versterkt. Ook op het gebied van de besturing en het chassis, zijn er wijzigingen. De vijf-versnellingsbak (F20) van de Kadett 16V ook aangepast aan de prestaties van de motor.

      Het chassis had een drag coëfficiënt van 0,30 en een frontale oppervlakte van 2,03 meter was een zeer goede luchtweerstand resulterende index van 0,61.

      Het interieur onderscheidt zich door een andere schakelknop (leer) en uit de 16V badge op het stuurwiel van de GSi 2.0L. Aan de buitenkand van de Kadett GSI 16V prijst een teken op de voorbumper en de achterklep verschillen van een Kadett 16V. Hij heeft ook een rechthoekige einddemper met twee uitlaatpijpen.

      Het speciale model Kadett GSi Champion, die ook als een 2.0i 8V (C20NE) model is uitgevoerd, werd aangeboden van midden-1990 tot Aug 1991. Het was uitgerust met de optionele lederen stoelen van Recaro en leer beklede deurpanelen, die zijn bedekt met Engels Connolly leer en heeft een aantal andere functies. De versie met leer was niet alleen de best verkopende driedeurs. De vijfdeurs GSI kan worden besteld met lederen bekleding, maar dat deden weinig mensen vanwege de hoge toeslag. De vijfdeurs versie met volledige uitrusting in zijn oorspronkelijke toestand is nu een zeldzaamheid.

      Een Champion is te herkennen aan de volgende punten:

      – Adrema plaatje staat W3W op. Dit staat voor “Sondermodell Champion Ausstattungsmerkmale”
      – Champion striping aan de flanken van de wagen.
      – Champion logo op de achterklep rechts naast het gsi logo.
      – Honingraadvelgen 15″x6J (185/55R/80V)
      – De SC303 Radio


      – Recardo (Connerly) leer of stoffen interieur.
      – Mistlampen voor
      – Stuurbekrachtiging
      – ABS (Standaard voor de 16v)
      – Ronde toerenteller in het LCD-dashboard
      – 3deurs Hatchback
      – Handschoenenkastje afsluitbaar.
      – Speciale mettalic (mineraal effect) lak.
      – Opening onder het luchtfilterhuis (16v)

      Standaard:

      – Honingraadvelgen 15″x6J (185/55R/80V)
      – Recardo Connerly Leren interieur (in 1990)

      Opties:

      – Boardcomputer

      Nummers:

      8v (C20NE)
      Boardcomputer prod. Ser. Nr.: 90 292 193 / 90 273 766
      Boardcomputernr. (staat op BC): 90 242 431 / 90 241 679
      Mengsel systeem: Motronic ML4.1 (C20NE)

      16v (C20XE)
      Boardcomputer prod. Ser. Nr.: 90 263 671 / 90 297 559
      Boardcomputernr. (staat op BC): 90 245 245
      Mengsel systeem: Motronic M2.5 (C20XE)

      – Recardo Connerly leer (1991)
      – Rubberen houder op het dashboard


      – Fischer Casettenbox

      – Elektrische antenne

      – Elektrische ramen
      – Elektrisch verstelare/ verwarmde spiegels


      – Groen Warmtewerend getint glas rondom

      – Carterpanplaat bescherming:


      Kleuren 1990:

      – AdmiralBlau (groen)
      – Mistralgrau
      – Astrosilber
      – Schwarz
      – Bordeauxrot

      Kleuren 1991:

      – AdmiralBlau (groen)
      – Mistralgrau
      – Starsilber
      – NovaSchwarz
      – Bordeauxrot

      Prijzen Maart 1991 in Duitse mark

      – Kadett GSi 8v 3deurs = 31530DM / Fl 35526 (€ 16121)
      – Kadett GSi 8v 5deurs = 32435DM / Fl 36545,77 (€ 16583,75)
      – Kadett GSi 8v 3deurs = 34000DM (met leer) / Fl 38309,12 (€17383,92)
      – Kadett GSi 16v 3deurs = 37390DM / Fl 42128,76 (€ 19117,20)
      – Kadett GSi 16v 5deurs = 38295DM / Fl 43148,47 (€ 19579,92)
      – Kadett GSi 16v 3deurs = 39860DM (met leer) / Fl 44911,81 (€ 20380,09)

