kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 171)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530680
    giuliettaevo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2006

      koppel of vermogen zegt trouwens ook niet zoveel…. Uiteindelijk zijn er wel wat meer dingen bij betrokken die bepalen of een auto snel is of niet.

      Koppel of vermogen – wat is beter?

      #17530681
      hanskadett
        Lid sinds:
        18 April 2009

        heb dit even gade geslagen maar is er nu ook iemand die het daadwerkelijk gaat doen want ik heb hier ook wel oor naar heb nog een turbo van een audi s4 liggen maar moet meteen nieuwe uitlaat doen enz daarom denk ik toch maar aan een compressor beugel maken voor hem te bevestigen aanvoer buizen voor de lucht pas maken op je carb klaar hoeft niet mega power te krijgen alleen het geluid is al apen geil uiteraard blow valve erop gewoon mensen gek maken daar mee hoor deze maar is wel een vw maar dat geluid daar doe je het toch voor http://www.youtube.com/watch?v=_40TdvMgTsQ of deze opel http://www.youtube.com/watch?v=wYjGDCJQN4M

        #17530682
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          origineel gepost door giuliettaevo
          koppel of vermogen zegt trouwens ook niet zoveel…. Uiteindelijk zijn er wel wat meer dingen bij betrokken die bepalen of een auto snel is of niet.

          http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

          de korte samenvatting uit de blog die jij aanhaalt lijkt wel erg veel op wat ik eerder al schreef :P

          “Wanneer er over de prestaties van een auto wordt gesproken, komt al snel de discussie ‘koppel of vermogen’ op gang: wat is nu sneller, een turbodiesel met 100pk en 250Nm koppel of een gelijkwegende benzineauto met 100pk en slechts 150Nm koppel? Het antwoord is dat beiden ongeveer even snel zijn omdat ze hetzelfde vermogen hebben en hetzelfde wegen.
          Vermogen per kilogram, meer hoef je niet weten.

          het lijkt erop dat zij ook appel en peren vergelijken ?

          de reden dat ik koos voor de 1.9 turbodiesel en de c30se is omdat daar de meeste lezers zich wat beter mee kunnen identifceren…

          maar ik wil ook best een F1- 2006 2.4 litre Toyota RVX-06 V8 nemen

          740pk – 274nm tegen opel c30se 204pk en 270nm
          beide benzine motoren en beide vrij aangezogen.
          welke zou er sneller zijn ?

          misschien zo duidelijker ?

          maar we dwalen af van de topic. en ik laat het hier dan ook bij :)

          origineel gepost door hanskadett
          met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

          een turbomotor is vaak minder werk als een compressor motor bouwen…
          Over het algemeen heb je in een middagje wel een uitlaatspruitstuk in elkaar gelast voor een turbo,
          Maar je hebt niet in een middagje een compressor bevestigd EN een spansysteem gemaakt EN de juiste pulleys gemaakt…
          Plus dat je een turbo op veel plaatsen kan zetten terwijl een compressor daar VEEL berperkter in is.
          de rest van de ombouw (intercooler, brandstofsysteem, etc) is redelijk gelijk

          #17530683
          hillclimber16V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2009

            Ik heb nog een nagel nieuw turbo liggen van een
            2 l diesel vectra-B dacht ik
            Of zal die al te groot zijn voor dat 1.2 blokje
            Kan je niet gewoon de max druk instellen hoe groot het turbo ook mag zijn?

            #17530684
            hanskadett
              Lid sinds:
              18 April 2009

              welke turbo zou ik het best kunnen gebruiken dan toch gt5 met carb enz of msschien saab lage druk turbo

              #17530685
              giuliettaevo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2006

                origineel gepost door mr-turbo
                de korte samenvatting uit de blog die jij aanhaalt lijkt wel erg veel op wat ik eerder al schreef :P

                zou toch zweren dat je een paar berichten hierboven zegt dat pk’s belangrijker zijn als koppel…:wtf

                Het is allemaal een samenspel tussen vermogen, koppel, bakverhoudingen, toerenbereik, gewicht en aerodynamica.:hmmz

                Discussieren is leuker in real life:)… Met typen komt het nooit zo goed over, heb je snel misverstanden over hoe iets bedoeld wordt.:argue

                Ik ben het overigens wel 100% er mee eens dat het bouwen van een turbo motor veel sneller kan als een compressor plaatsen. Alleen dat ding goed uitgelijnd krijgen is al een verschrikking. Het afstellen van de turbomotor is daarentegen wel weer wat lastiger als de compressormotor, daar gaat de drukopbouw gelijkmatiger.

                #17530686
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik denk toch dat het plaatsen van een R5 GT TURBO turbo het makkelijkst is. Cc’s komen aardig in de buurt, alles over zetten, en “alleen” even in en uitlaat aan passen

                  #17530687
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    Zo’n uitlaatspruitstuk, moet dat perse een spruitstuk zijn waarvan de buizen allemaal even lang zijn? Of is bijvoorbeeld hetzelfde idee als het originele uitlaatspruitstuk van de 1.2 ook voldoende?

