Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2009 om 16:22 #17530680
koppel of vermogen zegt trouwens ook niet zoveel…. Uiteindelijk zijn er wel wat meer dingen bij betrokken die bepalen of een auto snel is of niet.
21 december 2009 om 13:09 #17530681heb dit even gade geslagen maar is er nu ook iemand die het daadwerkelijk gaat doen want ik heb hier ook wel oor naar heb nog een turbo van een audi s4 liggen maar moet meteen nieuwe uitlaat doen enz daarom denk ik toch maar aan een compressor beugel maken voor hem te bevestigen aanvoer buizen voor de lucht pas maken op je carb klaar hoeft niet mega power te krijgen alleen het geluid is al apen geil uiteraard blow valve erop gewoon mensen gek maken daar mee hoor deze maar is wel een vw maar dat geluid daar doe je het toch voor http://www.youtube.com/watch?v=_40TdvMgTsQ of deze opel http://www.youtube.com/watch?v=wYjGDCJQN4M
21 december 2009 om 21:13 #17530682origineel gepost door giuliettaevo
koppel of vermogen zegt trouwens ook niet zoveel…. Uiteindelijk zijn er wel wat meer dingen bij betrokken die bepalen of een auto snel is of niet.http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter
de korte samenvatting uit de blog die jij aanhaalt lijkt wel erg veel op wat ik eerder al schreef :P
“Wanneer er over de prestaties van een auto wordt gesproken, komt al snel de discussie ‘koppel of vermogen’ op gang: wat is nu sneller, een turbodiesel met 100pk en 250Nm koppel of een gelijkwegende benzineauto met 100pk en slechts 150Nm koppel? Het antwoord is dat beiden ongeveer even snel zijn omdat ze hetzelfde vermogen hebben en hetzelfde wegen.
Vermogen per kilogram, meer hoef je niet weten. “het lijkt erop dat zij ook appel en peren vergelijken ?
de reden dat ik koos voor de 1.9 turbodiesel en de c30se is omdat daar de meeste lezers zich wat beter mee kunnen identifceren…
maar ik wil ook best een F1- 2006 2.4 litre Toyota RVX-06 V8 nemen
740pk – 274nm tegen opel c30se 204pk en 270nm
beide benzine motoren en beide vrij aangezogen.
welke zou er sneller zijn ?misschien zo duidelijker ?
maar we dwalen af van de topic. en ik laat het hier dan ook bij :)
origineel gepost door hanskadett
met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agenteen turbomotor is vaak minder werk als een compressor motor bouwen…
Over het algemeen heb je in een middagje wel een uitlaatspruitstuk in elkaar gelast voor een turbo,
Maar je hebt niet in een middagje een compressor bevestigd EN een spansysteem gemaakt EN de juiste pulleys gemaakt…
Plus dat je een turbo op veel plaatsen kan zetten terwijl een compressor daar VEEL berperkter in is.
de rest van de ombouw (intercooler, brandstofsysteem, etc) is redelijk gelijk21 december 2009 om 21:36 #17530683Ik heb nog een nagel nieuw turbo liggen van een
2 l diesel vectra-B dacht ik
Of zal die al te groot zijn voor dat 1.2 blokje
Kan je niet gewoon de max druk instellen hoe groot het turbo ook mag zijn?22 december 2009 om 05:52 #17530684welke turbo zou ik het best kunnen gebruiken dan toch gt5 met carb enz of msschien saab lage druk turbo
22 december 2009 om 22:06 #17530685origineel gepost door mr-turbo
de korte samenvatting uit de blog die jij aanhaalt lijkt wel erg veel op wat ik eerder al schreef :Pzou toch zweren dat je een paar berichten hierboven zegt dat pk’s belangrijker zijn als koppel…:wtf
Het is allemaal een samenspel tussen vermogen, koppel, bakverhoudingen, toerenbereik, gewicht en aerodynamica.:hmmz
Discussieren is leuker in real life:)… Met typen komt het nooit zo goed over, heb je snel misverstanden over hoe iets bedoeld wordt.:argue
Ik ben het overigens wel 100% er mee eens dat het bouwen van een turbo motor veel sneller kan als een compressor plaatsen. Alleen dat ding goed uitgelijnd krijgen is al een verschrikking. Het afstellen van de turbomotor is daarentegen wel weer wat lastiger als de compressormotor, daar gaat de drukopbouw gelijkmatiger.
23 december 2009 om 08:51 #17530686ik denk toch dat het plaatsen van een R5 GT TURBO turbo het makkelijkst is. Cc’s komen aardig in de buurt, alles over zetten, en “alleen” even in en uitlaat aan passen
8 januari 2010 om 19:04 #17530687Zo’n uitlaatspruitstuk, moet dat perse een spruitstuk zijn waarvan de buizen allemaal even lang zijn? Of is bijvoorbeeld hetzelfde idee als het originele uitlaatspruitstuk van de 1.2 ook voldoende?
