Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2011 om 18:48 #17781177
Ja hoor die passen, voordeel van een opel he
12 februari 2011 om 20:22 #17781178[rquote=1866887&tid=139212&author=pipo]remklauwen opel gt passen zijn het zelfde als van en c kadett 1600 zul je allen effe grotere schijven moeten nemen van een c kadett 1600 of ascona 2,0 of ook van die gt.
maar volvo klauwen dan heb je ook andere schijven geventileerde:hmmz[/rquote]
Ja is een bekende conversie. Met een beetje boren en draaien passen er 262 mm geventileerde schijven van een honda prelude op.. 21 mm dik..
12 februari 2011 om 22:39 #17781179[rquote=1866934&tid=139212&author=petrolhead]en 1600 schijven passen zonder moeite op een 1200 as ? [/rquote]
jep past zeker opel is net lego
kijk maar naar de naam.draai hem om en maak van de g een p
:thumbup13 februari 2011 om 09:20 #17781180haha oke dat is dan weer goed nieuws, blij dat ik lego ( lees opel ) rij :P
16 februari 2011 om 21:20 #17781181zo vandaag de wielremcilinders vervangen, blijkbaar staat de auto al zo lang stil dat de remmen vastgeroest zijn haha…
maar met beetje geduld kom ik er wel…
maar nu wilde ik ook alvast de remklauwen loshalen zodat de nieuwe er zo op kunnen…
alleen nu heb ik een probleem krijg het achterste deel van de klauw ( waar de slang op zit ) met geen mogelijkheid los …iemand tips ?en verder zoek ik nog een goeie kachelradiateur.
en zit te denken om lpg eruit te gooien …. vind het een enorme rotzooi onder de motorkap en daar kan ik niet tegen … bovendien is de kofferbak al redelijk vol door die tank…
en ten derde het kost me snelheid haha maar dat meer door het gewicht …
en ten vierde heb niet echt zin om de gasleidingen aan te leggen … bovendien als er straks ( over jaartje ofzo) een dikker blok in komt te liggen heb ik niet echt zin om op gas te rijden …dan betaal ik maar wat meer bij het tanken.
16 februari 2011 om 22:02 #17781182[rquote=1870665&tid=139212&author=petrolhead]zo vandaag de wielremcilinders vervangen, blijkbaar staat de auto al zo lang stil dat de remmen vastgeroest zijn haha…
maar met beetje geduld kom ik er wel…
maar nu wilde ik ook alvast de remklauwen loshalen zodat de nieuwe er zo op kunnen…
alleen nu heb ik een probleem krijg het achterste deel van de klauw ( waar de slang op zit ) met geen mogelijkheid los …iemand tips ?en verder zoek ik nog een goeie kachelradiateur.
en zit te denken om lpg eruit te gooien …. vind het een enorme rotzooi onder de motorkap en daar kan ik niet tegen … bovendien is de kofferbak al redelijk vol door die tank…
en ten derde het kost me snelheid haha maar dat meer door het gewicht …
en ten vierde heb niet echt zin om de gasleidingen aan te leggen … bovendien als er straks ( over jaartje ofzo) een dikker blok in komt te liggen heb ik niet echt zin om op gas te rijden …dan betaal ik maar wat meer bij het tanken.[/rquote]
kachel radiateurtjes zijn er toch genoeg heb er zat liggen voor 2 tientjes heb je hem kompleet met kunststofhuis.
als gas op kentken is zou ik het er gewoon in laten zitten.
en dan nog een c kadett is te licht op de achteras de lpg tank verzwaard dat mooi en als je dan bij die dikke motor de kop flink laat vlakken dan denk ik dat er maar weinig zijn die het zelfde op bezine hebben je bijhouden.mijn station is op lpg met een gevlakte kop snelle nok en licht vliegwiel was hij sneller dan een maat van mij met een 2400 orgineel en dan in een c kadett op benzine.terwijl ik dan ook nog wat zooi in de auto had liggen:angel
17 februari 2011 om 05:58 #17781183Lekker bezig daar in het zuiden. Ik last toevallig het stuk over de veren omdat ik voor mijn Ascona 40mm zocht en heb nu contact met een Frans van improve-tuning die een set veren 40mm voor 83 euro inclusief verzending thuis kan laten komen. Wellicht nog interessant voor anderen ?
17 februari 2011 om 07:04 #17781184das niet duur nee. prijzen hier zijn in januari weer omhoog gegaan.heb hier nog een setje -60 veren liggen nieuw voor manta ascona en dat kost 110 euro
19 februari 2011 om 17:46 #17781185[rquote=1870827&tid=139212&author=ginoceros]Lekker bezig daar in het zuiden. Ik last toevallig het stuk over de veren omdat ik voor mijn Ascona 40mm zocht en heb nu contact met een Frans van improve-tuning die een set veren 40mm voor 83 euro inclusief verzending thuis kan laten komen. Wellicht nog interessant voor anderen ? [/rquote]
bedankt, probeer zo veel mogelijk tijd en liefde in mijn kadett te duwen en dat beetje geld wat ik verdien schuif ik vrijwel direct door naar de dett…
ik krijg ook steeds als ik de garage in ga zo’n borrelend gevoel in mijn maag :wubVandaag ook de 16v klauwen binnengekregen
19 februari 2011 om 17:58 #17781186[rquote=1872868&tid=139212&author=petrolhead][rquote=1870827&tid=139212&author=ginoceros]Lekker bezig daar in het zuiden. Ik last toevallig het stuk over de veren omdat ik voor mijn Ascona 40mm zocht en heb nu contact met een Frans van improve-tuning die een set veren 40mm voor 83 euro inclusief verzending thuis kan laten komen. Wellicht nog interessant voor anderen ? [/rquote]
bedankt, probeer zo veel mogelijk tijd en liefde in mijn kadett te duwen en dat beetje geld wat ik verdien schuif ik vrijwel direct door naar de dett…
ik krijg ook steeds als ik de garage in ga zo’n borrelend gevoel in mijn maag :wubVandaag ook de 16v klauwen binnengekregen [/rquote]
Hier neem een rennie !
