Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2009 om 16:43 #17212662
Ik ben van plan m,n station 1.2 ohv om te bouwen naar turbo, zoek hier info. over wie kan mij goed op weg helpen:wub
gr.kerni
2 oktober 2009 om 16:59 #17530631toen ik nog naar de okccn meeting ging in Budel ( 2000??) reed er daar een duitser met zo’n ding. Volgens mij met een td03 van een scooby. Ding draaide nooit goed, altijd stuk, dus nooit goed bekeken :afro
2 oktober 2009 om 18:48 #17530632heb ze wel is gezien met een turbo van een renault 5 GT Turbo…
Dat is een 1.4 dus… :hmmz2 oktober 2009 om 19:44 #17530633Wel gelezen over de turbo van een Renault 5GTT (GT Turbo) en de carburateur van een R5 GTT gebruiken.
schijn je de gaten van de R5 GTT carburateur iets op te moeten groten om hem op je inlaat te doen passen.
heb ik ergens eens gelezen.
En je zal uiteraard het uitlaat spruitstuk moeten aanpassen voor op de kadett motor…
Willem
2 oktober 2009 om 20:30 #17530634renault carb past net nie zit 2 a3 mm verschil in de bouten van spruitstuk tegenover carb
compressie is bijna evenlaager staan op you tube een paar filmpjes van een ohv turbo met k jettronic
2 oktober 2009 om 20:45 #17530635Klopt, daarom schijnen ze de boutgaten te veranderen in de carburateur waarmee deze vast komt.
Past niet bestaat niet, wat niet past maak je past.
maar schijnt een niet al te grote klus te zijn.
Heb ik gelezen iig..
op mijn beste duits in een OPEL blad aldaar toendertijd.
Willem
3 oktober 2009 om 04:56 #17530636Wat niet past word passend gemaakt.
Flensen tekenen en laten snijden is geen probleem.Het gaat mij vooral op compressie verhouding enz, hoe dik de plaat moet zijn voor de koppaking.
of je met injectie kunt gaan rijden?
enz enz.
Mijn duits is heel goed dus dat is het probleem niet:DGr.kerni
3 oktober 2009 om 05:22 #17530637origineel gepost door KERNI
Wat niet past word passend gemaakt.
Flensen tekenen en laten snijden is geen probleem.Het gaat mij vooral op compressie verhouding enz, hoe dik de plaat moet zijn voor de koppaking.
of je met injectie kunt gaan rijden?
enz enz.
Mijn duits is heel goed dus dat is het probleem niet:DGr.kerni
Ik denk graag mee, eerste gedachte:
– compressie : bij een 12n is die niet zo hoog, moet dat echt nog lager?
– misschien eerst maar eens beginnen, als het loopt en je blaast het op, heb je voor een redelijke prijs een nieuw blok.– je zult de nodige pijpen moeten leggen maar dat moet lukken.
Brandstof: het schijnt inderdaad “eenvoudig” te zijn om een carburateur-turbo systeem te nemen.
Injectie: Ja, ik denk dat dat kan. Heb zelf geen ervaring met kdfi of meqasquirt, maar zo iets moet kunnen.
3 oktober 2009 om 07:08 #17530638je hoeft alleen de gaten van de carb maar een beetje uit te vijlen. compressie van de r5 turbo is ongeveeer 7,5:1 en die van de kadett 7,8:1.heb het idee ook ooit gehad en alles toen op de sloop gehaald van een r5 maar toch overgestapt naar de 2400 motor.kop er op van een e kadett ohv die hebben grotere kleppen nokkenas van een 1,0 er in die is scherper.uitlaatspruitstuk maken en gaan met die banaan maar ik denk dat jedrijfstangen het niet aankunnen die zijn een zwak punt en dan je bak die is bij een 1200 ook niet al te sterk.tja en je hebt maar 4 versnellingen dus bent zo klaar hahaha:P
3 oktober 2009 om 07:33 #17530639ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).
Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.
dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.
En ja, deze motortjes kosten niet veel, waarom zou je het niet gewoon proberen met Carburateur van een R5 GTT.
Is opzich wel een leuk Project haha…
veel vermogen uit een 1.0 of 1.2 ohv motortje is altijd grappig.
Willem
3 oktober 2009 om 09:23 #17530640origineel gepost door wim-v6
ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.
dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.
Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?3 oktober 2009 om 10:13 #17530641zou een leuk project worden, heb wel eens gekeken op r5gtt forum, maar er zijn behoorlijke vermogens uit te persen
3 oktober 2009 om 10:24 #17530642origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door wim-v6
ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.
dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.
Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?dat verhaal is indd erg verward. iedereen zegt wat anders. kan wel, kan niet kan wel, kan niet.
binnenkort maar een ohc bak achter de losliggende ohv proppen.
3 oktober 2009 om 10:55 #17530643haha, excuus, geen rekening mee gehouden
Willem
3 oktober 2009 om 10:56 #17530644Even over de F bakken
ik heb hier een F10 bak liggen van een OHV 1.2 Kadett-E motor.
en een F10bak liggen van een 1.4i OHC motor.
