Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett erbij verkocht en nu een Expression
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2014 om 20:21 #18261170
Jeetje, dat is zonde zeg :( Ik hoop dat er nog iets te redden valt. (of aan de auto of financieel)
Maar hoe is hij dan door de APK gekomen :?:2 december 2014 om 20:42 #18261171@turbo.d wrote:
Jeetje, dat is zonde zeg :( Ik hoop dat er nog iets te redden valt. (of aan de auto of financieel)
Maar hoe is hij dan door de APK gekomen :?:Tja,daar snap ik dan ook geen hol van.Die man heeft nog steeds niet gereageerd.
Morgen ga ik even langs de plaatwerker,die jongen heeft bij de Opel gewerkt,en samen gaan we kijken wat er van te maken valt.
pfffffffff ik baal er super stevig van!!!!!!!!!2 december 2014 om 21:23 #18261172Jeetje das balen. Hopelijk heb je niet te veel voor de auto betaald…
Maar goed dat je er nu achter komt en niet bij de volgende APK. Zou zonde zijn geweest van de eventuele investeringen die je er dan in zou hebben gestopt…Sterkte ermee
2 december 2014 om 21:41 #18261173tering Je-zus, daar ben je mooi klaar mee.
Toch hoop ik dat er nog wat te redden valt voor je (en ons een heel klein beetje)
Success !
Rik :D
EDIT:
Als je goed ziet op de vierde foto van dit topic dan kun je zien dat er inderdaad ducktape “om het hoekje” gevouwd is.
Had je dat niet gezien dan ? (ik zie het nu ook pas hoor)Rik :(
3 december 2014 om 08:10 #18261174das mooi balen. maar neem toch aan dat je tijdens de bezichtiging wel op de dorpels geklopt hebt.
is natuurlijk 1 van de zwakste punten van een e kadett.
maar als de vloer onder de pedalen hard is lijkt nog wel de moeite om te fixen.
een beetje plaatwerker bakt er zo 2 verse dorpels onder.
succes!!3 december 2014 om 10:41 #18261175Tja zo mooi als je E1 is ook een unicum natuurlijk maar dit is wel erg zuur. Toch een beetje door de liefde op het eerste gezicht met oogkleppen gekeken misschien?
Maar goed hopen dat het nog iets wordt of anders naar een andere op zoek gaan.3 december 2014 om 10:46 #18261176AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Saluma, is dit niks voor jou:
3 december 2014 om 10:49 #18261177Tsja,veel E kadetts waren met een jaar of 8 tot 10 qua carroserie al behoorlijk op.
Exemplaren van 8 jaar oud met compleet weggeroeste wielranden en de dorpels voor 2/3 weg waren aan de orde van de dag.
Ik kocht in januari 1997 de YY-86-JD,dat was een witte 3 deurs 14i van november 1990,dus 6 jaar en 2 maanden oud.
Die had al wat blaasjes op de wielranden.
Een jaar later begonnen de wielranden al om te staan,een teken dat het roestproces in volle gang is,in september dat jaar moest ie voor de apk,en toen moesten er links en rechts al stukken van rond de 30 cm in de dorpels gelast worden.
Bij vervanging van de achterbumper bleken de lekbakjes ook al aardig rot te zijn,en toen was ie nog geen 8 jaar oud!!!! Deze is bijna 25 dus t is een godswonder dat ie nog bestaat,want hoe Opel fan ik ook ben,de E Kadett was qua carroserie een vreselijk slechte auto!
Maar ze blijven leuk!3 december 2014 om 11:43 #18261178Ik heb jaren een kadett E GT van 1985 gereden.
Deze ingeruild in 1997 tegen een Vectra.
Deze Kadett had toen nog geen spatje roest. Ondanks dat hij altijd buiten stond en dagelijks gebruikt werd in weer en wind.
Maar was toen ook al wel uitzonderlijk. Had ook gekeken naar een Kadett E van 1987 1.8i 5 drs GLS. Maar deze was al aardig krokant bij de kokerbalkjes en beide achterwielranden. Dus deze laten staan en voor een Vectra gekozen.3 december 2014 om 19:32 #18261179Vandaag ben ik bij de plaatwerker geweest!
Gelukkig geen lekke koppakking.
De kokerbalken worden aan gepakt evenals een stukje bij de draagarmbeugel.
Voor een kleine €400,- ben ik klaar.