      Losstaande prijzen van opties:

      – 303 Radio = 695DM / Fl 783,09 (€ 355,35)
      – Automatische antenne = 183DM / Fl 206,20 (€ 93,57)
      – ABS = 1800DM / Fl 2028,14 (€ 920,33)
      – Electrische voorramen = 595DM / Fl 670,39 (€ 304,21)
      – Boardcomputer = 600DM / Fl 676,05 (€ 306,78)
      – In hoogte verstelbaar stuur = 220DM / Fl 247,87 (€ 112,48)
      – Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar (niet voor leer) = 134DM / Fl 150,98 (€ 68,51)
      – Complete Recardo leren interieur = 3645DM / Fl 4106,87 (€ 1863,66)
      – Mistlampen = 252DM / Fl 283,95 (€ 128,85)
      – Warmte werend getint glas rondom = 307DM / Fl 345,92 (€ 156,97)
      – Voorlampen wissers = 406DM / Fl 457,45 (€ 207,58)
      – Glazen dakraam = 1015DM / Fl 1143,64 (€ 518,96)
      – 2 tinten metallic lak = 516DM / Fl 581,40 (€ 263,83)
      – brilliant lak = 178DM / 200,59 (€ 91,01)
      – Electrisch verwarmde spiegels = 287DM / Fl 323,37 (€ 146,74)
      – Centrale deurvergrendeling (3deurs) = 360DM / 405,64 (€ 184,07)
      – Centrale deurvergrendeling (5deurs) = 480DM / 540,83 (€ 245,42)
      – Aanhanger voorbereiding 50kg = 685DM / Fl 771,81 (€ 350,23)
      – Carterpanplaat bescherming (Prijs onbekend)
      – Stoelverwarming (Prijs onbekend)

      Combinatiepakketten:

      – Komfortpakket (elect. spiegels/getint glas/kopsteunen achter/cv) (3deurs) = 865DM / Fl 974,61 (€ 442,26)
      – Komfortpakket (elect. spiegels/getint glas/kopsteunen achter/cv) (5deurs) = 935DM / Fl 1053,51 (€ 478,06)

      Omrekenprijzen (koers uit begin 90-er jaren)

      EUR 1 = DEM 1.95583
      EUR 1 = NLG 2.20371

      Wie bezit er een Kadett GSi Champion ?

      Kadett 8v bezitters:

      – bordeaux beauty (Bordeauxrot, 1991, NL-er)
      – Calibrainpower (Admiralblau, 1990, NL-er) nu 16v
      – nl-tuning (Admiralblau, 1991, Import 98) nu Blauw 16v
      – Berg (Schwarz, 1991, NL-er)
      – Berg (Bordeauxrot, 1990, Import 97) Nu oranje 16v
      – Mark (Bordeauxrot, ???) nu phoenixgeel 16v

      Kadett 16v bezitters:

      – Frenkie (Admiralblau, 1991, Import 08)
      – JvV (Astrosilber, 1991, Import 94)
      – JBLFreak (AdmiralBlue, 1990, Import 97) nu V6
      – Roger (Schwarz, 1990, NL-er)
      – vectrake (Admiralblau, ???, NL-er) in restauratie
      – martijn_maja (Zwart, 1991, Import 98)
      – .:Stoffel:. (Bordeaux, 1991, Belgie)

      Maakt niet uit of hij orgineel NL of buitenlands is. Of 16v of 8v.

      Bekende Nederlandse Kentekens:

