kadett e 1.3s startproblemen na nieuwe brandstofpomp

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett e 1.3s startproblemen na nieuwe brandstofpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262651
    tomasvanschelven
      Lid sinds:
      17 December 2013

      Hallo allemaal.

      Ik ben Tomas. Sinds gister in het bezit van een (mijn eerste ) kadett e hatchback 5 deurs 1.3s bj 1986 en sinds vanmorgen lid van het forum.
      Ik wil de kadett graag opknappen voor de hobby.

      Ik heb de kadett opgehaald met een defecte brandstofpomp. Gister de pomp direct vervangen. Echter nog niet starten.

      Ik ken degene van wie deze kadett was en er waren erg zelden startproblemen.
      Nu is het wel zo dat hij een tijdje stil heeft gestaan.

      Vonk heb ik, brandstof krijgt hij ook.
      Waar begin ik?
      Kan het zijn dat de pomp een andere opbrengst heeft? Moet ik dan de carburateur opnieuw afstellen?

      Ik heb weinig ervaring met dit soort motoren maar zou graag meer leren.

      Ik kijk uit naar uw reacties.

      Groeten. Tomas

      #18200410
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Welkom,

        Ik denk schoonmaken van de Carburateur je al knap opweg kan helpen.
        Controleer ook de Vlotter, of deze soepel gaat en/of deze niet lek is.

        Willem

        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

        #18200411
        astrid_fahrer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2010

          Wat voor carburateur heb je? Een pierburg 2e3 denk ik als het een 1.3S is van 86.
          Als het goed is heb je zo’n geel benzinereservoir linksvoor bij je carb waar ook een retouraansluiting opzit.
          Dus teveel benzine zou geen probleem mogen zijn.

          Heeft de nok van je nieuwe brandstofpomp dezelfde lengte als de oude pomp? Er vanuitgaande dat je een mechanische pomp bij de nokkenas hebt.

          #18200412
          tomasvanschelven
            Lid sinds:
            17 December 2013

            Bedankt voor jullie reacties.

            Inmiddels loopt de kadett, niet zoals het hoort maar de startproblemen zijn er niet meer.
            Het zat hem toch in de toevoer.

            Ik heb echter nog geen vermogen.
            Ik ga eerst een spuitbus carb cleaner proberen.
            Heeft iemand tips / ervaring met het soort dat je rechtstreeks je carb inspuit?

            Verder vraag ik me af of het vacuüm gedeelte goed werkt.
            Wat is een goede manier om dit na te gaan/ uit te sluiten?

            #18200413
            crash 750
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 November 2013

              hier wat meer info over de pierburg
              viewtopic.php?f=44&t=149761

              #18200414
              tomasvanschelven
                Lid sinds:
                17 December 2013

                Daar was ik weer.

                Vandaag mijn temperatuur sensor vervangen Samen met de schakelaar van de ventilator Ik krijg echter nog steeds geen signaal op de temperatuurmeter.

                Weet iemand de pinbezetting van de motor kabelboom?

                Ik heb het idee dat dit te maken kan hebben met het slecht op toeren komen / weinig vermogen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.