Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c sedan ’74 Verkocht !, Astra f ’94 gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 19:44 #17230073
hierbij maak ik ook eens een pagina op dit forum aan over mijn c kadett.
Mijn naam is Davy ik woon in het zuiden van limburg, en ik heb een tijdje terug een c kadett gekocht, deze moet nog afgewerkt worden en een kleur krijgen en nog wat kleine dingen.
mijn plannen ermee zijn,
blauw rollen
Motor lopend maken
nieuwe uitlaat eronder
nieuwe semi kuipstoelen
sparco 4 puntsgordels
verlagen 50/50
Dikke remschijven
dikke remklauwen
nieuwe remleidingen
nieuwe remslangen (rvs)
Rolkooi
radio inbouwen
h4 koplampen
kachel werkend maken
achterbank afwerkenapk krijgen :P
en heel veel ermee toeren.hier wat pics van hem:
28 december 2010 om 19:50 #17781103ziet er grappig uit!
maar is het nou metallic blauw wat je heb gerollerd??
misschien zou je een nog fijnere rol kunnen gebruiken om het sinaasappel huidje te voorkomen, maar de kleur staat hem goed!!ben benieuwd naar het eindresultaat!!
grtz jens
28 december 2010 om 19:52 #17781104huidje valt wel mee, is vooral stof wat erg aantrekkelijk is :mad: maar het is geen metallic is gewoon hoogglans signum lak als ik me niet vergis, met kleine vachtrollers gedaan, op advies van de spuiterij, bovendien heb ik de garage voorverwarmd met een warmte kanon en op het moment dat ik begon heb ik hem uitgezet.
28 december 2010 om 20:04 #17781105rolleren komt het best uit als je het met jachtlak doet.
vloer nat maken (anders loop je stof op) en met wat koudere temp, dan heeft de lak meer tijd om uit te vloeien voordat ie hard word.
29 december 2010 om 09:04 #17781106wat heeft iedereen tegenwoordig toch met rollen, zelf spuiten kan ook.
een klein vachtrollertje maakt een sinasappelhuidje, zeg dat maar tegen je spuiterij.
als je het veel mooier wilt maken, pak dan een schuimrollertje, of een schuim mohairrollertje.
ik heb al meerdere wagens zo gedaan, en op een paar stofpuntjes waren die toch redelijk strak.
heb zelfs ooit een crosswagen zo gedaan, en daar werd over gezegd dat die gespoten was, dus het kan strak.
ben dan wel dik 20 jaar schilder, maar iedereen kan het wel met een beetje oefenen.
en met wat voor verf maakt niet zo veel uit, gamma, hema, sikkens of wat dan ook.groeten.
29 december 2010 om 09:28 #17781107iedereen zegt wat anders, maar dat maakt niet uit.. denk dat je het beste resultaat krijgt als je het vaker doet..
het is niet het mooiste geworden maar hij heeft wel al weer kleur. en dus kan die hopelijk snel weer de weg op na een lange tijd.:D29 december 2010 om 20:02 #17781108.. 60/60 maar welke velgjes ga je voor ?
Groetjes ook uit het Zuiden
Bear7929 december 2010 om 20:53 #17781109heb nu de originele ats velgen nog liggen dus die komen er eerst onder, en dan als ik weer eens wat geld over heb komen er 13″ ats classics onder:D
30 december 2010 om 07:07 #17781110Nice!!! :o
Zorg maar dat hij voor Sevenum c kadett meeting klaar is!
Greetz,
Bear31 december 2010 om 11:17 #17781111[rquote=1825883&tid=139212&author=kadett4x4]wat heeft iedereen tegenwoordig toch met rollen, zelf spuiten kan ook.
een klein vachtrollertje maakt een sinasappelhuidje, zeg dat maar tegen je spuiterij.
als je het veel mooier wilt maken, pak dan een schuimrollertje, of een schuim mohairrollertje.
ik heb al meerdere wagens zo gedaan, en op een paar stofpuntjes waren die toch redelijk strak.
heb zelfs ooit een crosswagen zo gedaan, en daar werd over gezegd dat die gespoten was, dus het kan strak.
ben dan wel dik 20 jaar schilder, maar iedereen kan het wel met een beetje oefenen.
en met wat voor verf maakt niet zo veel uit, gamma, hema, sikkens of wat dan ook.groeten.[/rquote]
Ik geef je helemaal gelijk, heb mij kadett sedan ook gerold.. met verf van Sikkens en schuimrollers van de action is best strak geworden als zeg ik het zelf!:wors
Maar ff ontopic: wordt wel wat als ik het zo bekijk, leuk kleurtje en naar verloop tijd een setje classics (in 8j):thumbup
31 december 2010 om 13:21 #17781112dankje, die ats classics zijn echt mijn droomvelgen :D moet nu alleen eventjes sparen voor een mooi setje
31 december 2010 om 17:42 #17781113Had liever gespaard voor een nette spuitklus. Sorry hoor maar dit ziet er toch niet uit zo. Zonda van dit Detje..
