Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2010 om 20:03 #17530780
origineel gepost door Niels0478
De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz
Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.
6 november 2010 om 20:09 #17530781origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door Niels0478
De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz
Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.
6 november 2010 om 20:10 #17530782origineel gepost door Niels0478
origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door Niels0478
De cabarateur moet tog op de turbo geschroeft worden neem ik aan? of blaast de turbo juist in de inlaat van de cabarateur ?
En waar moet ik de olieledingen vandaan halen ?
En de koelslangen naar een externe radiateur leggen ?
En de dumpvalve dan tussen de cabarateur en turbo ?Als je hier de antwoorden zelf niet op weet lijkt het me geen goed idee om hier aan te beginnen…:hmmz
Als je de basisprincipes en werking van bepaalde onderdelen niet begrijpt kun je beter beginnen je daarin te verdiepen.
Daarom vraag ik het tog ook, en ik wou tog een rvs spruitstuk maken voor de uitlaat, waarom dan niet met een turbo ertussen, ik weet ook dat een c20xe beter loopt, maar ik vind het gewoon leuk om zoiets een keertje te proberen, eigenwijs is ook wijs
7 november 2010 om 14:35 #17530783Omdat je eerst voorkennis moet op doen hoe het in zijn werking treed en niet maar luk raak op een forum moet gaan vragen wat de werking is. hiervoor heb je google of boeken waar de werking in staat uitgelegt. en dan als nog iets niet lukt of een enkele vraag is ga je vragen op een forum als je niet uit het boek/google uit wijs komt ;)
7 november 2010 om 20:12 #17530784origineel gepost door x-tinction
Omdat je eerst voorkennis moet op doen hoe het in zijn werking treed en niet maar luk raak op een forum moet gaan vragen wat de werking is. hiervoor heb je google of boeken waar de werking in staat uitgelegt. en dan als nog iets niet lukt of een enkele vraag is ga je vragen op een forum als je niet uit het boek/google uit wijs komt ;)Ik meende dat je hier een je daar juist op n forum goed voor terecht kon, en ik vraag het aleen, niemand is verplicht te antwoorden
9 november 2010 om 19:28 #17530785origineel gepost door Niels0478
origineel gepost door x-tinction
Omdat je eerst voorkennis moet op doen hoe het in zijn werking treed en niet maar luk raak op een forum moet gaan vragen wat de werking is. hiervoor heb je google of boeken waar de werking in staat uitgelegt. en dan als nog iets niet lukt of een enkele vraag is ga je vragen op een forum als je niet uit het boek/google uit wijs komt ;)Ik meende dat je hier een je daar juist op n forum goed voor terecht kon, en ik vraag het aleen, niemand is verplicht te antwoorden
maar wat jij wilt is dat alles voorgekauwd word voor jou en dan kun jij het gewoon simpel in elkaar schroeven terwijl je er nogsteeds niks van snapt
oftewel dat gaat niet werken, je moet je eerst echt goed verdiepen in turbo’s voordat je er aan begint
want een turbomotor is absoluut niet simpel en ook zeker niet goedkoop
en je kunt dus wel gewoon simpel een turbotje aan je motor schroeven en rijden gaan, maar de kans is groot dat het al snel kapot loopt en dan kan het zijn de je de motor+ turbo gewoon bij het oudijzer kunt gooien
en ik weet wel dat een 1200 motor niet veel kost, maar samen met een turbo en eventuele aanpassingen kost het vast meer dan 500 euro, en dat kun je in ongeveer 10 sec omzeep helpen10 november 2010 om 13:21 #17530786Mooi initiatief!
Maar let wel…. een turbo opbouwen is meer dan alleen hardware matig onderdelen met elkaar verbinden…
Er zijn meerdere belangerijke factoren die een rol spelen tot succes en beheersing van de techniek
Denk hierbij aan:
Beheersing van de temperaturen, drukken op de verschillende plaatsen, snelheden van de luchtstroming(af te lezen in diagrammen), ontstekings tijdstippen, kleptiming, blablabla,En misschien is het wel handig om jezelf een doel te stellen qua prestaties, hiermee aan de slag te gaan(op papier) en daarna eens kijken of het uit te voeren is…
Dit kan je heel veel teleurstelling (financieel en emotioneel) schelen….
Zoek voor de gein alle formules eens op, waarvan jezelf denkt, dat je ze nodig hebt voor een projectje als deze..(tjek bv blauwe boekje van bosch)
Als je deze materie doorleest, en je hebt vragen, willen we(opel-forum) jou graag verder helpen..
