Kadett-D/E automaatbak

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett-D/E automaatbak

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254615
    mantamartin
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Hallo,

      Mijn broer heeft in zijn Kadett-D (origineel een 1.3) een 1.6 motor met een 3-gang automaat (uit een andere D-kadett)
      Dezelfde 1.6 is toch ook geleverd in de E-Kadett?
      De automaatbak moet vervangen worden,
      zijn de automaatbakken van de D en E kadett gelijk? qua assen enzo?

      #18097688
      D-gek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2008

        Ik had een 1.6s automaat in mijn D, en heb deze bak verwisseld met die van een Ascona C 1.8.
        Past 1:1 dus verwacht dat van een E ook wel past.

        #18097689
        mantamartin
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Om nog even een oude koe op te vissen…
          De automaatbak van de 1.6 lijkt nu wel behoorlijk versleten, en is nu echt aan vervanging toe,
          we hebben een bak gevonden van een D-Kadett 1.3N, past deze ook wel achter de 1.6?

          #18097690
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            is de 1.3N niet een smallblock en de 1.6 een Bigblock??

            #18097691
            ginkelvanmichiel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 April 2007

              dan haak ik hier meteen op in,
              hoe is over het algemeen de kwaliteit van de D-automaatbakken? Ik heb een tijdje een Ford-automaat en een Nissan-automaat gehad, waarvan de laatste onverwoestbaar bleek. De eerste echter was na een half jaar al kapot (oke, beide auto’s uit 1982)

              #18097692
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Ik heb de d kadett 1.6.s automaat van d gek over genomen, en ben er zeer tevreden over, hangt er ook vanaf hoe er mee om gegaan wordt, het is idd een bigblock

                #18097693
                teamwaldseinjonge
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2012

                  heb mijn kadett D 1.3n automaat ,na dat mijn ketting versleten was voorzien van een kadett E automaatbak.
                  past wel alleen het startmotor oor beetje bijwerken.en een extra oliekoeler gemonteerd.
                  dat is het grootste probleem bij de kadett D geen koeling via de radiateur.
                  daarna blijft de motor zomer’s ook koeler en gaat de bak gewoon langer mee.
                  1.6 is een iets langere bak nu een top van 160km/h oude bak 150km/h iets langere overbrenging…
                  heb nog een 1.6 automaatbak liggen kadett E 1.6 mocht je intresse hebben laat het maar even weten zit nog in de auto gr team fast’n loud..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.