Ontopic, goed bezig ! Verlaging zal em niet misstaan uiteraard.
19 februari 2011 om 18:11 #17781187haha nee ik vind het wel fijn zo’n borrel haha,
maar de verlaging is besteld zo’n 50-5021 februari 2011 om 08:25 #17781188ik heb gisteren de 16v remklauwen gemonteerd en ze passen alleen toen ik de velg er terug opzette toen merkte ik dat de velg tegen de klauw aanloopt… kan ik wel gewoon 13 inch blijven rijden ? en hoe kan ik dit oplossen wielspacers miss ?
het is echt een kwestie van enkele millimeters :hmmz21 februari 2011 om 12:17 #17781189ik heb zelf 16v klauwen op mijn c-kadett en dat past, maar dan met 7j 13″ ats classics. je kan wielspacers monteren, of kijken of je een klein stukje van de klauw kan afflexen.
21 februari 2011 om 14:30 #17781190wielspacers zou ik niet aan beginnen als het nodig is
zou inderdaad even wat van de klauw proberen af te halen
of ben je nog van plan andere wielen te kopen binnenkort?21 februari 2011 om 14:32 #17781191[rquote=1874370&tid=139212&author=coot]wielspacers zou ik niet aan beginnen als het nodig is
zou inderdaad even wat van de klauw proberen af te halen
of ben je nog van plan andere wielen te kopen binnenkort?[/rquote]oke, nou dat stond voorlopig nog even niet op de planning maar ben wel even stiekem aan het kijken..
maar ik ga eerst even wat van de klauwen afhalen…bedankt voor de tips :thumbup
27 februari 2011 om 12:19 #17781192zo nu heb ik mijn wielen weer passend ( door spoorverbreders ) maar nu was ik bezig met een klein stukje koperleiding te maken wat naar de remklauw zelf gaat, maar nu zag ik dat het geen zin heeft om een leidingnippel in de klauw te draaien want dan blijft de leiding los zitten, nu heb ik bij de twee klauwen wat ik gekocht heb wel 1 koppelstukje gekregen, maar ik heb geen idee hoe dit werkt … kan iemand mij helpen ??
dit is het koppelstuk, ik zou graag willen weten wat ik moet doen en wat ik nodig heb. alsvast bedankt
27 februari 2011 om 12:31 #17781193dat koppelstukje hoor aan een slang.. die bout gaat door dat koppelstukje de klauw in..
Je mist de slang.
zoals dit dus..
alleen dit is dan een staalomvlochten leiding.. kon zo gauw geen plaatje vinden van 1 met rubberen leiding.
Ff naar de automaterialen zaak morgen dus :P en ff nieuwe remslangen halen.
27 februari 2011 om 12:33 #17781194oke en die slang kan ik dan gewoon van een calibra of kadett e pakken ?
en die koppelstukjes zijn die ook los te krijgen ? want heb er maar 1 :(27 februari 2011 om 12:35 #17781195[rquote=1879105&tid=139212&author=petrolhead]oke en die slang kan ik dan gewoon van een calibra of kadett e pakken ?
en die koppelstukjes zijn die ook los te krijgen ? want heb er maar 1 :([/rquote]Ik denk dat dat ook wel past.. koppelstukjes horen aan de slang vast te zitten. Deze die jij hebt is de slang uitgerukt met wat geweld zegmaar :P of de slang was helemaal poreus..
27 februari 2011 om 12:36 #17781196slang zit vast aan je koppelstukje dus 2 nieuwe slangen dan heb je ze ook.hou wel rekening met de lengte van de slang.hij kan tegen je banden schuren en dus gaan lekken
27 februari 2011 om 12:38 #17781197oke bedankt jongens, ik ga dan denk ik zowiezo voor stalen leidingen is wat cooler en beter lijkt me. :D
27 februari 2011 om 12:39 #17781198[rquote=1879113&tid=139212&author=petrolhead]oke bedankt jongens, ik ga dan denk ik zowiezo voor stalen leidingen is wat cooler en beter lijkt me. :D[/rquote]
kwa prijs is het ook aardig het zelfde als rubberen.
Ik betaalde voor men goodridge slangen 80 eu Rubberen ben je nieuw ook al gauw 2 tientjes de stuk kwijt.. dusja :P
27 februari 2011 om 19:39 #17781199oke, ik wilde ze bij biesheuvel bestellen maar kan iemand mij vertellen welke ik precies nodig heb ?
28 februari 2011 om 15:22 #17781200ik heb een beetje gezocht, volgens mij heb ik deze nodig… http://www.biesheuvel.nl/store/product/38950
of heb ik andere nodig ?28 februari 2011 om 15:23 #17781201Aantal Remslangen : 3
klopt dat ook ? weetk niet hoor :P ben geen C kadett specialist oid
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.