Anders geef ik je graag een hoop adressen waar je jouw auto om kunt laten bouwenMvg Rene
1 augustus 2011 om 18:33 #17530787hallo
ik zal mij eerst even voor stellen
ik ben robert kom uit het groningse heiligerlee.
en heb een c kadett sedan 1.2.nu ben ik benieuwd of er al mensen zijn die de 1.2 turbo motor al klaar hebben want ik wil het eigenlijk ook gaan doen.
heb al wel wat ervaring want heb zelf een swift gti turbo voor de cross.
maar ben er achter gekomen dat een carburateur van een renault 5 gtt best moeilijk aan te komen is.
is er niet iets anders een andere carburateur die er voor kan worden gebruikt?
of een injectie er op bouwen(iemand ervaring????????)ik hoop reactie te krijgen
gr robert
1 augustus 2011 om 18:52 #17530788@robertsmit wrote:
hallo
ik zal mij eerst even voor stellen
ik ben robert kom uit het groningse heiligerlee.
en heb een c kadett sedan 1.2.nu ben ik benieuwd of er al mensen zijn die de 1.2 turbo motor al klaar hebben want ik wil het eigenlijk ook gaan doen.
heb al wel wat ervaring want heb zelf een swift gti turbo voor de cross.
maar ben er achter gekomen dat een carburateur van een renault 5 gtt best moeilijk aan te komen is.
is er niet iets anders een andere carburateur die er voor kan worden gebruikt?
of een injectie er op bouwen(iemand ervaring????????)ik hoop reactie te krijgen
gr robert
heb het gezien met k jettronic van ford.
staan ook wel wat filmpjes op you-tube2 augustus 2011 om 09:25 #17530789Die filmpjes heb ik al gezien, ik ga zelf toch voor een compressor, omdat het vermogen veel mooier doseerbaar is……..
Compressor van een mini moet het gaan worden, maar het gaat nog wel even duren ;)
Gr.Kerni2 augustus 2011 om 10:11 #17530790@KERNI wrote:
Die filmpjes heb ik al gezien, ik ga zelf toch voor een compressor, omdat het vermogen veel mooier doseerbaar is……..
Compressor van een mini moet het gaan worden, maar het gaat nog wel even duren ;)
Gr.Kerniop een 1200 een compressor?? dan heeft hij geen vermogen meer compressor trekt te veel vermogen
2 augustus 2011 om 10:41 #17530791Kompressor van zo n golf pakken
Die zijn heel klein en voor een 1200 perfect!
200 euro ebay2 augustus 2011 om 15:21 #17530792@ Geert op welk type golf zit die compressor?
gr.Kerni2 augustus 2011 om 15:28 #17530793hee
ik wil er wel een injectie op bouwen maar weet niet hoe ik dat dan aan de draai krijg(dat hij op het juiste moment inspuit want dat gaat via de ecu)
en geert666 jij bedoeld zeker een g lader van een g40 of g60gr robert
2 augustus 2011 om 16:20 #17530794heb er wl ens een gezien die gewoon jettronic op had zitten van een ascona vs fiat uno turbo
3 augustus 2011 om 02:34 #17530795Golf 5 twincharger
http://www.germancarblog.com/2006/05/vw-twincharger-tsi-voted-best-new.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@robertsmit nee nee . alhoewel niet zo n gek idee !!
alleen de g lader is nogal groot,
en heeft een beetje rare afmetingen, die knutsel je niet zomaar ff onder de kap.
G40 gaat misschien wel op zo n klein blokje en die heeft ook gewoon een dubbel vsnaar.
Injectie, als het goedkoop moet van een andere auto pakken, en als het, goed moet, moet je gewoon een KMS of Megasquirt of wathever pakken!!Ik wilde die(G60) eigenlijk een keer op een LET bouwen maar is er nooit van gekomen, helaas!!
6 augustus 2011 om 15:44 #17530796hallo
even een upje heb een carburateur van r5 gtt gescoord.
ga eerst met de turbo proberen die ik nog heb liggen.
een maat van mij heeft nog 1 van een subaru gtt liggen.gr robert
6 augustus 2011 om 15:58 #17530797@robertsmit wrote:
hallo
even een upje heb een carburateur van r5 gtt gescoord.
ga eerst met de turbo proberen die ik nog heb liggen.
een maat van mij heeft nog 1 van een subaru gtt liggen.gr robert
die van en sub zal wel te groot zijn.wat voor turbo heb je liggen.??
ik denk dat een turbo van een r5 het beste is omdat deze kwa cil inhoud het meest overeen komen. denk dat je met een turbo van een 2,0 of hoger niet uitkomt.maarja ben er niet zeker van heb er geen op mijn auto haahha6 augustus 2011 om 17:01 #17530798ik heb een k24 van een golf 1 1.6 diesel.
ik probeer het gewoon als het niet wil zoek ik wel een andere 1 van een r5 of uno ofzo6 augustus 2011 om 17:01 #17530799die van een r5 is prima om mee te beginnen,
is die van de gtt een td04? die is veelste groot voor een 1.2/1.3.
die zit normaal op een 2.0 die al rond de 300pk mogelijk maakt,6 augustus 2011 om 17:46 #17530800dat is inderdaat een td04.
die zit ook op mijn swift gti loop daar op zeer mooi ongeveer 160pk.
als ik alles klaar heb horen jullie het wel.
dus als het niks word met de turbo van de golf 1 dan zoek ik een andere.komt allemaal goed ben allang blij dat ik zoon cabrburateur heb gevonden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.