      YK-70-FF / Bordeaurot / 03/05/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.0XE GSI U9 /
      YK-98-DZ / MistalGrau / 04/05/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
      SG-RD-18 / AdmiralBlue / 10/07/1990 / Import / KADETT HATCHBACK C2.0XE GSI U9 /
      YP-11-XZ / Schwarz / 13/07/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
      JN-XV-70 / AdmiralBlue / 21/09/1990 / Import / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
      YX-90-TF / Schwarz / 02/11/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 /
      YY-16-HK / Bordeaurot / 21/11/1990 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
      LL-ZR-35 / Schwarz / 28/02/1991 / Import / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
      ZG-12-VB / Bordeaurot / 05/03/1991 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
      60-HKK-5 / AdmiralBlue / 23/04/1991 / Import / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 /
      ZL-55-BK / MistalGrau / 26/04/1991 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.ONE GSI U9 /
      JB-BB-35 / AstroSilber / 14/06/1991 / Import 1994 / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 /
      DT-VG-13 / AdmiralBlue / 05/03/1992 / Import / KADETT HATCHBACK C2.0NE GSI U9 /
      JN-FV-88 / Bordeaurot / 04/1990 / Import 1994 / / Gesloopt/uitgevoerd
      SB-FF-90 / Schwarz / / Import / / Gesloopt/uitgevoerd
      XZ-02-LH / AdmiralBlue / / NL-er / / Gesloopt/uitgevoerd
      YN-20-GL / Bordeaurot / / NL-er / / Gesloopt/uitgevoerd
      YV-50-TD / Bordeaurot / / NL-er / / Gesloopt/uitgevoerd
      YN-20-GL / Bordeaurot / 13-06-1990 / NL-er / Uitgevoerd naar België.
      ZG-54-FR / AdmiralBlue / 23-02-1991 / NL-er / KADETT HATCHBACK C2.OXE GSI U9 / wordt uitgevoerd naar België.
      PD-SX-94 / Bordeauxrot / / Import / Gesloopt.

      Graag foto’s + Informatie (org. kleur/bouwjaar/NL of import)posten :)

      #17487898
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Frenkie zijn 16v (gepikt uit ander forum)






        Champion 8v gesloopt.




        Patrick zijn Champion 8v:



        #17487899
        nl-tuning
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 July 2006

          waar is de mijne dan??? ik heb ook een champion:jerry

          groeten nick

          #17487900
          kadettje-89
            Lid sinds:
            19 February 2007

            hoe kan je zien dat hey een echte champ is dan.wat is er zo anders aan als een gewone gsi

            #17487901
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Champion is gebouwd in 90-91, meestal met connerly recardo leer erin, striping aan de zijkant en zal de andere punten nog een keer opzoeken (staat ook op typeplaatje) de speciale honingraadvelgen. Ronde toerenteller curve op het digidash. De SC303 radio :)

              #17487902
              jblfreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                mijne is ook een orginele champ
                bouwjaar 91
                16v
                abs
                stuurbkr
                leder

                de velgen miste toen k m kreeg en was overgespoten naar bourdauxrood

                orgineel was ie antrasiet die kleur zat nog op de bodem

                #17487903
                Calibrainpower
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  origineel gepost door JvV
                  Champion is gebouwd in 90-91, meestal met connerly recardo leer erin, striping aan de zijkant en zal de andere punten nog een keer opzoeken (staat ook op typeplaatje) de speciale honingraadvelgen. Ronde toerenteller curve op het digidash. De SC303 radio :)

                  Die ronde toerenteller is gekomen halverwege ’89, elke GSi vanaf dat moment had een half ronde toerenteller.
                  Elke Champion had standaard ook mistlampen, stuurbekrachtiging en de 16v ABS.
                  De meeste waren ook zwart, groen of donkerrood. Zelf heb ik nooit een Champion in een andere kleur gezien maar blijkbaar zijn ze er dus ook in het grijs :).

                  @JvJ, post eens wat grotere foto’s en specs van de jouwe.

                  Heb er ook 1:

                  90er, origineel een 8v, nu 16v inclusief schijven achter en een 16v radiateurbalk en radiateur. Enige onderscheid met een originele 16v is het ontbreken van ABS en de openingn onder het luchtfilterhuis.

                  #17487904
                  frenkie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 January 2006

                    hey @JvV : bedankt voor het posten van de foto,s van mijn champions, bespaard mij weer wat tijd:P
                    en je herkend of het een echte champion is aan het adrema schild ( rechter plaatje met letters erop onder de motorkap ) bij een champion moet daar de code: W3W staan.

                    #17487905
                    nl-tuning
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 July 2006

                      @frenkie is dat op beide soorten, de 8v en de 16v. van w3w op het adremaschild.

                      mvg nick

                      #17487906
                      Spijkcity
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Ik ben sinds vanmorgen eigenaar van een 8v Champion,import uit Duitsland




                        Volleder interieur

                        #17487907
                        frenkie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 January 2006

                          origineel gepost door nl-tuning

                          @frenkie
                          is dat op beide soorten, de 8v en de 16v. van w3w op het adremaschild.

