kadett d 1.6s aut 1983 66kw

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett d 1.6s aut 1983 66kw

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233543
    vluggejaapie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2010

      Hoi,

      Ik zat mij zojuist iets af te vragen, een vriend van mij heeft een boot+trailer, van tussen de 350 en 550kg (ja ruime schatting).

      Vind een automaatbak van een d kadett 1.6s 66kw dit leuk?
      En zo niet, is het zonder te veel aanpassingen mogelijk een handbak te monteren? zo ja, welke types passen?

      Groet

      #17827058
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        Moet makkelijk kunnen volgens mij, als de automaat maar in goede conditie is, ik weet niet hoever je moet rijden maar boven de 500 kilo is het wel (naar mijn persoonlijke mening) prettiger rijden als er een oplooprem op zit icm automaat. Maar ga er maar eens met 5 dikzakken :P inzitten dan haal je het gewicht ook wel.

        #17827059
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          gaat makkelijk!!
          Ik heb een C Ascona met dezelfde motor en bak en ben ermee met de caravan op vakantie geweest,was een Hobby 400 uit 1985,was zeker 1000 kg beladen.

          #17827060
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            Lijkt mij ook.
            Mijn ouders hadden (15 jaar geleden) dan wel een E kadett maar het was een 1.3 handgeschakeld. En dan een caravan erachter die ongeveer beladen 800kg woog en daarmee naar Luxemburg en het ging. Dus een D kadett met een 1.6 zou makkelijk 500kg kunnen trekken lijkt mij.

            Ok geen echte super vergelijking maar het zou makkelijk kunnen lijkt mij

            #17827061
            vluggejaapie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 June 2010

              ja qua motorische kracht zat ik ook zeker niet in de war, tis meer de sterkte van de automaatbak, plus idd het remvermogen

              #17827062
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                die bak redt het wel,ik heb bij mn Ascona wel de 2 kapjes uit de keienvanger eruitgehaald om de automaatolie wat extra te koelen,de D Kadett heeft die toch ook?

                #17827063
                jojonopel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 September 2006

                  Die automaatbakken zijn sterk genoeg als ze maar “koel” genoeg blijven.
                  In de zomer en op langere afstanden , zeker in de bergen, kunnen ze te heet worden.
                  Dan “kookt” de ATF olie er uit.
                  Ik heb er een Amerikaanse extra oliekoeler inzitten, en heb een schakelaar onder
                  het dashbord gemonteerd om de koelvin continu te laten draaien, indien nodig, en dat werkt prima.

                  #17827064
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    Kortom, een temp-sensor monteren in de automaat bak zou geen overbodige luxe zijn lees ik zo :) Erg nuttige details die ik nog niet eerder had gehoord :D

                    Je leert elke dag weer meer :)

                    #17827065
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      Volgens mij is dat een GM Turbo-Hydramatic TH 125 automaatbak.
                      Deze worden ook gebruikt in o.a. de Pontiac Feiro en de Chevrolet Baretta.
                      Veel zwaardere auto’s met een grotere motor.
                      Dus die bak is sterk zat, zolang de olie maar niet te heet wordt.
                      Als hij in de zomer de bergen in wil met z’n aanhangertje, zou ik ‘m adviseren een extra koeler voor de bak te plaatsen.
                      Deze kan je makkelijk vinden bij bedrijven die gespecialiseerd zijn in amerikaanse auto-onderdelen.

                      #17827066
                      jojonopel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 September 2006

                        Een olietemperatuurmeter gaat goed hoor.
                        Standaard VDO 150graden meter met zender VDO met
                        schroefdraad 1/8NPT – 150°.
                        Bovenin de bak zit een stop voor de testmeter op aan te sluiten
                        en daar gaat de zender in.
                        Onder “normale” omstandigheden beweegt die meter nauwelijks,
                        maar ’s zomers met 35° op de snelweg die gaat hij fors omhoog.
                        Een beetje werk maar een aanrader voor “serieus” trekwerk.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.