Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2009 om 10:47 #17530655
Gaaf idee dit en het zou in principe “niet zoveel” hoeven te kosten. Ik ga me er ook eens in verdiepen :angel
13 oktober 2009 om 11:11 #17530656een r5 gtt heb ik zelf gehad, zit in principe een garrett T2 op, kan je beter een T25 nemen (groter opspinwiel, mooiere vermogenvrijgave. Bij reno is het blokje vrijwel onaangepast op de turbo. de 1.4 wordt natuurlijk ook zonder turbo geleverd maar het blok is vrijwel het zelfde zover ik weet (op de compressie na), op een 1.2n moet echt wel kunnen denk ik..
Maarja als je de compressie omlaag moet brengen zou ik nogmaals voor die T25 gaan om het nog een beetje rijdbaar te houden. als je turbo pas bij 2500 begint te draaien heb je een giga turbogat met die lagere compressie op dat blokje..
26 oktober 2009 om 12:52 #17530657Iemand een idee hoe het oliecircuit te maken? Dus leidingen naar de turbo en weer terug? Terug lijkt me gewoon een nippeltje onderin de carterpan maken en hierop aansluiten. Alleen de leiding naar de turbo toe, heeft de originele oliepomp van een 1.2 genoeg power om het naar de turbo te leiden?
26 oktober 2009 om 13:38 #17530658vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straks
26 oktober 2009 om 14:17 #17530659weet wel een engelse corsa A die nu een volume heeft van 0.9 en met turbo ruim 150pk perst. (hillclimb corsa A) zitten onder andere zuigers in van een Metro.
maar die basis is als ik t me goed herrinder een 1200 ohc
26 oktober 2009 om 21:58 #17530660mischien heb je hier wat aan
Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.sucses er mee
26 oktober 2009 om 22:27 #17530661Hmm, alleen denk ik , zou ik de LMM aan de inlaatzijde van de turbo aansluiten…maar die injektie is wel gaaf!!
27 oktober 2009 om 07:46 #17530662origineel gepost door robbyrood
Hmm, alleen denk ik , zou ik de LMM aan de inlaatzijde van de turbo aansluiten…maar die injektie is wel gaaf!!‘t lijkt wel een LHM ?
29 oktober 2009 om 20:42 #17530663origineel gepost door markteunis
mischien heb je hier wat aan
Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.sucses er mee
Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?
2 november 2009 om 21:34 #17530664origineel gepost door *Jurgen*
origineel gepost door markteunis
mischien heb je hier wat aan
Heb mij ooit eens laten vertellen dat een cih 2.0e injectie er geschikt voor is ,moet je alleen je benzinedruk regelbaar maken . tot o.4 bar moet het redelijk heel blijven een 1.2n dan .
Een 1.2s uit een Ekadett met dikke koppakking blijkt wel mooier en beter te lopen.sucses er mee
Zo’n 1.2s uit een E kadett, is dat hetzelfde blokje als een 1.2n maar dan met hogere compressie? Dus het past zo op een 4 versnellingsbak uit een C Kadett?
ja dat past
maar je moet wel een aantal dingen aanpassen
zoals motorsteun gaten boren
waterpomp van een ckadett
vliegwiel van een ckadett
etc
heb ooit een keer een foto reportage gemaakt van een ombouw
als er belang voor is wil ik dit wel plaatsen met tekst evt2 november 2009 om 22:55 #17530665POSTEN!!!!!!!!!!!!!!!:D:kewlpics;)
3 november 2009 om 13:23 #17530666heb een topic gemaakt bij overige motortypes
4 november 2009 om 18:43 #17530667origineel gepost door pipo
vanaf de oliesensor een t stukje maken.en zorgen dat de afvoer van de olie boven je oliepeil zit anders rookt hij een beetje straksNog even over de olieleidingen, zou de originele oliepomp genoeg capaciteit hebben om de olie naar de turbo te pompen, naast de normale oliebenodigdheden?