En bij mij zijn de belhousen van bijde bakken gelijk
Willem
3 oktober 2009 om 12:34 #17530645origineel gepost door folkyc20xe
toen ik nog naar de okccn meeting ging in Budel ( 2000??) reed er daar een duitser met zo’n ding. Volgens mij met een td03 van een scooby. Ding draaide nooit goed, altijd stuk, dus nooit goed bekeken :afroEven tussendoor: impreza heeft standaart al een TD04:P;)
Gr Pascal3 oktober 2009 om 15:39 #17530646origineel gepost door wim-v6
Even over de F bakkenik heb hier een F10 bak liggen van een OHV 1.2 Kadett-E motor.
en een F10bak liggen van een 1.4i OHC motor.
En bij mij zijn de belhousen van bijde bakken gelijk
Willem
pri-as enzo? ook gelijk? is die 1.2 bak toevallig een 5bak?:angel
3 oktober 2009 om 17:04 #17530647http://www.youtube.com/watch?v=sY–OiSzqCc
B Kadett Caravan 1200 Turbo
Zelfde kerel die een B Kadett V8 heeft.
Vrij actief op youtube met het lezen van de reacties, miss kan hij je helpen.
3 oktober 2009 om 19:19 #17530648origineel gepost door mayhem
origineel gepost door wim-v6
Even over de F bakkenik heb hier een F10 bak liggen van een OHV 1.2 Kadett-E motor.
en een F10bak liggen van een 1.4i OHC motor.
En bij mij zijn de belhousen van bijde bakken gelijk
Willem
pri-as enzo? ook gelijk? is die 1.2 bak toevallig een 5bak?:angel
bijde 4 bakken.
1 komt van mijn Kadett-E 1.2S ohv ’85 af
1 komt van een Corsa-A Sedan 1.4i Swing ’90 afzal eens naar de prise as kijken.
ik heb ze naast elkaar gehad om de belhouses te vergelijken.
prise as niet eens naar gekeken eigenlijk, maar denk wel gelijk.
Willem
5 oktober 2009 om 06:21 #17530649Kijk ik hoef ook geen 200 pk er uit te trekken ;) anders pak ik wel een let of zo ….
Met deze info. kan ik vast mee beginnen :) alvast bedankt, meer suggesties zijn altijd welkom:)
Gr.kerni
5 oktober 2009 om 16:19 #17530650als je even verder kijkt op youtube kome er nog wel wat 1100 en 1200 turbo’s voorbij, wel wijs:D
5 oktober 2009 om 17:08 #17530651volgensmij is een ohv bak anders dan een ohc bak mij niet vergissend want ik heb nog nooi een corsa gezien met een 5 bak aan een ohv en als dat zou passen zouden er zat zijn
5 oktober 2009 om 18:38 #17530652Maar een Kadett E met ohv en 5 bak heeft wel bestaan. Het motortype is in dat geval 1.2sc, gewoon zoals boven al staat een verfijnde 1.2 motor die ook al in de B-kadett (en A-kadett 1.0?) hing.
Maar dat van die belhouses: zou je dat eens willen proberen. Als het past, dan kun je een 1.2ohv RWD ook (technisch) zeer gemakkelijk van een vijfbak voorzien. Aan de benodigde onderdelen komen is alleen wat lastiger, want de auto’s waar de onderdelen uit moet komen zijn ondertussen exoten geworden (Opel Manta/Ascona B 1.3s en Toyota Corolla RWD).
Groeten, MArk
5 oktober 2009 om 19:00 #17530653origineel gepost door mayhem
origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door wim-v6
ik denk ook dat de Krukas het zwakke punt is (is maar 3x gelagerd).Bak is wat aan te doen, de bak van een OHC motortje past ook.
dus de keuze voor een F15 met 5 versnellingen is mogenlijk.
Bak van een OHC past toch “nooit” op OHV?
C-kadett is achter wiel aandrijving, daar kan dus geen F-bak in?dat verhaal is indd erg verward. iedereen zegt wat anders. kan wel, kan niet kan wel, kan niet.
binnenkort maar een ohc bak achter de losliggende ohv proppen.
Laat ik het dan zo zeggen:
Gietijzeren 1200, uit een voorwielaangedreven auto (corsa-D-E kadett), daar zal misschien zo een (opel) 5-bakje aan passen.
(bak met dif er in, twee uitgaande assen)Gietijzeren 1200 uit een achterwiel aangedreven auto (b-C- Kadett), daar is geen normaal passende 5-bak voor te vinden.
(bak zonder dif, één uitgaande as)6 oktober 2009 om 09:11 #17530654origineel gepost door KERNI
Kijk ik hoef ook geen 200 pk er uit te trekken ;) anders pak ik wel een let of zo ….Met deze info. kan ik vast mee beginnen :) alvast bedankt, meer suggesties zijn altijd welkom:)
Gr.kerni
‘k heb nog wel één en ander aan turbo’s liggen mocht er intresse zijn erin…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.