Kadett & Astra

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett & Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264122
    saluma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Gezien mijn huidige omstandigheden ben ik genoodzaakt om er een auto bij te kopen.
      Het wordt een Astra station 1.4 uit 1996.
      Zometeen ga ik hem ophalen.Mijn vrouw heeft de Volvo nodig en ik wil niet de Kadett gaan gebruiken als woon/werkverkeer.
      De Kadett wordt geschorst,en de Astra staat straks voor de deur.
      Om nou voor 3 auto’s MRB te gaan betalen,nee,sorry.Dat is me ff te gortig.

      Kortom,er staat hier zometeen een Astra F station voor de deur.
      Foto’s zullen volgen!
      gr Marcel

      #18218163
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        een rooie toevallig?

        #18218164
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Veel plezier van je aanwinst en we (ik) wacht(-en) met veel genoegen op (veel) foto’s :jerry

          Rik :D

          #18218165
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            niet de rooie die ik dacht, die is van 94 ;)

            ook ik ben erg nieuwsgierig dus naar de :kewlpics :kewlpics

            #18218166
            saluma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2010

              Ik zal zo snel mogelijk wat foto’s maken van de Astra.
              Kleine samenvatting:

              Binnenzijde:

              Bijna uitgewoond,gewoon gebruikt waar een auto voor bedoelt is.De hond heeft behoorlijk wat haren verloren,dus de autobekleding zat vol met haren.
              Verder was ie gewoon smerig,instappen en rijden.Meer niet.
              De bekleding is onbeschadigt,geen hondetanden in de deurpanelen of stoelen.Dit ziet er netjes uit.
              Ben dus ruim een dag bezig geweest om de boel op te knappen.Maar dat deert mij niet,vindt het wel leuk werk,vooral als je ziet hoe de auto eruit zag.
              Gisteren gelijk even de Parrot erin gebouwd,die werkt ook.

              Buitenkant:

              Ook vies.Het weer zit in het dak,maar niet echt ingevreten,dus dat poets ik er wel uit.
              Enigste nadeel (en dat wist ik van die man) er zit een deuk in de achterdeur.Ik hoop dat ik die er uit kan krijgen.Ik kan daar echt niet tegen.Enja………om er nou een andere deur in te zetten en te spuiten,nee.Ik ga hem gebruiken om naar m’n werk te rijden en huis,tuin en keuken dingen mee te doen.
              Roest.
              Alleen bij het achterwiel bij de kokerbalk.De wielkastranden zijn strak. Soms willen ze ook wel gaan roesten bij de handgreep van de achterklep (ik heb een station) en ook daar zit geen roest!

              Ondanks dat de auto 225.000 heeft gedraaid,loopt het motortje (1.4) super stil!!!!!! Nog stiller dan de Volvo V40 die we hebben.
              De mensen gaan emigreren naar Denemarken en de Astra heeft dat land al 4 keer bezocht,vandaar de hoge kilometerstand.
              Ik ga zometeen even naar de Opeldealer om een klepdekselpakking te halen,deze zweet nogal door.

              De Kadett ga ik straks schorsen,het is niet anders.

              nogmaals,foto’s volgen zo spoedig mogelijk.
              gr Marcel

              #18218167
              saluma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2010

                Hierbij enkele foto’s.Is niet veel,maar meerdere volgen.
                In iedergeval een indruk van de auto.
                Vandaag heb ik de schakelaar van de remlichten vervangen.Achter het rempedaal zit dus een schakelaar die er voor zorgt dat je lichten gaan branden.
                Bij deze Astra was de schakelaar op.De lichten branden bij het remmen niet meer.
                Dus even naar de Opeldealer toe (met de Volvo) en de nieuwe schakelaar erin gezet.
                Ook vandaag de deuk in de deur voor 90% eruit weten te halen.Wel even een werkje,maar morgen probeer ik de overige 10% weg te halen.Maar dat zal wel niet helemaal lukken.
                Kortom,ik ben blij met dit wagentje.

                De Kadett heb ik vandaag online geschorst.Hij komt alleen op straat op 13 april,naar de M&M Opeltreffen.

                #18218168
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Gefeliciteerd met je aankoop, Astra F station, heeft mijn vrouw ook nog eens gereden, wat een fijne auto! Je gooide zo een dames/heren fiets achterin, probeer dat maar eens met een Zafira….

                  #18218169
                  gose91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2013

                    @midnight black wrote:

                    Gefeliciteerd met je aankoop, Astra F station, heeft mijn vrouw ook nog eens gereden, wat een fijne auto! Je gooide zo een dames/heren fiets achterin, probeer dat maar eens met een Zafira….

                    Wat jij zegt en met een beetje creatief doen kan je achterin slapen. Daar hebben de meeste forumbezoekers waarschijnlijk niet zo veel aan, maar voor mij is het ideaal.
                    Veel plezier met je auto! Misschien haal je de Kadett wel nooit meer uit de schorsing ;-)

                    #18218170
                    saluma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 November 2010

                      Het is niet mijn eerste Astra F stationwagen.
                      Een paar jaar geleden hadden mijn vrouw en ik allebei een F station.Ik de rode en mijn vrouw de groene.
                      Op de rode had ik later meegespoten bumpers gemonteerd.
                      Heerlijke wagens!!!!


                      De rode was een 1.6 8V (1995) en de groene was een 1.6 16V (1997).

                      Deze grijze Astra is dus geen onbekend terrein voor me hahaha
                      gr Marcel

                      #18218171
                      saluma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        Hier wat foto’s van vandaag.
                        De rest staat in het Astra gedeelte!



                        groetjes Marcel

                        #18218172
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          Ziet er goed uit Marcel :thumb

                          Rik :)

                          #18218173
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            Dankjewel Rik! ben er tot nu toe erg tevreden mee! Het motortje draait lekker soepel en heel rustig.
                            Vrijdag voor de keuring.Kijken hoe dat gaat aflopen.
                            Misschien komt ie wel mee naar Opeltreffen in Dronten.Mijn vrouw neemt hem dan mee.Ik uiteraard de Kadett.

                            #18218174
                            nova1.6
                              Lid sinds:
                              14 December 2012

                              Heb ik ook 2 jaar gehad.
                              Reed heerlijk comfortabel en past een hoop in.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.