Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 1200i
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2012 om 20:26 #17237806
hallo, ik ben al een tijdje aan het denken of het mogelijk is om een 1200i van bv..een corsa a, die normaal dwars ligt, of die in een kadett c kan met (ik dacht) een 5 bak van een ascona b of manta b…of zijn dit heel dwaze gedachten.
ik zou dit doen omdat ik al met enkele oude opels gereden heb ,admiral ,rekord d, en in de winter altijd problemen met stilvallen (carburatie)…grtjs!
1 april 2012 om 21:04 #17880328Ben ook wel benieuwd :hmmz
zou wel een x16xe in een c-dett willen stoppen :D2 april 2012 om 06:17 #17880329Upje!
2 april 2012 om 09:14 #17880330uiteraard kan dat wel ;) Voor die 1200 zul je waarschijnlijk een bak van een manta 1.3 nodig zijn, die zijn er helaas nauwelijks.
Die 1600 zul je denk ik een R25 bak ofzo nodig zijn of misschien een getrag 240-265 met een manta 1.8 koppelingshuis. Er zijn al vast mensen je voor geweest, dus even goed zoeken. Volgens mij zit er op http://www.pngclub.com ook een knakker die een 1.6 16v in een C Kadett propt.
2 april 2012 om 17:52 #17880331nog even voor de zekerheid…
1.die bak van die manta 1.3 ,is dat dan een 5 bak??
2.zijn die echt zo moeilijk te vinden…
3.ziet die motor er ongeveer hetzelfde uit, (op de injectie na natuurlijk)…is dit al gedaan, het zou me verbazen moest dit nog nooit gebeurd zijn…grtjs ronny!!
2 april 2012 om 18:00 #17880332lijkt mij sterk dat ze alleen voor de manta 1.3 een bak gemaakt hebben :hmmz
is die niet gewoon het zelfde als van de kadett c ?2 april 2012 om 18:04 #17880333kadett c is nooit gemaakt met 5bak (volgens mij)…
2 april 2012 om 18:09 #17880334@trashmetal wrote:
lijkt mij sterk dat ze alleen voor de manta 1.3 een bak gemaakt hebben :hmmz
is die niet gewoon het zelfde als van de kadett c ?Nee, de hele motor is totaal anders. Laatst was er hier één die het één en ander heeft gepast, en het schijnt dat de 1.8s 5-bak past (niet geheel plug&play, maar toch) op een 1200 16v. (of was het een 1400 16v?)
2 april 2012 om 19:07 #17880335@2000 wrote:
@trashmetal wrote:
lijkt mij sterk dat ze alleen voor de manta 1.3 een bak gemaakt hebben :hmmz
is die niet gewoon het zelfde als van de kadett c ?Nee, de hele motor is totaal anders. Laatst was er hier één die het één en ander heeft gepast, en het schijnt dat de 1.8s 5-bak past (niet geheel plug&play, maar toch) op een 1200 16v. (of was het een 1400 16v?)
betreft een 1200 16v,
viewtopic.php?f=4&t=1632402 april 2012 om 19:17 #17880336Gewoon een c16nz pakken of beter een c20ne. Stuk goedkoper dan die 16v’s zowel in aanschaf als onderhoud en een bult meer pit.
Plus die dingen passen zowat plug and play op een normale 1.8s bak.
2 april 2012 om 19:30 #17880337maar die onderblokken van de 1.2 1.3 1.4 en 1.6, 8 en 16v
van onder andere corsa a en b kadett e astra f zijn over het algemeen het zelfde@topicstarter, een 1.2 motor uit corsa a is anders als kadett c
1.2s
1.4i (is zelfde als de 1.2s maar dan injectie)
heb de corsa met de 1.4 gesloopt en de motor ligt te wachten voor een opfrisbeurtje
en plaatsing met een 5bak in plaats van de 1.2s
als je wilt kan ik wat maten opnemen en fotos makenmario
2 april 2012 om 19:39 #17880338@Aapje wrote:
Gewoon een c16nz pakken of beter een c20ne. Stuk goedkoper dan die 16v’s zowel in aanschaf als onderhoud en een bult meer pit.