Tja,is misschien inderdaad liefde op slag met oogkleppen op.Terwijl ik onder de auto gekeken heb,op m’n knieen.Marja hij stond in Amsterdam en daar rijden ze bijna letterlijk de vouwen uit je onderbroek vandaan.De jongen heeft 33 jaar bij de Opeldealer gewerkt,en heeft er echt verstand.De auto is niet levensgevaarlijk,je kan er niet doorheen zakken.Bij de APK in februari wil ie hem gaan aanpakken.Hij heeft een spuiterij overgenomen maar doet nu ook APK en klein onderhoud.Dat heeft ie 33 jaar gedaan en het blijft bij hem kriebelen.Helemaal bij zo’n E Kadett.
Heerlijke auto’s om aan te sleutelen,zei hij.
Maargoed,in het weekend ga ik de auto schoonmaken en de lampjes vervangen in het dashboard.
ik hou jullie op de hoogte!3 december 2014 om 19:45 #18261180mooi mooi,dan gaat het goedkomen!
Eigenlijk weet je het bij die kadettjes,dat je bijna altijd dorpels mag gaan doen.
Maar in godsnaam,trek het tapijt eruit en kijk de vloer na. Je zal niet de eerste die een berg laswerk aan een kadett E (of D od Ascona C) laat doen en er dan achterkomt dat ie onder de pedalen rot is. Lekbakjes nog wel OK???
Wel een leuke kleur trouwens.
Ik heb heb het idee dat er meer E1 dan E2 tjes overgebleven zijn,met name de laatste waren volgens mij echt walgelijk slecht. Een expression zie je bijna nooit meer.
Toch ben ik ook weer een soort van op zoek,nu mn Ascona automaat weg is. Ik wil een E1 t/m 87,liefst een 1.2SC en dan 3 deurs ,maar ze staan allemaal aan de andere kant van t land en wil er geen 250 km voor rijden om weer een rotte frikandel te treffen,dus hou t rustig in de gaten,geen haast.3 december 2014 om 20:20 #18261181@asconahobbyist wrote:
mooi mooi,dan gaat het goedkomen!
Eigenlijk weet je het bij die kadettjes,dat je bijna altijd dorpels mag gaan doen.
Maar in godsnaam,trek het tapijt eruit en kijk de vloer na. Je zal niet de eerste die een berg laswerk aan een kadett E (of D od Ascona C) laat doen en er dan achterkomt dat ie onder de pedalen rot is. Lekbakjes nog wel OK???
Wel een leuke kleur trouwens.
Ik heb heb het idee dat er meer E1 dan E2 tjes overgebleven zijn,met name de laatste waren volgens mij echt walgelijk slecht. Een expression zie je bijna nooit meer.
Toch ben ik ook weer een soort van op zoek,nu mn Ascona automaat weg is. Ik wil een E1 t/m 87,liefst een 1.2SC en dan 3 deurs ,maar ze staan allemaal aan de andere kant van t land en wil er geen 250 km voor rijden om weer een rotte frikandel te treffen,dus hou t rustig in de gaten,geen haast.Ik heb me laten vertellen dat na 1988/89 de Kadetts nauwelijks door de fabriek werden getectyleerd.En als het gedaan werdt,dan werden er bedrijven ingeschakeld die dat dan deden.
Mijn E1 is door een tectylbedrijf gedaan,ik meen uit Vaals.
Dat is de redding geweest van mijn E1.
Daarna werd er door bezuinigen bij Opel,niet zo royaal omgegaan met conserveringsmiddelen.
Dus de komst van de E2 is duidelijk door bezuinigen schraal behandelt.Vandaar ze dus ook met bosjes tegelijk wegvallen.7 december 2014 om 17:17 #18261182Dit weekend gebruikt om de verlichting te maken en herstellen.
Bijna alle lampjes waren stuk.De verlichting van het dashboard was minimaal,dit kwam door de lampjes die zwart geworden waren.
De kilometerteller doet het ook weer.De tandwielen van de dagteller blokkeerde de hele boel.Het asje ietsje verbogen en klaar.
De verlichting heb ik nu groen.Ik had nog van die groene rubberen kapjes die je over het bolletje kan doen.Ze waren van de Volvo en zitten nu in de Kadett.De kachelmotor komt van de week en heb ik overgenomen van Andreas Berger,forumlid.
Als die gemaakt is ben ik dik tevreden.
