kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 171)
  • Auteur
    Berichten
  • #17530655
    Jurgen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2007

      Gaaf idee dit en het zou in principe “niet zoveel” hoeven te kosten. Ik ga me er ook eens in verdiepen :angel

      #17530656
      1nsane
        Lid sinds:
        3 March 2007

        een r5 gtt heb ik zelf gehad, zit in principe een garrett T2 op, kan je beter een T25 nemen (groter opspinwiel, mooiere vermogenvrijgave. Bij reno is het blokje vrijwel onaangepast op de turbo. de 1.4 wordt natuurlijk ook zonder turbo geleverd maar het blok is vrijwel het zelfde zover ik weet (op de compressie na), op een 1.2n moet echt wel kunnen denk ik..

        Maarja als je de compressie omlaag moet brengen zou ik nogmaals voor die T25 gaan om het nog een beetje rijdbaar te houden. als je turbo pas bij 2500 begint te draaien heb je een giga turbogat met die lagere compressie op dat blokje..

        #17530657
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          Iemand een idee hoe het oliecircuit te maken? Dus leidingen naar de turbo en weer terug? Terug lijkt me gewoon een nippeltje onderin de carterpan maken en hierop aansluiten. Alleen de leiding naar de turbo toe, heeft de originele oliepomp van een 1.2 genoeg power om het naar de turbo te leiden?

          #17530658
          pipo
            Lid sinds:
            5 November 2004

            vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straks

            #17530659
            mayhem
              Lid sinds:
              13 June 2006

              weet wel een engelse corsa A die nu een volume heeft van 0.9 en met turbo ruim 150pk perst. (hillclimb corsa A) zitten onder andere zuigers in van een Metro.

              maar die basis is als ik t me goed herrinder een 1200 ohc

              #17530660
              markteunis
                Lid sinds:
                30 June 2004

                mischien heb je hier wat aan
                Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
                Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

                sucses er mee

                #17530661
                robbyrood
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 February 2006

                  Hmm, alleen denk ik , zou ik de LMM aan de inlaatzijde van de turbo aansluiten…maar die injektie is wel gaaf!!

                  #17530662
                  Ronaldo
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door robbyrood
                    Hmm, alleen denk ik , zou ik de LMM aan de inlaatzijde van de turbo aansluiten…maar die injektie is wel gaaf!!

                    ‘t lijkt wel een LHM ?

                    #17530663
                    Jurgen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2007

                      origineel gepost door markteunis
                      mischien heb je hier wat aan
                      Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
                      Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

                      sucses er mee

                      Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?

                      #17530664
                      markteunis
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door *Jurgen*

                        origineel gepost door markteunis
                        mischien heb je hier wat aan
                        Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
                        Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.

                        sucses er mee

                        Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?

                        ja dat past
                        maar je moet wel een aantal dingen aanpassen
                        zoals motorsteun gaten boren
                        waterpomp van een ckadett
                        vliegwiel van een ckadett
                        etc
                        heb ooit een keer een foto reportage gemaakt van een ombouw
                        als er belang voor is wil ik dit wel plaatsen met tekst evt

                        #17530665
                        robbyrood
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2006

                          POSTEN!!!!!!!!!!!!!!!:D:kewlpics;)

                          #17530666
                          markteunis
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            heb een topic gemaakt bij overige motortypes

                            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115102

                            #17530667
                            Jurgen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 September 2007

                              origineel gepost door pipo
                              vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straks

                              Nog even over de olieleidingen, zou de originele oliepomp genoeg capaciteit hebben om de olie naar de turbo te pompen, naast de normale oliebenodigdheden?

                              #17530668
                              markteunis
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                volgens de vraagbaak van kadett,
                                is de minimale oiliedruk 0,8bar en maximaal 3 bar,
                                dus daar zit nog wel een beetje spelingsruimte tussen,
                                als je motor in goede staat is naturlijk, en niet alle oliedruk nodig is om je blok heel te houden.
                                bij een 1200 kun ook een oliekoeler plaatsen, daar ben je ook heel wat kracht voor nodig
                                als de standaard oliepomp dat aan kan, moet een turbo ook lukken (denk ik)
                                weet alleen niet hoeveel oliedruk een turbo nodig is?????

                                #17530669
                                giuliettaevo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2006

                                  Niet zo veel hoor.. 3 bar max

                                  Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)

                                  #17530670
                                  markteunis
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    ik lees net in het groote boek “maak uw opel sneller” van gert hack .
                                    dat de ideale oliedruk bij de 1200 4,5 tot 5 bar moet zijn voor hogere prestaties.
                                    hiervoor is vroeger een speciale veer voor de overdrukklep geweest (jetten, irmscher)
                                    die de klep op bij 5 bar opent
                                    weet iemand als die veren er nog zijn?????? of te maken??????

