Kadett C Coupé Retrofitten

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupé Retrofitten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18445490
    Vercauteren Robbe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2021

      Dag iedereen,

      Sinds een jaar ben ik trotse eigenaar van een Kadett c 1.2s coupé, inmiddels ben ik deze aan het restaureren.

      Onlangs heb ik een artikel gelezen over het “Retrofitten” van oldtimers en omdat ik nog niet goed weet welke weg ik wil inslaan met mijn Kadett was mijn vraag of er al iemand een poging ondernomen heeft een Kadett te retrofitten en of hier kits voor bestaan? Heb al wat opzoekwerk gedaan maar vind hier bitterweinig van terug.

      Ik ben er niet 100% voorstander van want ik hoor nog steeds graag mijn motor spinnen, maar zou graag de pro’s en contra’s hiervan weten.

      Alvast bedankt!

      #18445539
      Daniel82
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2018

        Leuk dat je een kadett aan het restaureren bent….

        Maar wat bedoel je met Retrofitten, alleen de motor of ook de ophanging?

        Je hebt zelfs setjes van Nederlandse makelij om je kadett elektrisch te maken, moet je wel 12.500 euro over hebben 🤣

        https://www.nlelectric.nl/product-categorie/elektrische-auto/

        Je hebt wel setjes om je veren en schokdempers een upgraden te geven en je kan alle rubber van je onderstel voor PU vervangen voor een betere wegligging en natuurlijk de bilstein en Ko

        ni setjes om je schokdempers een upgraden te geven…. het belangrijkste is je budget.

         

        Je kan natuurlijk ook een groter blok er in leggen of een jongere 1.2S of 1.3 van een jongere opel.

         

        Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen.

        #18445947
        Vercauteren Robbe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 June 2021

          Dank voor de info,

          Ik dacht dat retrofitten enkel betrekking had op de motor, maar dat is dus niet het geval ?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.