1 januari 2011 om 10:33 #17781114tja zo kun je het ook zien, maar ik zie het liever dat deze dett weer terug de weg op komt en niet de sloop op gaat.
maar als ik het geld had dan ging mijn voorkeur ook naar een spuitbeurt, maar dat heb ik niet1 januari 2011 om 11:24 #17781115goed bezig jij hebt teminste lol in je hobby ook met minder centen:thumbup
JA het had ook een stuk strakker gekund idd voor weinig centen maar als jij er maar blij mee bent
als ik zie hoeveel sommigen hier uit kunnen geven aan auto’s spuiten vraag ik mij af waar ze dat allemaal van betalen
binnen een week staat er weer een superstrakke bak
terwijl ze nog een stuk of 6 andere auto’s hebben
ik neem aan dat ze en normale baan hebben vaak met een gezin ook nog dus hoe ze in godsnaam aan die centen komen:hmmz
ik heb een redelijke baan maar even een auto der bij kopen en even laten spuiten zit er voor mij niet in
dus zeg et maar
vandaar respekt voor je hobby op deze manier1 januari 2011 om 16:35 #17781116[rquote=1828224&tid=139212&author=petrolhead]tja zo kun je het ook zien, maar ik zie het liever dat deze dett weer terug de weg op komt en niet de sloop op gaat.
maar als ik het geld had dan ging mijn voorkeur ook naar een spuitbeurt, maar dat heb ik niet [/rquote]Idd beter dit dan de sloop en ook niet iedereen heeft de euro’s om een auto te laten overblazen
1 januari 2011 om 16:47 #17781117zeker ben ik het daar mee eens. Maar spuiten hoeft niet perse zo duur te zijn. Moet eigenlijk gewoon een autospuiter vinden die in zijn vrije tijd auto’s spuit. Dat scheelt hemel en aarde in de prijs:) Het resultaat uit een cabine krijg je uiteraard nooit, maar gewoon thuis laten spuiten kan echt heel erg strak worden…
1 januari 2011 om 16:55 #17781118‘t is inderdaad een behoorlijke sinaasappel geworden, maar, als je het over een half jaartje (en niet eerder ivm uitharden!) goed polijst is er heel wat meer uit te halen. Ik zie dat je er een behoorlijke laag op hebt gesmeerd, dus hoef je ook niet bang te zijn dat je er doorheen polijst :)
1 januari 2011 om 16:59 #17781119[rquote=1828479&tid=139212&author=Ben_M]zeker ben ik het daar mee eens. Maar spuiten hoeft niet perse zo duur te zijn. Moet eigenlijk gewoon een autospuiter vinden die in zijn vrije tijd auto’s spuit. Dat scheelt hemel en aarde in de prijs:) Het resultaat uit een cabine krijg je uiteraard nooit, maar gewoon thuis laten spuiten kan echt heel erg strak worden…[/rquote]
dat zou idd een hemel en aard verschil zijn in prijs. maja de kwaliteit ook. als je dan geld gaat uitgeven voor het spuiten doe het dan in 1 keer goed. en anders net als deze kadett rollen.
1 januari 2011 om 18:31 #17781120wow bedankt voor de reactie’s, polijsten is inderdaad de bedoeling als het allemaal goed hard is, en er zit ook een lekker dikke laag op.. ;)
maar ik ben ook pas net 18 en echt ervaring heb ik ook nog niet, en bovendien als die gespoten was en ik zou er een kras op krijgen dan zou ik heel erg verdrietig worden, vandaar ook de keuze om het op dit moment te rollen.
1 januari 2011 om 18:57 #17781121[rquote=1828569&tid=139212&author=petrolhead]wow bedankt voor de reactie’s, polijsten is inderdaad de bedoeling als het allemaal goed hard is, en er zit ook een lekker dikke laag op.. ;)
maar ik ben ook pas net 18 en echt ervaring heb ik ook nog niet, en bovendien als die gespoten was en ik zou er een kras op krijgen dan zou ik heel erg verdrietig worden, vandaar ook de keuze om het op dit moment te rollen.
[/rquote]
Dit kun je idd nog es makkelijk zelf bijwerken ! :P
1 januari 2011 om 23:06 #17781122leuk projectje. Doe in mijn vrije tijd ook wel eens spuitklusjes. dus als je nog eens wat gespoten wil hebben:thumbup
2 januari 2011 om 08:47 #17781123Mooi projectje,
lekker leren sleutelen aan je kadettje en het gewoon op jouw manier doen.Spuiten is inderdaad mooier maar dan moet je er gelijk weer heel zuinig op zijn,
gewoon straks in Maart/april met een beetje goed weer,
en een paar vrienden het ding mooi polijsten en je zult zien dat ie er straks weer leuk bijstaat.ATS jes gewoon goed zoeken op div verkoopsite’s desnoods E-Bay in duitsland,
en/of bij mede forum leden, ( ik heb mijn voorwielen 7j bij Bear gehaald en mijn achterwielen 8j komen uit Rotterdam )
en suc6 met je bouwplannen4 januari 2011 om 19:16 #17781124Leuke auto!
Ik heb mijn kadett ook laten spuiten, en met het monteren van de pezen in de ramen toen direct al een kras gemaakt op de auto, nou dan baal je wel. Nu kun je het mooi bijwerken :PHeb jij niet toevallig die uitlaat bij me besteld? Hij komt eraan hoor, morgen haalt TNT hem (hopelijk) ein-de-lijk op :)
4 januari 2011 om 19:53 #17781125hee, ja dat klopt inderdaad:D wel toevallig, kleine wereld zullen we maar zeggen :P
kvind het wel super dat je vol houd met het verzenden, vele hadden de moed al opgegeven :thumbup5 januari 2011 om 07:57 #17781126Davy,
ter info.
Limburgse meetings09jan Roermond, Opel
16jan Kessel, c kadettRgds,
Bear79 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.