Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett erbij verkocht en nu een Expression
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2015 om 15:53 #18261293
Zo,vandaag de Kadett opgehaalt uit Heerde.Toch wel met een beetje spanning in m’n lijf op weg naar huis.
Die spanning was niet nodig.
Wat rijdt de Expression heerlijk.De kachel werkt super,temperatuurmeter blijft keurig netjes op z’n plek staan,verder egenlijk niets geen problemen.
Wel op een rotonde met het maken van de bocht naar rechts een bonkgeluid.
Blijkt ook weer bij deze Kadett de reactiestang te zijn afgebroken.Ik heb de nieuwe nog liggen,dus die mogen nu onder deze Kadett.En dan de hamvraag voor vele van jullie,de spatbordranden bij het achterwiel……..
deze zijn een paar jaar geleden te zijn herstel.Nieuw plaatwerk is erop gelast en keurig alles gespoten.Vandaar dat de randen hard zijn.Nu goed gaan conserveren en deze Kadett kan volgens mij jaren mee.
Wel moet ie flink gepoetst worden,want hij is rood.Maar dat is een leuk werkje voor de lente.
Verder heb ik geen op of aanmerkingen over deze auto.
Op de snelweg geen trilling te voelen,ook met remmen niet.
Ik denk persoonlijk dat deze auto m’n vriendje gaat worden.24 januari 2015 om 17:06 #18261294Heej Marcel,
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide. Vele veilige kilometers toegewenst en ik hoop dat deze auto goed bevalt en dat je niet hetzelfde overkomt als met de groene.
Als het seizoen weer begonnen is kom ik je wagenpark een keer bewonderen als ik een rondje met mijn oldtimer ga maken. :)
groeten
Marcel24 januari 2015 om 17:36 #18261295@ Marcel dankjewel.En ja,ik heb bij deze een goed gevoel! Maar ook bij deze Kadett is een reactiestang gebroken.Gelukkig heb ik het nieuwe setje nog liggen,dus die kunnen er dan onder.
En je bent van harte welkom als je gaat buurten.Wel hopen dat ik dan thuis ben! hahaha24 januari 2015 om 17:44 #18261296Ik zal dan wel ff stoppen bij je voor de deur als beide Kadetten geparkeerd staan. Anders maak ik me rondje weer af en doe ik het een ander keer gewoon nog eens. Zover om is het niet.
:thumb
24 januari 2015 om 20:09 #18261297Mooie wagen!! :thumb
24 januari 2015 om 21:10 #18261298Herkenbaar die spanningen bij de eerste rit. Je gaat dan twijfelen of je met het bezichtigen iets gemist hebt :D
Mooi exemplaar, geniet ervan!
24 januari 2015 om 21:17 #18261299Mooi dat de eerste indrukken heel positief zijn. Hij (of is het een zij?) ziet er zo op de foto’s ook uitstekend uit. Mooi ook dat het een sedan is, die zie je nog zelden. Veel plezier ermee.
24 januari 2015 om 21:59 #18261300ziet er goed uit :thumb
25 januari 2015 om 16:43 #18261301En wat ga jij nu met de andere kadett doen die je uit Amsterdam heb gehaald ?
Rik
25 januari 2015 om 17:02 #18261302@KadAstra-EF wrote:
En wat ga jij nu met de andere kadett doen die je uit Amsterdam heb gehaald ?
Rik
Die heb ik afgelopen maandag al verkocht.Weg met dat ding.Mijn vrouw sprak die man laatst en steeds dolgek van de groene.Ze waren al twee dagen aan het lassen.Moet je nagaan wat het mij had gekost.
25 januari 2015 om 17:09 #18261303Vandaag even getoerd,mijn vrouw het ook even proberen en dat ging als vanouds.
Daarna de originele Opelradio erin gezet en tevens wat lampjes vervangen.
Toen toch maar even de buitenkant aangepakt.Het weer was redelijk,wel wat fris maar ach………je bent een liefhebber of niet.
De motorkap machinaal gecleanerd en daarna in de Mequiars stap 3 gezet.Er is geen steenslagpitje te vinden.
Toen de verffohn gepakt en de bumpers terug gebracht in hun originele kleur.
Maarja……….het werdt alweer donker dus de boel opruimen en naar binnen toe.
van de week maar verder.
25 januari 2015 om 17:18 #18261304kijk, meteen weer die TLC erop.. prachtig om te zien.
gr
Marcel28 januari 2015 om 18:46 #18261305Ben net terug van de garage met de Expression.Ik wilder graag dat de monteur even naar de Kadett ging kijken hoe de staat is van de onderen.Op de lekbakjes na is de auto puik in orde.Wel zal ik de kokerbalken behandelen wil ik langer dan vandaag genieten van de Kadett.
Deze auto ziet er 100 keer beter uit dan de groene.Wat ben ik blij dat die weg is!
De Expression is een hele goede auto,en hij kon zien dat de vorige eigenaar er inderdaad heel zuinig mee omgesprongen is de afgelopen 17 jaar.Dus ik weet wat me te doen staat in de lente en zomer!
Ben nu helemaal gerust.Het heeft me wel wat geld gekost,maar nu heb ik een goede en betrouwbare Kadett.Alleen vrijdag even terug komen zodat hij de reactiestang eronder kan zetten.Dat is het enigste!!!!!
:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
28 januari 2015 om 19:13 #18261306Kijk dat is mooi nieuws! Die poetsbeurt doet hem ook zichtbaar goed. Helaas heb ik bij de mijne vast mogen stellen dat het föhnen van het kunststof maar korte tijd helpt :(
30 januari 2015 om 15:44 #18261307Je groene staat nu op Marktplaats. Kennelijk zijn ze klaar met lassen :thumb
30 januari 2015 om 16:07 #18261308Ik heb m ook gezien.
Rik
30 januari 2015 om 17:31 #18261309ja heb hem toevallig net gezien.Boven de grille hebben ze een zwarte rand erop gespoten/geschilderd.Ook de kokerbalken zijn weer zwart.
Als er iets lelijk is aan een auto,is het wel een zwarte onderdorpel!
Misschien ga ik in het weekend wel even kijken bij hem,om de boel ff goed te bekijken.Ben eigenlijk wel nieuwsgierig!1 februari 2015 om 18:44 #18261310Vandaag weer wat gedaan aan de Kadett Expression.
Lampje van het klokje vervangen,de motorruimte nagekeken,wat er verbazend netjes uit ziet,en spatlappen gemonteerd.
Deze zijn eigenlijk van een HB,maar door er een klein hoekje weg tehalen passen ze perfect.Ze zaten eerst op de E1,maar dat vondt ik toch niet helemaal passen bij een auto die ‘kaal’moet zijn.
Nu zitten ze op de Sedan.
Vrijdagmiddag even bij een bevriende Opelmonteur geweest en die heeft voor mij even de reactiestangen vervangen.Ook bij deze Kadett waren ze gebroken.Ik had de nieuwe nog liggen,want ze waren eigenlijk voor de groene Kadett bestemd.Maar deze is dus weg,en nu kwam het mooi uit.
Kortom,weer een geslaagd knutseldagje.
gr Marcel
28 februari 2015 om 11:40 #18261311Van Manta1977 (forumlid) heb ik de witte kilometerteller overgenomen.Net binnen gekomen via de bode.
Wat een mooi en apart ding.Gewoon geheel volgens de normale uitvoering,maar alleen met een witte achtergrond en oranje wijzers.Geld ook voor het klokje.
Nu heb ik op zolder aan de muur nog een embleem hangen van onze zwarte Expression.
Ik heb daar een foto van gemaakt,verkleint en afgedrukt.Dit past precies in de wijzerplaat..Foto’s zal ik hier neerzetten zodra de teller ingebouwd is.Dinsdag aanstaande gaat de rode even naar de garage om de remolie te vervangen,want dat ziet er goed zwart uit.
We zijn nu een paar dagen verder en de sedan rijdt super.Geen kraakje of rare geluiden,gewoon lekker rijden.Tevens zitten de spatlappen voor er ook op.Het begint nu echt een beetje mijn auto te worden.gr Marcel
28 februari 2015 om 19:32 #18261312Spatlappen staan erg netjes! Welke poetsmiddelen gebruik je? De kofferbak mag nog wel wat meer in lijn met de motorkap komen qua kleur, motorkap ziet er al super uit!
28 februari 2015 om 20:02 #18261313@midnight black wrote:
Spatlappen staan erg netjes! Welke poetsmiddelen gebruik je? De kofferbak mag nog wel wat meer in lijn met de motorkap komen qua kleur, motorkap ziet er al super uit!
Kofferklep is inmiddels al gecleanerd en in de wax gezet.
Ik gebruik over het algemeen Mequairs poetsmiddelen,en wasmiddelen.
Maar hij zal nog een keertje helemaal moeten.Daarvoor is het nu nog ff te koud.1 maart 2015 om 17:53 #18261314Ook vandaag geknutselt aan de Kadett.
Van de week van een forumlid (Manta1977) witte klokkenspel over genomen en vandaag er in gebouwd.Wat een verrijking van het dashboard.Staat helemaal niet verkeerd met dat zwarte dashboard erom heen.
Klasse!!!Alles werkt en ik ga er van uit dat ik geen afwijking heb in de kilometertelller.We zien het wel.De naald is er immers wel afgeweest,maar ik verwacht dat dit geen problemen geeft.
Tevens 3 controleLeds ingebouwd om de accu en laadvermogen in de gaten te houden. (rechts van het stuur)Dit setje is al in diverse Opels geweest die gehad heb,en het heeft me een keer brand gescheeld.De spanningregelaar was stuk gegaan dus alles kreeg ruim 20 V .Alles ging harder en feller werken.Alle dingen in de auto aangezet die maar stroom nodig hadden om het voltage naar beneden te drukken.Nieuwe dynamo was het gevolg,want die regelaar zit in de dynamo.Vroeger zat er een losse regelaar in de motorruimte,maar tegenwoordig zit dat in de dynamo.Maar goed,ik heb me weer kostelijk vermaakt vandaag!!
groet Marcel
1 maart 2015 om 17:58 #18261315ziet er zeker niet slecht uit, hoewel ik de zwarte uitvoering mooier vind. (tja had mijn Kadett ook)
gr
Marcel1 maart 2015 om 18:12 #18261316Oh hemel, dat stuur :wub :wub :wub
Rik
1 maart 2015 om 18:14 #18261317Dat is heel mooi geworden, Marcel.
Staat erg leuk met het expression-logo.
2 hele mooie kadetts heb je :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.