Plus die dingen passen zowat plug and play op een normale 1.8s bak.
dit gaat echt heeeeleemaaaal nergens meer over :jerry
jij wilt beweren dat een c16nz meer pit heeft dan een x16xe?
een c16nz is smallblock en c20ne bigblock
hoe gaat dat plug en play zijn op de zelfde bak? ander koppelingshuis?
ik heb mijn x16xe aangeschaft voor het verschrikkelijke bedrag van 200 eu incl bezorgen
en het ding loopt als een naaimachientje geen rammel geen getik geen gerook helemaal top :wors
bovendien is het onderblok van een x16xe en een c16nz nagenoeg gelijk :D
dus wat is het probleem :hmmz2 april 2012 om 19:49 #17880339wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)…
dus …kan er in een kadett c 1.2, een 1.2i met een 5 bak,of niet?2 april 2012 om 20:09 #17880340@sedan c1 wrote:
wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)…
dus …kan er in een kadett c 1.2, een 1.2i met een 5 bak,of niet?ja, alles kan en ik probeer er net als jouw achter te komen hoe
omdat de ombouw tussen een 1.2i 8v of 1.6 16v niet veel scheelt
denk wel dat je zelf motorsteunen moet maken
en kijken of je met de ontsteking niet tegen de kachelmotor komt3 april 2012 om 06:26 #17880341Zoals ik al zei, dat past wel, maar niet met de standaard bak. Voor de smallblocks zul je een 1.3 manta bak moeten hebben welke schaars zijn. Die zijn in Belgie wel een stuk meer geleverd, dus daar heb je meer kans. Voor een big block heb je een bak of koppelingshuis met Getrag 240-265 van een 1.8 nodig.
3 april 2012 om 06:44 #17880342ok…ik zal hier eens gaan horen voor zo een bak…
bedankt…
3 april 2012 om 07:11 #17880343Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes…. Effe dat topic doorlezen op ‘t kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En @trashmetal je snapt toch zelf ook wel dat ik doelde op de c20ne met dat pittiger? (Was effe van mening nog dat c16nz’s bigblocks waren, m’n 1.6D is dat nmlk wel vandaar de verwarring daaro).
Sowieso snap ik de geilheid voor die ecopech blokjes niet. Als je geluk hebt heb je een x16xe zonder olieverbruik… Dan ga ik liever een veilige keuze naar een c16nz o.i.d.
En daarbij, voor de topicstarter: Kijk ook uit voor de ontsteking, je kan het makkelijkste gaan voor een DIS ontsteking, anders moet je ook nog een 1.8s ontsteking zien te vinden, want de standaard ontsteking steekt anders door je schutboard/kachelhuis heen.
3 april 2012 om 10:23 #17880344alleen is een c16nz niet vooruit te branden :vertag
3 april 2012 om 12:31 #17880345@Aapje wrote:
Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes…. Effe dat topic doorlezen op ‘t kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En @trashmetal je snapt toch zelf ook wel dat ik doelde op de c20ne met dat pittiger? (Was effe van mening nog dat c16nz’s bigblocks waren, m’n 1.6D is dat nmlk wel vandaar de verwarring daaro).
Sowieso snap ik de geilheid voor die ecopech blokjes niet. Als je geluk hebt heb je een x16xe zonder olieverbruik… Dan ga ik liever een veilige keuze naar een c16nz o.i.d.
En daarbij, voor de topicstarter: Kijk ook uit voor de ontsteking, je kan het makkelijkste gaan voor een DIS ontsteking, anders moet je ook nog een 1.8s ontsteking zien te vinden, want de standaard ontsteking steekt anders door je schutboard/kachelhuis heen.
ach vergissing is menselijk
ik ben niet bepaald geil op de x16xe noch bevooroordeeld heb ervaring genoeg met verschillende motoren
en de (gemodificeerde) x16xe was een weloverwogen keuze in mijn astra
liefst had ik een c20let, maar helaas geen LET knaken
de c20ne viel af vanwege ongunstig vermogen/verbruikverhouding als je deze tuned is het helemaal rijden van pomp naar pomp en bijkomende extra kosten van versnellingsbak assen en poten
c20xe precies het zelfde bijkomende minpunt minimaal 500 eu aanschaf
c16se lang aan gedacht tuning mogelijkheden bekeken maar het vermogen komt bij mij toch te kortmijn astra x16xe loopt als 16xe heeft dus geen EGR, SAI, Katalysator en lambda sonde
weinig eco meer aan mn tech king:
voorzien van mantzel inlaat spaghetti spruitstuk group n uitlaat plat vliegwiel en f13cr bak
deze week komt er nog een verstelbare brandstofdrukregelaar en een oliekoeler op
de oliekoeler verminderd de hitte in de kop waardoor de slijtage verminderd, niet stopt natuurlijk
zal mij benieuwen wat hij doet op de testbank
al draai ik mn blok in de soep 200 euro en heb weer een andere, bak kapot? 50 euro en knallen maar
heb abbo op de sloop :vertag :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.