Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2010 om 22:26 #17530705
carb van een r5 turbo past bijna gaatjes hoef je maar een heel klein beetje uit te vijlen:P
22 januari 2010 om 00:44 #17530706Zit ook met je brandstof, turbodruk moet ook op de vlotterkamer staan…..
injektie kan, van een corsa c12nz
anders een injektie syteem van een 18e pakken die werkt op de ontsteking als puls , geheid dat dat loopt:P22 januari 2010 om 11:01 #17530707opzich kan het wel een drawthrough systeem.
ideaal is het niet en er zitten een hoop nadelen aan, maar het kan best redelijk werken.
Vooral bij een motor met een redelijke compressieverhouding, waar je toch niet met veel vuldruk wilt gaan rijden endus ook niet perse een intercooler nodig hebtje kan dus niet met een intercooler werken, waardoor je het e.e.a. natuurlijk behoorlijk beperkt
Let wel op! : het maximale motorvermogen wat je eruit kunt halen is ongeveer gelijk aan wat er door de carburateur aangezogen kan worden.
In geval van de bmw op de foto, is dat beperkt tot 1 weber carburateur :P en dat is niet zoveelEn een openlucht blowoffvalve zou ik ook niet gebruiken :)
22 januari 2010 om 11:15 #17530708origineel gepost door mr-turbo
oEn een openlucht blowoffvalve zou ik ook niet gebruiken :)
nee zou ik ook niet doen!! :jerry:jerry
22 januari 2010 om 14:41 #17530709ik weet wel van een engelse corsa A 1200 met ruim 170 pk. onder andere destroked en zuigers van een Metro. hybrid turbo etc.
is een hillclimber, 695 kilo, 170pk uit (ik dacht) 950cc:wors:wors22 januari 2010 om 16:23 #17530710origineel gepost door hanskadett
:Pdan mag jij mij laten zien hoe jij een kadett c 1.2s ombouwt naar injectie:vertagweliswaar geen 1.2, maar het is te doen: LINKJE
22 januari 2010 om 16:41 #17530711die heb ik eens in het echt gezien is een 1.3 van een manta best zeldzaam inc bak inlaat van corsa a 1.3 irmscher en liggen spelen met een turbo gaat als een gek dat ding
22 januari 2010 om 18:57 #17530712Hmm, de bak is waarschijnlijk van een Manta / Ascona B. Niet dat die bak zo bijzonder is, dat is gewoon een standaard Opel vierbak waar elke CIH mee geleverd is. Er zit alleen een ander koppelingshuis opgeschroefd, en die is wel zeldzaam. Wat ook zeldzaam is: kijk maar eens naar de plaats van de verdeler:
De verdeler zit vooraan op de kop, zodat je geen problemen hebt met het kachelhuis. Dat dat in deze auto is weggelaten zal wel een andere reden hebben, maar aan de verdeler ligt het niet.
Maar: zeker een brute auto!Groeten, MArk
22 januari 2010 om 19:53 #17530713Ik denk dat het geen c-kadett is maar een gemini (australisch)
22 januari 2010 om 20:55 #17530714origineel gepost door mr-turbo
Ik denk dat het geen c-kadett is maar een gemini (australisch)nee is een c kadett zie de link van eerder hierboven.
gemini heeft zowiezo al een andere kachel en andere schokbreker torens24 februari 2010 om 17:27 #17530715hey
waarom pak je geen turbo van een smart is ook klijn
en die dingen gaan echt goed erg snel moet ik zegen
27 maart 2010 om 12:05 #17530716origineel gepost door pipo
je hoeft alleen de gaten van de carb maar een beetje uit te vijlen. compressie van de r5 turbo is ongeveeer 7,5:1 en die van de kadett 7,8:1.heb het idee ook ooit gehad en alles toen op de sloop gehaald van een r5 maar toch overgestapt naar de 2400 motor.kop er op van een e kadett ohv die hebben grotere kleppen nokkenas van een 1,0 er in die is scherper.uitlaatspruitstuk maken en gaan met die banaan maar ik denk dat jedrijfstangen het niet aankunnen die zijn een zwak punt en dan je bak die is bij een 1200 ook niet al te sterk.tja en je hebt maar 4 versnellingen dus bent zo klaar hahaha:PEven hier op terug komend. Zo’n 1.0 nokkenas past zo in het onderblok zonder aanpassingen? Zoja, heeft iemand er 1 voor een mooi zacht prijsje? :P
27 maart 2010 om 12:51 #17530717ontsteking voorop is van manta 13s
john
1 april 2010 om 20:31 #17530718kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?
of zitten hier ook weer verschillen in?
