kadett c 1200i

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 1200i

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237806
    sedan c1
      Lid sinds:
      8 January 2012

      hallo, ik ben al een tijdje aan het denken of het mogelijk is om een 1200i van bv..een corsa a, die normaal dwars ligt, of die in een kadett c kan met (ik dacht) een 5 bak van een ascona b of manta b…of zijn dit heel dwaze gedachten.
      ik zou dit doen omdat ik al met enkele oude opels gereden heb ,admiral ,rekord d, en in de winter altijd problemen met stilvallen (carburatie)…

      grtjs!

      #17880328
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        Ben ook wel benieuwd :hmmz
        zou wel een x16xe in een c-dett willen stoppen :D

        #17880329
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Upje!

          #17880330
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            uiteraard kan dat wel ;) Voor die 1200 zul je waarschijnlijk een bak van een manta 1.3 nodig zijn, die zijn er helaas nauwelijks.

            Die 1600 zul je denk ik een R25 bak ofzo nodig zijn of misschien een getrag 240-265 met een manta 1.8 koppelingshuis. Er zijn al vast mensen je voor geweest, dus even goed zoeken. Volgens mij zit er op http://www.pngclub.com ook een knakker die een 1.6 16v in een C Kadett propt.

            #17880331
            sedan c1
              Lid sinds:
              8 January 2012

              nog even voor de zekerheid…
              1.die bak van die manta 1.3 ,is dat dan een 5 bak??
              2.zijn die echt zo moeilijk te vinden…
              3.ziet die motor er ongeveer hetzelfde uit, (op de injectie na natuurlijk)…is dit al gedaan, het zou me verbazen moest dit nog nooit gebeurd zijn…

              grtjs ronny!!

              #17880332
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                lijkt mij sterk dat ze alleen voor de manta 1.3 een bak gemaakt hebben :hmmz
                is die niet gewoon het zelfde als van de kadett c ?

                #17880333
                sedan c1
                  Lid sinds:
                  8 January 2012

                  kadett c is nooit gemaakt met 5bak (volgens mij)…

                  #17880334
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @trashmetal wrote:

                    lijkt mij sterk dat ze alleen voor de manta 1.3 een bak gemaakt hebben :hmmz
                    is die niet gewoon het zelfde als van de kadett c ?

                    Nee, de hele motor is totaal anders. Laatst was er hier één die het één en ander heeft gepast, en het schijnt dat de 1.8s 5-bak past (niet geheel plug&play, maar toch) op een 1200 16v. (of was het een 1400 16v?)

                    #17880335
                    petrolhead
                      Lid sinds:
                      13 August 2010

                      @2000 wrote:

                      @trashmetal wrote:

                      lijkt mij sterk dat ze alleen voor de manta 1.3 een bak gemaakt hebben :hmmz
                      is die niet gewoon het zelfde als van de kadett c ?

                      Nee, de hele motor is totaal anders. Laatst was er hier één die het één en ander heeft gepast, en het schijnt dat de 1.8s 5-bak past (niet geheel plug&play, maar toch) op een 1200 16v. (of was het een 1400 16v?)

                      betreft een 1200 16v,
                      viewtopic.php?f=4&t=163240

                      #17880336
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Gewoon een c16nz pakken of beter een c20ne. Stuk goedkoper dan die 16v’s zowel in aanschaf als onderhoud en een bult meer pit.

                        Plus die dingen passen zowat plug and play op een normale 1.8s bak.

                        #17880337
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          maar die onderblokken van de 1.2 1.3 1.4 en 1.6, 8 en 16v
                          van onder andere corsa a en b kadett e astra f zijn over het algemeen het zelfde

                          @topicstarter, een 1.2 motor uit corsa a is anders als kadett c

                          1.2s

                          1.4i (is zelfde als de 1.2s maar dan injectie)

                          heb de corsa met de 1.4 gesloopt en de motor ligt te wachten voor een opfrisbeurtje
                          en plaatsing met een 5bak in plaats van de 1.2s
                          als je wilt kan ik wat maten opnemen en fotos maken

                          mario

                          #17880338
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            @Aapje wrote:

                            Gewoon een c16nz pakken of beter een c20ne. Stuk goedkoper dan die 16v’s zowel in aanschaf als onderhoud en een bult meer pit.

                            Plus die dingen passen zowat plug and play op een normale 1.8s bak.

                            dit gaat echt heeeeleemaaaal nergens meer over :jerry
                            jij wilt beweren dat een c16nz meer pit heeft dan een x16xe?
                            een c16nz is smallblock en c20ne bigblock
                            hoe gaat dat plug en play zijn op de zelfde bak? ander koppelingshuis?
                            ik heb mijn x16xe aangeschaft voor het verschrikkelijke bedrag van 200 eu incl bezorgen
                            en het ding loopt als een naaimachientje geen rammel geen getik geen gerook helemaal top :wors
                            bovendien is het onderblok van een x16xe en een c16nz nagenoeg gelijk :D
                            dus wat is het probleem :hmmz

                            #17880339
                            sedan c1
                              Lid sinds:
                              8 January 2012

                              wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)…
                              dus …kan er in een kadett c 1.2, een 1.2i met een 5 bak,of niet?

