Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett d 1.6s aut 1983 66kw
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2011 om 15:02 #17233543
Hoi,
Ik zat mij zojuist iets af te vragen, een vriend van mij heeft een boot+trailer, van tussen de 350 en 550kg (ja ruime schatting).
Vind een automaatbak van een d kadett 1.6s 66kw dit leuk?
En zo niet, is het zonder te veel aanpassingen mogelijk een handbak te monteren? zo ja, welke types passen?Groet
1 maart 2011 om 15:09 #17827058Moet makkelijk kunnen volgens mij, als de automaat maar in goede conditie is, ik weet niet hoever je moet rijden maar boven de 500 kilo is het wel (naar mijn persoonlijke mening) prettiger rijden als er een oplooprem op zit icm automaat. Maar ga er maar eens met 5 dikzakken :P inzitten dan haal je het gewicht ook wel.
1 maart 2011 om 17:04 #17827059gaat makkelijk!!
Ik heb een C Ascona met dezelfde motor en bak en ben ermee met de caravan op vakantie geweest,was een Hobby 400 uit 1985,was zeker 1000 kg beladen.1 maart 2011 om 19:46 #17827060Lijkt mij ook.
Mijn ouders hadden (15 jaar geleden) dan wel een E kadett maar het was een 1.3 handgeschakeld. En dan een caravan erachter die ongeveer beladen 800kg woog en daarmee naar Luxemburg en het ging. Dus een D kadett met een 1.6 zou makkelijk 500kg kunnen trekken lijkt mij.Ok geen echte super vergelijking maar het zou makkelijk kunnen lijkt mij
1 maart 2011 om 21:10 #17827061ja qua motorische kracht zat ik ook zeker niet in de war, tis meer de sterkte van de automaatbak, plus idd het remvermogen
1 maart 2011 om 21:42 #17827062die bak redt het wel,ik heb bij mn Ascona wel de 2 kapjes uit de keienvanger eruitgehaald om de automaatolie wat extra te koelen,de D Kadett heeft die toch ook?
1 maart 2011 om 23:05 #17827063Die automaatbakken zijn sterk genoeg als ze maar “koel” genoeg blijven.
In de zomer en op langere afstanden , zeker in de bergen, kunnen ze te heet worden.
Dan “kookt” de ATF olie er uit.
Ik heb er een Amerikaanse extra oliekoeler inzitten, en heb een schakelaar onder
het dashbord gemonteerd om de koelvin continu te laten draaien, indien nodig, en dat werkt prima.4 maart 2011 om 12:19 #17827064Kortom, een temp-sensor monteren in de automaat bak zou geen overbodige luxe zijn lees ik zo :) Erg nuttige details die ik nog niet eerder had gehoord :D
Je leert elke dag weer meer :)
4 maart 2011 om 12:48 #17827065Volgens mij is dat een GM Turbo-Hydramatic TH 125 automaatbak.
Deze worden ook gebruikt in o.a. de Pontiac Feiro en de Chevrolet Baretta.
Veel zwaardere auto’s met een grotere motor.
Dus die bak is sterk zat, zolang de olie maar niet te heet wordt.
Als hij in de zomer de bergen in wil met z’n aanhangertje, zou ik ‘m adviseren een extra koeler voor de bak te plaatsen.
Deze kan je makkelijk vinden bij bedrijven die gespecialiseerd zijn in amerikaanse auto-onderdelen.4 maart 2011 om 19:50 #17827066Een olietemperatuurmeter gaat goed hoor.
Standaard VDO 150graden meter met zender VDO met
schroefdraad 1/8NPT – 150°.
Bovenin de bak zit een stop voor de testmeter op aan te sluiten
en daar gaat de zender in.
Onder “normale” omstandigheden beweegt die meter nauwelijks,
maar ‘s zomers met 35° op de snelweg die gaat hij fors omhoog.
Een beetje werk maar een aanrader voor “serieus” trekwerk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.