8 januari 2010 om 21:46 #17530688denk dat in en uitlaat lengte niet zo veel van belang zijn als bij een aangezogen motor druk blaas toch wel door.
wij hebben al van alles gepobreert bij mijn baas zijn gsxr turbo maar veel verschil maakt het niet.alleen de aanzuigkant voor de turbo moet kort zijn dat scheelt wel
en eventueel ook de lengte van de uitlaat:hmmz15 januari 2010 om 07:49 #17530689al een tijdje niets meer gehoord in dit topic iemand al plannen gemaakt om het te gaan doen want ik zou het best wel willen maar ben niet zo een monteur die dat even aan durft
15 januari 2010 om 08:19 #17530690turbo, carburateur, brandstofpomp al aangeschaft :jerry
15 januari 2010 om 09:46 #17530691ben benieuwd ook of alles van een leien dakje gaat en wat het resultaat word uiteraard:thumbup
15 januari 2010 om 19:08 #17530692Ik heb nog een C-kadett met 1200,, en nog een T3 liggen….ken nog wel eens wat proberen….
hahaha15 januari 2010 om 19:30 #17530693Originally posted by hillclimber16V
Ik heb nog een nagel nieuw turbo liggen van een
2 l diesel vectra-B dacht ik
Of zal die al te groot zijn voor dat 1.2 blokje
Kan je niet gewoon de max druk instellen hoe groot het turbo ook mag zijn?een turbo van een diesel auto kan niet zomaar op een benzine auto, ik dacht dat de voornaamste reden was dat het aantal toeren van de benzineauto hoger zijn. en nee max gas geven tot 4000 zoals een dieselauto dat kan maakt geen verschil het zit hem in de toeren van de turbo zelf.
21 januari 2010 om 10:02 #17530694:Dik heb het ik zit dit topic al een tijd te volgen en heb nu de beste en makkelijkste oplossing een drawn trough turbo kijk zometeen maar de foto’s lijkt mij veel makkelijker wat betreft olie leidingen kan ik niet zo een tussen stuk plaatsen die je gebruikt om een olie koelr te plaasten bij je olie filter om daar je leidingen op te zetten ik kan je garanderen deze zomer ga ik kijken of dit lukt :jerry:jerry:jerry:afro
21 januari 2010 om 10:34 #17530695Dus je zuigt je brandstofmengsel door de carburateur heen, ipv dat je je verhoogde luchtdruk door de carburateur blaast?
21 januari 2010 om 11:09 #17530696idd dus je kan ieder type carb pakken weber of origineel:Dje hebt alleen geen inter cooler en wastegate maar fuck it dit gaat veel makkelijker :worsik ben sterk van plan deze zomer in de vakantie een poging te wagenking:
21 januari 2010 om 11:28 #17530697Jaja hebben we alles op injectie gaan we weer terug naar de vorige eeuw met carbs!!
21 januari 2010 om 11:29 #17530698:Pdan mag jij mij laten zien hoe jij een kadett c 1.2s ombouwt naar injectie:vertag
21 januari 2010 om 12:13 #17530699Geluid van carburateur :wub
21 januari 2010 om 12:17 #17530700origineel gepost door hanskadett
idd dus je kan ieder type carb pakken weber of origineel:Dje hebt alleen geen inter cooler en wastegate maar fuck it dit gaat veel makkelijker :worsik ben sterk van plan deze zomer in de vakantie een poging te wagenking:Ik ben alleen van mening dat het niet zoveel scheelt qua werk, Ipv dat je de carburateur aansluit aan de uitgang van de inlaatzijde van de turbo sluit je m aan op de ingang. (wat een vage zin :P )
Met je olieleidingen enzo zul je nog steeds zitten en een spruitstuk zul je ook moeten maken. Nou zijn de olieleidingen niet zo’n probleem. Oliekoeler er tussen enzo. Pas als je een intercooler erbij zet met een dumpvalve, krijg je extra buizen en dergelijke.
21 januari 2010 om 14:03 #17530701het originele spruitstuk wil ik laten zitten een flens maken die daar op past en vandaar verder werken wat betreft de intercooler die heb je dan niet nodig met drawn trough systeem scheelt weer wat werk en extra buizen
21 januari 2010 om 14:40 #17530702o o o oh oh !! Dus je brengt de lucht + benzine ( =het mengsel) dwars door die hete turbo heen, de helft van je benzine verdampt/slaat neer in de slangen voordat het in het blok komt. . Dr is een reden dat de benzine pas vlak voor de verbrandingskamer bij de lucht gevoegd wordt.
Waarom zou Renault met de 5 turbo anders een speciale carburateur gebruiken?? :sleeping
21 januari 2010 om 17:17 #17530703origineel gepost door folkyc20xe
o o o oh oh !! Dus je brengt de lucht + benzine ( =het mengsel) dwars door die hete turbo heen, de helft van je benzine verdampt/slaat neer in de slangen voordat het in het blok komt. . Dr is een reden dat de benzine pas vlak voor de verbrandingskamer bij de lucht gevoegd wordt.Waarom zou Renault met de 5 turbo anders een speciale carburateur gebruiken?? :sleeping
mijn mening ook en hoe wil je je lucht koelen zonder interkoeler.zal lekker warm draaien ppfff
gewoon alles van een r5 turbo er op:thumbup21 januari 2010 om 22:14 #17530704Lees eens een boek over turbogeladen motoren;)…. Daar zul je zien dat de draw-through de meest waardeloze opstelling is die er is.:puke
R5 turbo spullen pas maken is sneller te doen, dat weet ik haast wel zeker.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.