Kadett E 1.6S GT 1986

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E 1.6S GT 1986

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338439
    Twani
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2017

      Uit hoofde van mijn job als Opel verkoper ben ik in het bezit geraakt van een onverknutselde Opel Kadett e 1.6S GT.
      Nog een écht pré facelift versie met 90 carburatie pk’s en de “korte bak’ erachter.

      Alhoewel in meer dan gezonde conditie heb ik ‘m tóch uit elkaar gehaald. De vóórschermen liggen eraf, de boel erachter blijkt verregaand gezond. De originele! Dorpels zijn dat ook nog op het allerlaatste stukje onderzijde na. Hier zijn aan beide zijden al plaatjes ingelast.

      Deze GT is er nog een met het antracietgrijze folie aan de onderzijde wat natuurlijk beschadigt is geraakt tijden het lassen.

      De oplossing hiervoor gaat zijn het spuiten van de onderzijde in antracietgrijze semiglosslak.

      Het hierdoor verloren gaande GT embleem (origineel uitgestanst in het folie waardoor de carrosseriekleur er doorheen schijnt) heb ik gefotografeerd en de maten opgemeten. Ik laat bij een stikkerbedrijf een aantal emblemen namaken. Het leek mij de makkelijkste oplossing, te meer daar de originele folie er echt niet meer is.

      Deze 1e versie GT heeft de welbekende Recaro’s met het Plain ruitjesmotief en grijze wangen. Vermeldenswaard is nog dat de 1e serie GT’s 1984>1986 deze bekleding níet op de deurpanelen heeft zitten, is gewoon grijs skai. Vanaf september 1986 zit de stoelbekleding ook op de deurkaarten.

      Mijn vraag gaat tevens ook juist over deze bekleding. Ondanks de gedocumenteerde 66000km is de bekleding van de bestuurdersstoel kapot op de wangen.

      Hoe kom ik aan vervangende stof, desnoods van een donor interieur/achterbank oid……..

      De officiele bekledingscode/naam is Lyon Grau 553.

      Ben benieuwd of iemand hier suggesties voor heeft. Oh ja, ik zal foto’s plaatsen?

      Gr
      Theo

      #18338440
      Twani
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2017

        Het gaat om deze bekleding waarbij dit welliswaar niet mijn Kadett is maar wel om soortgelijke schade

        [IMG]http://i67.tinypic.com/2w233om.png[/IMG]

        #18338441
        Twani
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2017

          [IMG]http://i67.tinypic.com/2w233om.png[/IMG]

          #18338442
          Twani
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2017

            MM, foto’s lukt nog niet zo?

            #18338452
            Twani
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 February 2017

              Lyon grijs

              #18338453
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                gt bekleding
                Dit?

                Zat ook in mijn GT, heb een vijfdeurs uit 87, heb alleen de deurpanelen nog, de rest is zo te zeggen ‘gemoderniseerd’ weet wel dat COPE hiervan wel wat bekleding nog in huis heeft.

                #18338454
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Wat nou weer? Werkt dat ook al niet meer??

                  http://imgur.com/a/m7ayL

                  #18338455
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Oh zo! Gewoon enkel de link volstaat!! Dat vind ik wel briljant!

                    #18338457
                    Twani
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 February 2017

                      #18338458
                      Twani
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 February 2017

                        Die van mij is toch net even anders. Ik heb Lyon Grau 553

                        http://www.kadett-info.de/kadett/modelle/basismodelle/gt/basismodelle_gt.html?sort=name

                        #18338623
                        Kadett1.2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2011

                          Geweldig speelgoed was dat een Kadett E 1.6S GT
                          Ik heb er ook een gehad een jaar of 6 lang. Van 1991 tot 1997 ongeveer. Toen ingeruild tegen een Vectra A.
                          Ik had een Polarwitte 3 deurs van 1985 met kenteken NV-64-NV.

                          Inderdaad ook met ouderwetse tweetraps carburateur en originele dikke uitlaat.
                          Grijze met ruitjes Recaro sportstoelen ook op de deurpanelen.
                          En de grijze onderkant met uitgestanst GT logo op de deuren.

                          Welke kleur is de jouwe ? ook wit ?

                          update 14-02-2016: hieronder linkje naar facebookfoto:

                          https://www.facebook.com/photo.php?fbid=738949516254653&l=23395ac34b

                          #18338635
                          Twani
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 February 2017

                            Polarwhite??. Ook met uitgestanst logo op de deuren….

                            Serie 1 dus. Zijn er echt niet meer schijnbaar…. Heb vandaag de vloerbedekking gelicht en onder de teermatten gekeken.

                            0,0 roest hetgeen eveneens bijzonder is heb ik me laten vertellen.

                            Hoe krijg ik mijn foto’s erop?

                            #18338688
                            Kadett1.2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 May 2011

                              Serie E1 heb ik ook al jaren niet meer gezien.
                              Mijn oude GT is ook kort nadat ik hem had ingeruild total loss gereden.
                              Het manneke was op de A59 bij Drunen over de kop gegaan.
                              De berger had op een of andere manier ons telefoonnummer achterhaald en had mijn vriendin die dag gebeld waar hij het wrak naartoe moest brengen. Natuurlijk erg geschrokken wist van niets maar bleek al snel dat het niet om mij ging gelukkig maar over de Kadett die we niet meer hadden.
                              Blijkbaar waren de adresgegevens nog niet aangepast. Was in 1997.

                              Foto plaatsen is niet echt handig, je moet de foto’s op een fotosite plaatsen en het linkje inplakken in het bericht.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.