kadett combo ombouw 13n>18e tank vraag

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett combo ombouw 13n>18e tank vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267712
    markkie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 September 2010

      Ben opzoek naar iemand die al een keer een ombouw heeft gedaan van een kadett combo.
      Heb een aantal vragen:
      Kan ik de huidige tank laten zitten?? Of moet ik deze ombouwen/vervangen? Is de tank van een b combo het zelfde?
      En waar kan ik de externe brandstofpomp het beste plaatsen?
      Ben nu aan het puzzelen met de bedrading van de motor…

      Grt Mark

      #18249886
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        de 1.8e is injectie, en je zal de tank denk ik kunnen laten zitten, wel zal je de pomp in de tank zelf moeten vervangen voor de 1.8e pomp en wellicht dikkere leidingen toevoer en retour.

        #18249887
        ginkelvanmichiel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 April 2007

          of een l-jetronic pomp van Bosch (van een ascona) naast de tank plaatsen.
          Ik ben in mijn Seat Trans campertje zo’n pomp gebruikt om de injectie werkend te krijgen, zonder uberhaupt de tank te vervangen. Retourleiding is wel nodig.

          #18249888
          markkie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 September 2010

            Er zitten standaard 2 leidingen onder de auto. Neem aan dat ik die gewoon kan gebruiken.
            Je hoort wel eens dat als je een carbtank gebruikt dat je dan een benzine probleem krijgt als je in lange bochten zit.
            En op de plek waar de pomp van een e kadett gsi hangt zit een gedeelte van de bladveer. Misschien heeft iemand een andere plek om m makkelijker weg te hangen??

            Grt Mark

            #18249889
            kadett4x4
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 July 2004

              Heb een aantal jaren terug, de combo van mijn zwager omgebouwd.
              gingen van 1.3 naar 1.8, naar c20xe, de tank is altijd blijven hangen.
              kabelboom kun je bijna geheel kleur op kleur overzetten, is nagenoeg allemaal hetzelfde.
              brandstofpomp hang je onder de bodem ergens neer, niet te dicht bij de uitlaat of ophanging.
              en veel plezier ermee :thumb

              groeten.

              #18249890
              markkie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 September 2010

                Bedrading is het grootste gedeelte al klaar. Is inderdaad veel kleur op kleur. Heb de 13n boom laten liggen voor de startmotor dynamo enz
                Alleen van de computer nog en moet nog een brandstofpomp relais hebben van een 18e. En voor het digitale dashboard moet ik nog wat draden trekken, pulsgever oliedruk en toerenteller.

                Dat plezier moet helaas nog even wachten :???: Heb nog wat laswerk te doen en hij staat niet overdekt dus moet wachten op beter weer…. Maar ben binnenkort 3 weken vrij moet dan toch wel een paar dagen droog zijn :hmmz

                Grt Mark

                #18249891
                kadett4x4
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 July 2004

                  Draadboom van 1.3 gaat goed, heb ik zelf ook in mijn kadett.
                  alles van het dashbord is nog orgineel 1.3, onder de motorkap is het naar c20xe omgezet.
                  ligt nu een c20let in, en heb aan de kabelboom niks meer veranderd.
                  als je een beetje handig bent, en je hebt gereedschap, kun je het in een paar dagen maken.

                  groeten.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.