                              #17880340
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                @sedan c1 wrote:

                                wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)…
                                dus …kan er in een kadett c 1.2, een 1.2i met een 5 bak,of niet?

                                ja, alles kan en ik probeer er net als jouw achter te komen hoe
                                omdat de ombouw tussen een 1.2i 8v of 1.6 16v niet veel scheelt
                                denk wel dat je zelf motorsteunen moet maken
                                en kijken of je met de ontsteking niet tegen de kachelmotor komt

                                #17880341
                                Jurgen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2007

                                  Zoals ik al zei, dat past wel, maar niet met de standaard bak. Voor de smallblocks zul je een 1.3 manta bak moeten hebben welke schaars zijn. Die zijn in Belgie wel een stuk meer geleverd, dus daar heb je meer kans. Voor een big block heb je een bak of koppelingshuis met Getrag 240-265 van een 1.8 nodig.

                                  #17880342
                                  sedan c1
                                    Lid sinds:
                                    8 January 2012

                                    ok…ik zal hier eens gaan horen voor zo een bak…

                                    bedankt…

                                    #17880343
                                    Aapje
                                      Lid sinds:
                                      1 January 2009

                                      Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes…. Effe dat topic doorlezen op ’t kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      En @trashmetal je snapt toch zelf ook wel dat ik doelde op de c20ne met dat pittiger? (Was effe van mening nog dat c16nz’s bigblocks waren, m’n 1.6D is dat nmlk wel vandaar de verwarring daaro).

                                      Sowieso snap ik de geilheid voor die ecopech blokjes niet. Als je geluk hebt heb je een x16xe zonder olieverbruik… Dan ga ik liever een veilige keuze naar een c16nz o.i.d.

                                      En daarbij, voor de topicstarter: Kijk ook uit voor de ontsteking, je kan het makkelijkste gaan voor een DIS ontsteking, anders moet je ook nog een 1.8s ontsteking zien te vinden, want de standaard ontsteking steekt anders door je schutboard/kachelhuis heen.

                                      #17880344
                                      CQPV6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 October 2008

                                        alleen is een c16nz niet vooruit te branden :vertag

                                        #17880345
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          @Aapje wrote:

                                          Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes…. Effe dat topic doorlezen op ’t kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          En @trashmetal je snapt toch zelf ook wel dat ik doelde op de c20ne met dat pittiger? (Was effe van mening nog dat c16nz’s bigblocks waren, m’n 1.6D is dat nmlk wel vandaar de verwarring daaro).

                                          Sowieso snap ik de geilheid voor die ecopech blokjes niet. Als je geluk hebt heb je een x16xe zonder olieverbruik… Dan ga ik liever een veilige keuze naar een c16nz o.i.d.

                                          En daarbij, voor de topicstarter: Kijk ook uit voor de ontsteking, je kan het makkelijkste gaan voor een DIS ontsteking, anders moet je ook nog een 1.8s ontsteking zien te vinden, want de standaard ontsteking steekt anders door je schutboard/kachelhuis heen.

                                          ach vergissing is menselijk
                                          ik ben niet bepaald geil op de x16xe noch bevooroordeeld heb ervaring genoeg met verschillende motoren
                                          en de (gemodificeerde) x16xe was een weloverwogen keuze in mijn astra
                                          liefst had ik een c20let, maar helaas geen LET knaken
                                          de c20ne viel af vanwege ongunstig vermogen/verbruikverhouding als je deze tuned is het helemaal rijden van pomp naar pomp en bijkomende extra kosten van versnellingsbak assen en poten
                                          c20xe precies het zelfde bijkomende minpunt minimaal 500 eu aanschaf
                                          c16se lang aan gedacht tuning mogelijkheden bekeken maar het vermogen komt bij mij toch te kort

                                          mijn astra x16xe loopt als 16xe heeft dus geen EGR, SAI, Katalysator en lambda sonde
                                          weinig eco meer aan mn tech king:
                                          voorzien van mantzel inlaat spaghetti spruitstuk group n uitlaat plat vliegwiel en f13cr bak
                                          deze week komt er nog een verstelbare brandstofdrukregelaar en een oliekoeler op
                                          de oliekoeler verminderd de hitte in de kop waardoor de slijtage verminderd, niet stopt natuurlijk
                                          zal mij benieuwen wat hij doet op de testbank
                                          al draai ik mn blok in de soep 200 euro en heb weer een andere, bak kapot? 50 euro en knallen maar
                                          heb abbo op de sloop :vertag :jerry

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.