Hierbij een poging gedaan om foto’s te maken van de complete verlichting.
groetjes Marcel
7 december 2014 om 18:15 #18261183Goedzo Marcel, op deze manier krijg je ook weer het idee dat je er wat van kan maken na je teleurstelling :thumb :thumb
Rik :D
7 december 2014 om 19:03 #18261184@KadAstra-EF wrote:
Goedzo Marcel, op deze manier krijg je ook weer het idee dat je er wat van kan maken na je teleurstelling :thumb :thumb
Rik :D
Hahahaha dankjewel Rik.
Een echte teleurstelling was het niet.Het feit dat de dorpels aangepakt moeten worden,ja,dat was ff schrikken en een domper.
Voor de rest rijdt het karretje geweldig,moet ik zeggen.Gelukkig geen lekke koppakking,dat scheelt weer.
Nu kan ik er wel iets van maken naar m’n eigens smaak.
Kijk,de rode blijft zoals hij is,klaar en kaal.
Maar deze Kadett gaat misschien kennis maken met zo’n GT spoilertje of zoiets.Ook niet te gek,maar gewoon ff wat leuks er van breien.7 december 2014 om 21:29 #18261185super dat ie op deze aardbodem blijft toeren :thumb :thumb keep it up :thumbup
7 december 2014 om 21:40 #18261186Dat zijn weer goede berichten; Mooi dat ie zo goed rijdt. :)
Hoop dat ie het lang goed doet. :)Gr
Marcel17 december 2014 om 18:40 #18261187Nou,ik heb de Kadett nu ruim 2½ week mee naar het werk en weer terug.Hij rijdt heerlijk! Dat maakt alweer een hoop goed.
Van de week zag ik dat de lekbakjes ook rot zijn,maar daar komt een oplossing voor.Vindt ik niet zo spannend.
Op MP heb ik een originele GT spoiler gekocht,en die gaat erop.Hij is al mooi zwart gespoten,en dat laat ik zo.
Ook heb ik inmiddels van die windgeleiders gekocht voor de Kadett.Dat zijn die dingen die op de voorportieren komen,zodat je je raam evengoed een stukje open kan zetten als het regent.
Tevens zitten op de achterbumper spatlappen,vindt ik persoonlijk altijd wel sjiek staan.
Nu hopen dat het snel voorjaar wordt,want dan kan ik de buitenkant onder handen nemen.Wat ik ga doen,dan zien jullie tegen die tijd wel.Nogmaals,ben tevreden met de Kadett!
De temperatuurmeter blijft mooi in het midden staan.Alleen als ik ‘s morgens weg rij dan zie ik na een kilometer of 2 dat de naald eerst voorbij het midden gaat en daarna weer netjes terug gaat in zijn stand met een bedrijfswarme motor.
Kan dit kwaad?Foto’s volgen zodra ik de spoiler erop heb zitten.
17 december 2014 om 19:15 #18261188@saluma wrote:
Nou,ik heb de Kadett nu ruim 2½ week mee naar het werk en weer terug.Hij rijdt heerlijk! Dat maakt alweer een hoop goed.
Van de week zag ik dat de lekbakjes ook rot zijn,maar daar komt een oplossing voor.Vindt ik niet zo spannend.
Op MP heb ik een originele GT spoiler gekocht,en die gaat erop.Hij is al mooi zwart gespoten,en dat laat ik zo.
Ook heb ik inmiddels van die windgeleiders gekocht voor de Kadett.Dat zijn die dingen die op de voorportieren komen,zodat je je raam evengoed een stukje open kan zetten als het regent.
Tevens zitten op de achterbumper spatlappen,vindt ik persoonlijk altijd wel sjiek staan.
Nu hopen dat het snel voorjaar wordt,want dan kan ik de buitenkant onder handen nemen.Wat ik ga doen,dan zien jullie tegen die tijd wel.Nogmaals,ben tevreden met de Kadett!
De temperatuurmeter blijft mooi in het midden staan.Alleen als ik ‘s morgens weg rij dan zie ik na een kilometer of 2 dat de naald eerst voorbij het midden gaat en daarna weer netjes terug gaat in zijn stand met een bedrijfswarme motor.
Kan dit kwaad?Foto’s volgen zodra ik de spoiler erop heb zitten.
Hoi Marcel, wat jou Kadett doet met de temperatuurmeter doet mijn Vectra ook voor zover ik weet komt dat doordat de thermostaat dan open gaat van klein naar groot circuit dus dan daalt de temperatuur daardoor weer. Verder begon je over gt velgen in een ander topic zoek je die echt of was dat een grapje. Heb er nog 5 stuks liggen bij mijn ouders in Zaandam.