                                    als je vermogen meer wordt dan 80pk je ben je een oliekoeler nodig
                                    de temp van de olie mag namelijk niet hoger worden dan 135 graden
                                    als je een turbo gaat plaatsen neem ik aan dat je wel meer vermogen gaat krijgen dan 80pk
                                    anders kun je net zo goed een 1200 gaan tunen:D

                                    #17530671
                                    markteunis
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      origineel gepost door giuliettaevo
                                      Niet zo veel hoor.. 3 bar max

                                      Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)

                                      De ohv motor stamt uit de jaren 60 als een 1000cc
                                      Opel heeft nog heel wat jaren mee gesleuteld om het blok uptodate te houden.

                                      In de jaren 60 hebben ze met het ontwerpen van de motor, geen rekening mee gehouden dat bijna een eeuw later
                                      fans zijn die een turbo op een lief klein 1200je wil bouwen

                                      LEKKER GAAN BOUWEN EN AANPASSEN DAT HET HEEL BLIJFT :jerry:jerry

                                      #17530672
                                      hanskadett
                                        Lid sinds:
                                        18 April 2009

                                        met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

                                        #17530673
                                        city77
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2004

                                          origineel gepost door hanskadett
                                          met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

                                          psssssssssssssssssssssssssst broem broem psssssssssssssssssssssssssssst :thumbup

                                          #17530674
                                          geert666
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 December 2004

                                            origineel gepost door hanskadett
                                            met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent

                                            Jaja een standaard kadett blokje kan die kompressor niet ronddraaien, hooguit eentje vd nieuwe golf twin charger daar zit een heel kleine kompressor op m25 ofzo.

                                            Plus de poelie zit op de krukas maar met 1 boutje vast, dus die breekt dan meteen af.

                                            Kleine turbo gaat veel beter.

                                            #17530675
                                            hanskadett
                                              Lid sinds:
                                              18 April 2009

                                              of met een g-lader gaat ook lijkt me

                                              #17530676
                                              pipo
                                                Lid sinds:
                                                5 November 2004

                                                of zo,n amerikaanse turbo/charger.

                                                snaar aangedreven turbo.die vreet nie zo veel energie:hmmz

                                                #17530677
                                                giuliettaevo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2006

                                                  Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.

                                                  #17530678
                                                  mr-turbo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    origineel gepost door giuliettaevo
                                                    Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.

                                                    Wat een onzin, “leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s” : er is geen ander type supercharger wat meer vermogenswinst geef.
                                                    En wil je een snelle auto, moet je Peekaa’s hebben en is koppel bijzaak .
                                                    Goed voorbeeld is een dieselmotor, een 3.0-24v met 300nm en 200pk,is een stuk sneller als een 1.9tdi met 300nm en 130pk.

                                                    Tis maar wat je wilt, “cruisen” of knallen !

                                                    #17530679
                                                    giuliettaevo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2006

                                                      ga je maar eens inlezen in de materie voor je iemands reactie omzin noemt…:thumbdown

                                                      wie gaat er nu een dieselmotor met een benzinemotor vergelijken, en dan ook nog en atmosferische met een drukgevulde motor? appels en peren.

                                                      centrifugaalcompressor is leuk voor de cijfertjes ja, geeft procentueel idd de hoogste winst. het is alleen jammer dat hij dit alleen maar bij hoge toerentallen doet en dat je er wel een hoop pk’s bijkrijgt bovenin maar weinig koppel ( wat trekkkracht is…). Voor een circuitauto maakt dat niet zoveel uit omdat je dan altijd hoog in toeren blijft maar voor een straatauto is het wel fijn als je ondrin ook sneller bent.

                                                      Bij een roots compressor ( ja ja… veel minder efficient:sleeping) krijg je veel meer koppel onderin en ook bovenin nog aardig wat erbij, gevolg is dat je een snellere opbouw van koppel hebt en de auto er bij elk toerental beter vandoor gaat. In het straatverkeer zal dit ook zeker de snellere en leukere auto zijn om te rijden.

                                                      Maar de beste compressor is de schroefcompressor. Op de AMG modellen zit een schroefcompressor. Deze zijn ook bij hogere laaddrukken erg efficient. helaas is dit ook meteen de duurste compressor.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 171)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.