Kadett C – Cih 2.0 – carter

Forumindex Forums Techniek Cih Kadett C – Cih 2.0 – carter

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208647
    kaze
      Lid sinds:
      3 January 2009

      Vooraleer mij eraan te wagen, is het mogelijk het carter te verwijderen zonder de motor te demonteren?

      Carter hangt namelijk redelijk dicht bij vooras… en kan niet veel naar achter door de getrag 240

      #17462769
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :agent nee, blok zal je toch moeten optillen

        #17462770
        kaze
          Lid sinds:
          3 January 2009

          damned… nog nooit langs boven uitgehaald…
          wat moet er gelost worden?

          #17462771
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :agentje kan het proberen door alleen je motorsteunen los te maken en dan iets optillen maar ik vermoed dat je je blok eruit zal moeten halen, je ziet zelf wel wat er los moet. maar waarom wil je de carterpan eraf halen? zat er teveel ijzer slijpsel in je olie filter?

            #17462772
            kaze
              Lid sinds:
              3 January 2009

              origineel gepost door boyanka
              :agentje kan het proberen door alleen je motorsteunen los te maken en dan iets optillen maar ik vermoed dat je je blok eruit zal moeten halen, je ziet zelf wel wat er los moet. maar waarom wil je de carterpan eraf halen? zat er teveel ijzer slijpsel in je olie filter?

              toen ik het kettingdeksel wilde terugplaatsen (remember de verkeerde pakking van die grrrr opel kenner) heb ik het carter iets moeten lossen om het kettingdeksel er terug in te krijgen.

              ik merk nu dat het niet compleet afdicht dus zou graag een nieuwe pakking monteren…

              #17462773
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Als je hem zo monteert een paar tips:
                Gebruik vooral de carterpakking van de dealer geen immitatie gebruiken! en gebruik genoeg vloeibare pakking .

                #17462774
                manta19sr
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  die rubber strippen die op de kopse kanten zitten gewoon met carosserie kit er in zetten werkt perfect,blijft hij ook plakken namelijk,met vloeibare pakking willen ze nog wel eens loskomen tijden splaatsen waardoor hij niet goed is en weer overnieuw kan beginnen bijv!
                  kan evt wel helpen als je in de buurt woont?

                  #17462775
                  kaze
                    Lid sinds:
                    3 January 2009

                    origineel gepost door manta19sr

                    die rubber strippen die op de kopse kanten zitten gewoon met carosserie kit er in zetten werkt perfect,blijft hij ook plakken namelijk,met vloeibare pakking willen ze nog wel eens loskomen tijden splaatsen waardoor hij niet goed is en weer overnieuw kan beginnen bijv!
                    kan evt wel helpen als je in de buurt woont?

                    Ik woon nabij Brugge… en heb de beschikking tot brug en alle materiaal.. (enkel niet veel CIH ervaring :hmmz)

                    #17462776
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Weet wel dat kit in de regel niet dezelfde temperatuurresistenie heeft evanals de eigenschappen van vloeibare pakking.

                      Er is wel vloeibare pakking te krijgen met voldoende kleefeigenschappen.

                      #17462777
                      manta19sr
                        Lid sinds:
                        24 July 2007

                        nja ik meot zeggen gebruik carro-kit van tja wat was dat merk ook alweer simson meen ik zo,en die werkt perfect als pakking,en ook stuk makkelijker te verwijderen ipv staalborsteltjes enz enz enz

                        #17462778
                        stefbos
                          Lid sinds:
                          29 April 2005

                          Hoi, Ben je van Brugge ik ben van hiest aan zee .Welke auto ben je mee bezig?
                          Als je problemen hebt moet je maar mailen.
                          Stef

                          #17462779
                          kaze
                            Lid sinds:
                            3 January 2009

                            origineel gepost door stefbos
                            Hoi, Ben je van Brugge ik ben van hiest aan zee .Welke auto ben je mee bezig?
                            Als je problemen hebt moet je maar mailen.
                            Stef

                            hier kan je mijn project bekijken : http://images.scooterrace.be/thumbnails.php?album=243

                            dus ik herhaal nog even mijn vraag : wat moet ik precies lossen om mijn blok hoog genoeg te tillen zodat ik de carter kan afhalen om netjes te kuisen en daarna met een nieuwe pakking opnieuw kan monteren?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.