Groetjes John
17 december 2014 om 19:49 #18261189Hoi John,
wat die velgen betreft,ik zou ze graag willen hebben,maar ik zal ff op de centjes moeten letten.De banden zullen overgezet moeten worden (13″) en dan de aanschaf van de velgen.
Ik moet het even bekijken allemaal.
Maar ik vindt ze wel erg mooi.Ik had ze namelijk ook onder mijn Expression zitten die helaas totalloss gereden is in 2004.Blijven machtige velgen.
gr Marcel
17 december 2014 om 20:09 #18261190Hoi Marcel,
Maak je over de prijs van de velgen maar niet druk, ik zal eerst eens kijken of het 13 inch is. als ik de specificaties moet geloven op internet zijn het 13 maar laat mijn vader morgen even kijken. Want je zult het net zien. Ik weet niet wat het bandenwisselen kost en of je ze uberhaupt mooi vindt is ook belangrijk. Maar jij hebt ze natuurlijk zo weer opgeknapt als ze niet zo strak meer zijn denk ik?
groetjes John
17 december 2014 om 20:23 #18261191@John8219 wrote:
Hoi Marcel,
Maak je over de prijs van de velgen maar niet druk, ik zal eerst eens kijken of het 13 inch is. als ik de specificaties moet geloven op internet zijn het 13 maar laat mijn vader morgen even kijken. Want je zult het net zien. Ik weet niet wat het bandenwisselen kost en of je ze uberhaupt mooi vindt is ook belangrijk. Maar jij hebt ze natuurlijk zo weer opgeknapt als ze niet zo strak meer zijn denk ik?
groetjes John
Ok John,
Dan onder voorbehoud.Ik geloof dat 14″ die donkere zijn met de zilveren rand,zoals op de foto van mijn Kadett en als ze alleen zilver zijn,dan zijn het 13″.
Ik wacht het wel even af van je.Over het opknappen,daar heb ik geen moeite mee.
alvast bedankt17 december 2014 om 20:51 #18261192@saluma wrote:
@John8219 wrote:
Hoi Marcel,
Maak je over de prijs van de velgen maar niet druk, ik zal eerst eens kijken of het 13 inch is. als ik de specificaties moet geloven op internet zijn het 13 maar laat mijn vader morgen even kijken. Want je zult het net zien. Ik weet niet wat het bandenwisselen kost en of je ze uberhaupt mooi vindt is ook belangrijk. Maar jij hebt ze natuurlijk zo weer opgeknapt als ze niet zo strak meer zijn denk ik?
groetjes John
Ok John,
Dan onder voorbehoud.Ik geloof dat 14″ die donkere zijn met de zilveren rand,zoals op de foto van mijn Kadett en als ze alleen zilver zijn,dan zijn het 13″.Ik wacht het wel even af van je.Over het opknappen,daar heb ik geen moeite mee.
alvast bedanktHoi Marcel,
Had mijn moeder net toch aan de lijn en zij heeft even gekeken. Het zijn 14 inch velgen. Maar goed de keuze is aan jou de banden die erop zitten zijn van 2006 en 2008 maar ze hebben gewoon opgestapeld gelegen zonder bandentoren dus ik denk dat de banden onbetrouwbaar zijn hierdoor? Dus zul je banden moeten kopen en ik weet niet hoe een en ander past. En of je wilt afwijken van originaliteit. Denk erover na het heeft geen haast.
Groetjes John
18 december 2014 om 09:49 #18261193@John, waarom zouden banden onbetrouwbaar zijn als ze gestapeld worden zonder bandentoren? Dan zouden een hoop bandenboeren onbetrouwbare banden hebben liggen.
18 december 2014 om 21:38 #18261194@midnight black wrote:
@John, waarom zouden banden onbetrouwbaar zijn als ze gestapeld worden zonder bandentoren? Dan zouden een hoop bandenboeren onbetrouwbare banden hebben liggen.
Ja wat je zegt heb je wel een punt van waarheid hoor, maar ik vraag me af of het goed is als de banden aan de volle zon en in de kou 5 jaar lang zijn blootgesteld ik zou het niet op mijn geweten willen hebben deze banden aan een ander over te doen en die vervolgens met een klapband de vangrail loopt te verplaatsen.
Groet John
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.