                    #17530688
                    pipo
                      Lid sinds:
                      5 November 2004

                      denk dat in en uitlaat lengte niet zo veel van belang zijn als bij een aangezogen motor druk blaas toch wel door.
                      wij hebben al van alles gepobreert bij mijn baas zijn gsxr turbo maar veel verschil maakt het niet.alleen de aanzuigkant voor de turbo moet kort zijn dat scheelt wel
                      en eventueel ook de lengte van de uitlaat:hmmz

                      #17530689
                      hanskadett
                        Lid sinds:
                        18 April 2009

                        al een tijdje niets meer gehoord in dit topic iemand al plannen gemaakt om het te gaan doen want ik zou het best wel willen maar ben niet zo een monteur die dat even aan durft

                        #17530690
                        Jurgen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2007

                          turbo, carburateur, brandstofpomp al aangeschaft :jerry

                          #17530691
                          hanskadett
                            Lid sinds:
                            18 April 2009

                            ben benieuwd ook of alles van een leien dakje gaat en wat het resultaat word uiteraard:thumbup

                            #17530692
                            robbyrood
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 February 2006

                              Ik heb nog een C-kadett met 1200,, en nog een T3 liggen….ken nog wel eens wat proberen….
                              hahaha

                              #17530693
                              redmanta
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Originally posted by hillclimber16V
                                Ik heb nog een nagel nieuw turbo liggen van een
                                2 l diesel vectra-B dacht ik
                                Of zal die al te groot zijn voor dat 1.2 blokje
                                Kan je niet gewoon de max druk instellen hoe groot het turbo ook mag zijn?

                                een turbo van een diesel auto kan niet zomaar op een benzine auto, ik dacht dat de voornaamste reden was dat het aantal toeren van de benzineauto hoger zijn. en nee max gas geven tot 4000 zoals een dieselauto dat kan maakt geen verschil het zit hem in de toeren van de turbo zelf.

                                #17530694
                                hanskadett
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2009

                                  :Dik heb het ik zit dit topic al een tijd te volgen en heb nu de beste en makkelijkste oplossing een drawn trough turbo kijk zometeen maar de foto’s lijkt mij veel makkelijker wat betreft olie leidingen kan ik niet zo een tussen stuk plaatsen die je gebruikt om een olie koelr te plaasten bij je olie filter om daar je leidingen op te zetten ik kan je garanderen deze zomer ga ik kijken of dit lukt :jerry:jerry:jerry:afro

                                  #17530695
                                  Jurgen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2007

                                    Dus je zuigt je brandstofmengsel door de carburateur heen, ipv dat je je verhoogde luchtdruk door de carburateur blaast?

                                    #17530696
                                    hanskadett
                                      Lid sinds:
                                      18 April 2009

                                      idd dus je kan ieder type carb pakken weber of origineel:Dje hebt alleen geen inter cooler en wastegate maar fuck it dit gaat veel makkelijker :worsik ben sterk van plan deze zomer in de vakantie een poging te wagenking:

                                      #17530697
                                      geert666
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 December 2004

                                        Jaja hebben we alles op injectie gaan we weer terug naar de vorige eeuw met carbs!!

                                        #17530698
                                        hanskadett
                                          Lid sinds:
                                          18 April 2009

                                          :Pdan mag jij mij laten zien hoe jij een kadett c 1.2s ombouwt naar injectie:vertag

                                          #17530699
                                          Jurgen
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 September 2007

                                            Geluid van carburateur :wub

                                            #17530700
                                            Jurgen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 September 2007

                                              origineel gepost door hanskadett
                                              idd dus je kan ieder type carb pakken weber of origineel:Dje hebt alleen geen inter cooler en wastegate maar fuck it dit gaat veel makkelijker :worsik ben sterk van plan deze zomer in de vakantie een poging te wagenking:

                                              Ik ben alleen van mening dat het niet zoveel scheelt qua werk, Ipv dat je de carburateur aansluit aan de uitgang van de inlaatzijde van de turbo sluit je m aan op de ingang. (wat een vage zin :P )

                                              Met je olieleidingen enzo zul je nog steeds zitten en een spruitstuk zul je ook moeten maken. Nou zijn de olieleidingen niet zo’n probleem. Oliekoeler er tussen enzo. Pas als je een intercooler erbij zet met een dumpvalve, krijg je extra buizen en dergelijke.

                                              #17530701
                                              hanskadett
                                                Lid sinds:
                                                18 April 2009

                                                het originele spruitstuk wil ik laten zitten een flens maken die daar op past en vandaar verder werken wat betreft de intercooler die heb je dan niet nodig met drawn trough systeem scheelt weer wat werk en extra buizen

                                                #17530702
                                                folkyc20xe
                                                  Lid sinds:
                                                  13 February 2005

                                                  o o o oh oh !! Dus je brengt de lucht + benzine ( =het mengsel) dwars door die hete turbo heen, de helft van je benzine verdampt/slaat neer in de slangen voordat het in het blok komt. . Dr is een reden dat de benzine pas vlak voor de verbrandingskamer bij de lucht gevoegd wordt.

                                                  Waarom zou Renault met de 5 turbo anders een speciale carburateur gebruiken?? :sleeping

                                                  #17530703
                                                  pipo
                                                    Lid sinds:
                                                    5 November 2004

                                                    origineel gepost door folkyc20xe
                                                    o o o oh oh !! Dus je brengt de lucht + benzine ( =het mengsel) dwars door die hete turbo heen, de helft van je benzine verdampt/slaat neer in de slangen voordat het in het blok komt. . Dr is een reden dat de benzine pas vlak voor de verbrandingskamer bij de lucht gevoegd wordt.

                                                    Waarom zou Renault met de 5 turbo anders een speciale carburateur gebruiken?? :sleeping

                                                    mijn mening ook en hoe wil je je lucht koelen zonder interkoeler.zal lekker warm draaien ppfff
                                                    gewoon alles van een r5 turbo er op:thumbup

                                                    #17530704
                                                    giuliettaevo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2006

                                                      Lees eens een boek over turbogeladen motoren;)…. Daar zul je zien dat de draw-through de meest waardeloze opstelling is die er is.:puke

                                                      R5 turbo spullen pas maken is sneller te doen, dat weet ik haast wel zeker.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 171)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.