                          mvg nick

                          nick ja dat geld voor de 16v en 8v want patrick zijn champion heeft het ook.
                          gr frenk

                          #17487908
                          Calibrainpower
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Nette wagen Diem!!

                            Alleen niet het originele stuur toch?

                            #17487909
                            Spijkcity
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Originally posted by Calibrainpower
                              Nette wagen Diem!!

                              Alleen niet het originele stuur toch?

                              nee die niet nee

                              #17487910
                              jblfreak
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                mijn champion(2,5 jaar geleden )

                                volgend jaar niet meer orgineel met de v6

                                #17487911
                                Calibrainpower
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Jij ging toch Deawoo rijden :P

                                  #17487912
                                  nl-tuning
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 July 2006

                                    :o:P”deawoo” rijden

                                    ik ben benieuwd of er nog foto’s van mijn gsi zijn van hoe die was,,

                                    groeten nick

                                    #17487913
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @ spijkcity, deze wou ik ook gaan bekijken en halen voor me vriendin maar was net een uur te laat zaterdag morgen.

                                      @ Calibrainpower, ik zal deze zsm posten, deze kleur komt inderdaad niet veel voor, de kadett van Niete met de Ronal Turbo velgen eronder is de enige andere die ik ken, en die is naar de sloop.

                                      #17487914
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Algemene informatie Champion




                                        Kleuren die verkrijgbaar waren 1990:


                                        Kleuren die verkrijgbaar waren 1991:


                                        Prijslijst:

                                        Basis specificaties van een champion:

                                        #17487915
                                        Roger
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          mijn NL 16v Champion… (binnenkort te koop)

                                          stickers komen er tzt ooit nog op..

                                          gr Roger

                                          #17487916
                                          GlennGSI
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 August 2007

                                            origineel gepost door Roger
                                            mijn NL 16v Champion… (binnenkort te koop)

                                            stickers komen er tzt ooit nog op..

                                            gr Roger

                                            Is dit de kadett met de rolkooi en dergelijke ??

                                            #17487917
                                            Roger
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              nope, dat is me andere.

                                              #17487918
                                              jblfreak
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                origineel gepost door Calibrainpower
                                                Jij ging toch Deawoo rijden :P

                                                dit was de bedoeling maar gaat niet door

                                                heb ander caros

                                                nexia is al aan bonken geslepen

                                                #17487919
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Ik heb ooit eentje gehad, ook zo’n bordeaux rode met connely leer een analoog dashboard en een 2.0 8v met 115Pk.

                                                  Ik heb hem voor het laatst nog gezien op een VDB evenement in Lelystad, de Opel dag, dat was vlgs mij ook de laatste keer dat dit evenement door hun daar georganiseerd werd.

                                                  Ik zal eens kijken of ik nog fotos heb van die auto.

                                                  #17487920
                                                  nl-tuning
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 July 2006

                                                    de mijne is ook een champion, staat w3w op t ademaschild, ik zal ook even wat foto’s plaatsen, hij is niet orgineel maar wel kicku:jerry:jerry en 5gaats:P

                                                    groeten nick

                                                    #17487921
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      origineel gepost door bordeaux beauty
                                                      even een echt champion weetje!!!!!

                                                      bouwjaar 1990 was leer standaard!!
                                                      bouwjaar 1991 was leer een optie!!

                                                      velgen bij allebij standaard!!

                                                      ook de boordcomputer was optie!!

                                                      he Jasper ik zal ook even wat foto´s posten van interieur enz.

                                                      en van mijn opnieuw gepoedercoate velgen als ik ze terug heb.

                                                      ps die folder die je gepost hebt is die ook in het nederlands uitgebracht???

                                                      Ik zal de beginpost binnenkort aanpassen met al deze weetjes. Ik weet niet of de folders ook in het nederlands zijn uitgebracht. Ik ben zo ie zo toch alle folders die met champion te maken hebben aan het verzamelen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 636)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.