4 november 2009 om 21:25 #17530668volgens de vraagbaak van kadett,
is de minimale oiliedruk 0,8bar en maximaal 3 bar,
dus daar zit nog wel een beetje spelingsruimte tussen,
als je motor in goede staat is naturlijk, en niet alle oliedruk nodig is om je blok heel te houden.
bij een 1200 kun ook een oliekoeler plaatsen, daar ben je ook heel wat kracht voor nodig
als de standaard oliepomp dat aan kan, moet een turbo ook lukken (denk ik)
weet alleen niet hoeveel oliedruk een turbo nodig is?????4 november 2009 om 21:36 #17530669Niet zo veel hoor.. 3 bar max
Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)
4 november 2009 om 21:41 #17530670ik lees net in het groote boek “maak uw opel sneller” van gert hack .
dat de ideale oliedruk bij de 1200 4,5 tot 5 bar moet zijn voor hogere prestaties.
hiervoor is vroeger een speciale veer voor de overdrukklep geweest (jetten, irmscher)
die de klep op bij 5 bar opent
weet iemand als die veren er nog zijn?????? of te maken??????als je vermogen meer wordt dan 80pk je ben je een oliekoeler nodig
de temp van de olie mag namelijk niet hoger worden dan 135 graden
als je een turbo gaat plaatsen neem ik aan dat je wel meer vermogen gaat krijgen dan 80pk
anders kun je net zo goed een 1200 gaan tunen:D4 november 2009 om 22:00 #17530671origineel gepost door giuliettaevo
Niet zo veel hoor.. 3 bar maxHeb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)
De ohv motor stamt uit de jaren 60 als een 1000cc
Opel heeft nog heel wat jaren mee gesleuteld om het blok uptodate te houden.In de jaren 60 hebben ze met het ontwerpen van de motor, geen rekening mee gehouden dat bijna een eeuw later
fans zijn die een turbo op een lief klein 1200je wil bouwenLEKKER GAAN BOUWEN EN AANPASSEN DAT HET HEEL BLIJFT :jerry:jerry
26 november 2009 om 08:42 #17530672met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agent
26 november 2009 om 21:29 #17530673origineel gepost door hanskadett
met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agentpsssssssssssssssssssssssssst broem broem psssssssssssssssssssssssssssst :thumbup
27 november 2009 om 07:34 #17530674origineel gepost door hanskadett
met alle respect guys waarom zoveel werk verrichten pak van een mercedes of zo een compressor klinkt beestachtig en is allemaal makkelijker te maken dan met een turbo je hoefd de uitlaat niet aan te passen enz alleen een beugel maken voor de compressor andere v-riem aansluiten op je carb en voila vlammen met die hap:agentJaja een standaard kadett blokje kan die kompressor niet ronddraaien, hooguit eentje vd nieuwe golf twin charger daar zit een heel kleine kompressor op m25 ofzo.
Plus de poelie zit op de krukas maar met 1 boutje vast, dus die breekt dan meteen af.
Kleine turbo gaat veel beter.
28 november 2009 om 12:37 #17530675of met een g-lader gaat ook lijkt me
29 november 2009 om 18:32 #17530676of zo,n amerikaanse turbo/charger.
snaar aangedreven turbo.die vreet nie zo veel energie:hmmz
1 december 2009 om 19:51 #17530677Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.
17 december 2009 om 21:36 #17530678origineel gepost door giuliettaevo
Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.Wat een onzin, “leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s” : er is geen ander type supercharger wat meer vermogenswinst geef.
En wil je een snelle auto, moet je Peekaa’s hebben en is koppel bijzaak .
Goed voorbeeld is een dieselmotor, een 3.0-24v met 300nm en 200pk,is een stuk sneller als een 1.9tdi met 300nm en 130pk.Tis maar wat je wilt, “cruisen” of knallen !
19 december 2009 om 16:20 #17530679ga je maar eens inlezen in de materie voor je iemands reactie omzin noemt…:thumbdown
wie gaat er nu een dieselmotor met een benzinemotor vergelijken, en dan ook nog en atmosferische met een drukgevulde motor? appels en peren.
centrifugaalcompressor is leuk voor de cijfertjes ja, geeft procentueel idd de hoogste winst. het is alleen jammer dat hij dit alleen maar bij hoge toerentallen doet en dat je er wel een hoop pk’s bijkrijgt bovenin maar weinig koppel ( wat trekkkracht is…). Voor een circuitauto maakt dat niet zoveel uit omdat je dan altijd hoog in toeren blijft maar voor een straatauto is het wel fijn als je ondrin ook sneller bent.
Bij een roots compressor ( ja ja… veel minder efficient:sleeping) krijg je veel meer koppel onderin en ook bovenin nog aardig wat erbij, gevolg is dat je een snellere opbouw van koppel hebt en de auto er bij elk toerental beter vandoor gaat. In het straatverkeer zal dit ook zeker de snellere en leukere auto zijn om te rijden.
Maar de beste compressor is de schroefcompressor. Op de AMG modellen zit een schroefcompressor. Deze zijn ook bij hogere laaddrukken erg efficient. helaas is dit ook meteen de duurste compressor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.