Heb er nog 1 liggen van een 18s2 april 2010 om 17:27 #17530719origineel gepost door Adam OPEL
kermitc, kun je de onsteking van de manta 13 het vegelijken met van de 18s?
of zitten hier ook weer verschillen in?
Heb er nog 1 liggen van een 18sNee, dit is totaal anders. Bij de 13s zit de ontsteking haaks op het blok en nokkenas, bij de 18s in dezelfde lijn als de nokkenas.
Groeten, MArk
2 april 2010 om 19:15 #17530720idd 13s werkt met wormwiel overbrenging(vergelijkbaar met aandrijving van ontsteking van cih)
hier heb je dus ook een speciale nokkenas voor nodig met de tanden erop.dit hebben voorwielaandrijvers niet.
je komt dit niet vaak tegen
john
2 april 2010 om 19:18 #17530721ik denk trouwens dat je de 18s er wel op krijgt met wat handigheid.
weet niet of poelie diameter en vertanding gelijk zijn
4 april 2010 om 18:35 #17530722Als je graag een 1.3 blok van een manta of ascona B wilt hebben zal je moeten zoeken voornamelijk in Belgie, in Nederland is zo’n blok bijna een witte raaf geworden. In België zijn deze blokken veel vaker geleverd, in Nederland was de kleinste meestal de 1.6 en de 1.9 eigenlijk de standaard. Blok is geleverd na de zomer van 1979, ongeveer gelijk met de introductie van de Kadett D. In Nederland was dit blok niet zo interessant, omdat hier geen belasting wordt betaald naar cilinderinhoud of vermogen.
Groeten, MArk
9 september 2010 om 16:22 #17530723ff uit het stof trekken..
origineel gepost door mayhem
ik weet wel van een engelse corsa A 1200 met ruim 170 pk. onder andere destroked en zuigers van een Metro. hybrid turbo etc.
is een hillclimber, 695 kilo, 170pk uit (ik dacht) 950cc:wors:worsHeb je hier toevallig een site of meer info over?
10 september 2010 om 07:39 #17530724is hier nog wat van geworden?
heb je al iets geprobeerd hanskadett?zie het topic nu pas voor het eerst,heb er al wat kennis aan over gehouden :thumbup
10 september 2010 om 07:48 #17530725Ik heb al wel wat spulletjes aangeschaft, zoals turbo, carb en brandstofpomp van een renault 5, een intercooler van een BMW 318 en een reserve blokje die ik fris wil opbouwen. Nu alleen nog een dumpvalve, slangen en buizen, olieleidingen, uitlaatspruitstuk aanpassen/maken, uitlaat maken, etc etc ;)
Ik heb volgens mij ooit eens een Kadett C radiateur gezien met oliekoeler, kan dat kloppen? En komt deze van een automaat af? Zou wel een mooie oplossing zijn voor evt een oliekoeler, hoef ik daar ook geen appart radje voor te plaatsen. En heeft er iemand nog een nokkenstok over van een 1.0 blokje?
10 september 2010 om 09:48 #17530726hoe kan je een weber of een standaart 1.2 carb je blow though maken,
ik wil een eaton m45 ombouw doen maar ik zit met het vacuum probleem in de carb10 september 2010 om 09:50 #17530727Carburateur nemen van een Renault 5 GT turbo, die past met een klein beetje werk op het originele spruitstuk en deze is bestand tegen druk.
10 september 2010 om 18:44 #17530728een weber dcoe valt niet aan te passen ofzo voor blow though?
10 september 2010 om 18:51 #17530729http://www.dune-buggy.com/turbo/carbureted.htm
Hier staat wel wat op volgens mij en verder had ik nog wel meer hits op google, maar die kun je zelf ook wel uitpluizen lijkt me ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.