Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Kadett C – Cih 2.0 – carter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2009 om 09:32 #17208647
Vooraleer mij eraan te wagen, is het mogelijk het carter te verwijderen zonder de motor te demonteren?
Carter hangt namelijk redelijk dicht bij vooras… en kan niet veel naar achter door de getrag 240
23 januari 2009 om 11:32 #17462769:agent nee, blok zal je toch moeten optillen
23 januari 2009 om 11:44 #17462770damned… nog nooit langs boven uitgehaald…
wat moet er gelost worden?23 januari 2009 om 13:14 #17462771:agentje kan het proberen door alleen je motorsteunen los te maken en dan iets optillen maar ik vermoed dat je je blok eruit zal moeten halen, je ziet zelf wel wat er los moet. maar waarom wil je de carterpan eraf halen? zat er teveel ijzer slijpsel in je olie filter?
23 januari 2009 om 14:28 #17462772origineel gepost door boyanka
:agentje kan het proberen door alleen je motorsteunen los te maken en dan iets optillen maar ik vermoed dat je je blok eruit zal moeten halen, je ziet zelf wel wat er los moet. maar waarom wil je de carterpan eraf halen? zat er teveel ijzer slijpsel in je olie filter?toen ik het kettingdeksel wilde terugplaatsen (remember de verkeerde pakking van die grrrr opel kenner) heb ik het carter iets moeten lossen om het kettingdeksel er terug in te krijgen.
ik merk nu dat het niet compleet afdicht dus zou graag een nieuwe pakking monteren…
23 januari 2009 om 15:20 #17462773Als je hem zo monteert een paar tips:
Gebruik vooral de carterpakking van de dealer geen immitatie gebruiken! en gebruik genoeg vloeibare pakking .23 januari 2009 om 17:40 #17462774die rubber strippen die op de kopse kanten zitten gewoon met carosserie kit er in zetten werkt perfect,blijft hij ook plakken namelijk,met vloeibare pakking willen ze nog wel eens loskomen tijden splaatsen waardoor hij niet goed is en weer overnieuw kan beginnen bijv!
kan evt wel helpen als je in de buurt woont?23 januari 2009 om 18:11 #17462775origineel gepost door manta19sr
die rubber strippen die op de kopse kanten zitten gewoon met carosserie kit er in zetten werkt perfect,blijft hij ook plakken namelijk,met vloeibare pakking willen ze nog wel eens loskomen tijden splaatsen waardoor hij niet goed is en weer overnieuw kan beginnen bijv!
kan evt wel helpen als je in de buurt woont?Ik woon nabij Brugge… en heb de beschikking tot brug en alle materiaal.. (enkel niet veel CIH ervaring :hmmz)
26 januari 2009 om 18:19 #17462776Weet wel dat kit in de regel niet dezelfde temperatuurresistenie heeft evanals de eigenschappen van vloeibare pakking.
Er is wel vloeibare pakking te krijgen met voldoende kleefeigenschappen.
27 januari 2009 om 19:30 #17462777nja ik meot zeggen gebruik carro-kit van tja wat was dat merk ook alweer simson meen ik zo,en die werkt perfect als pakking,en ook stuk makkelijker te verwijderen ipv staalborsteltjes enz enz enz
28 januari 2009 om 18:45 #17462778Hoi, Ben je van Brugge ik ben van hiest aan zee .Welke auto ben je mee bezig?
Als je problemen hebt moet je maar mailen.
Stef6 februari 2009 om 06:21 #17462779origineel gepost door stefbos
Hoi, Ben je van Brugge ik ben van hiest aan zee .Welke auto ben je mee bezig?
Als je problemen hebt moet je maar mailen.
Stefhier kan je mijn project bekijken : http://images.scooterrace.be/thumbnails.php?album=243
dus ik herhaal nog even mijn vraag : wat moet ik precies lossen om mijn blok hoog genoeg te tillen zodat ik de carter kan afhalen om netjes te kuisen en daarna met een nieuwe pakking opnieuw kan monteren?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.