Kachelweerstanden Rekord wéér naar de kloten

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Kachelweerstanden Rekord wéér naar de kloten

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256088
    Aronimo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2012

      Hallo,
      toen ik mijn Rekord kocht, waren de kachelweerstanden al doorgebrand. Deze heb ik toen vervangen, maar na een tijdje branden ze toch weer door, waarschijnlijk te weinig koeling. Daarna heb ik ze met een bypassje in de motorruimte gehangen, waar ze dus door de ventilator en rijwind gekoeld werden. En raad eens, na een tijdje gewoon weer doorgebrand. Deze keer doet de 3e stand het ook nog, bij de andere gevallen alleen de 4e. Heeft iemand ideeën of tips om er bijvoorbeeld modernere weerstanden in te zetten die minder heet worden of een andere handige tip?

      #18115121
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Als de kachelmotor te zwaar draait krijg je dit ook telkens

        #18115122
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          idd ff ander motortje scoren, zijn nog wel nieuw te krijgen. en in een rekord e2 valt het reuze mee om hem te vervangen tov senator/monza a2…
          eindeloos weerstanden vervangen heeft geen zin.

          als je er 3uurtjes tijd aan spendeert ben je een heel eind. (gister mijn kachel radiateur en motor vervangen)

          en als je toch eenmaal bezig bent is de kachel radiateur vervangen ook een optie, maar als deze gewoon goed warm word en goede lucht doorstroming heeft alleen ff goed door spuiten en met luchtspuit ff de mazen doorspuiten.

          #18115123
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            sjoerd moet zeggen dat vervangen bij een e2 ook niet eenvoudig gaat, haast net zoveel werk als senator. ook hier moet het kachelhuis eruit om eraan te komen.

            kachel rad moet er dus uit. en idd gelijk ff schoon spoelen en schoon blazen, gaat ie weer ff mee.

            #18115124
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              het blijft wel aardig werk dat zeker, maar bij E2 hoeft alleen onderkant dash er uit geschroefd te worden. ipv hele dashboard , dus alle schakelaars los, teller er uit, stuur los etc. gaat toch veel meer werk in zitten. zeker het opbouwen. was 3uurtjes bezig voor uit en inbouw dat red je niet met een senator a2…

              het is allemaal wel te doen, dit altijd liever dan een passat waar 10uur werk voor staat…was je in die tijd niet eens red :D

              #18115125
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                klopt, dash zit idd verschil in.

                Maar bij de A2 hoeft het er ook niet uit, los is genoeg. Dan heb je speling genoeg om hem eruit te krijgen ;)

                #18115126
                kywieman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 February 2009

                  Heb ik laatst ook bij mijn vaders Monza A1.5 gedaan. A2 dashboard dus.
                  Ben er een volle dag bezig geweest.
                  Het is veel maar niet moeilijk werk.

                  #18115127
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    A1 E1/E2 is minder werk als A2 A1,5….

                    2 uurtjes los en 2,5 uur alles weer derin..Had ik met kerst nodig bij een E1 E2 A1 daschbord..

                    Ik zou wel wat verzinnen zodat je de kachelmotor der van Boven uit kunt halen…Door bv het huis 2delig te maken..

                    Dat heb ik gedaan afgelopen kerst zodat ik um met nieuwjaar in elkaar kon duwen…
                    Ik heb een motor van een Ford Ka passend gemaakt…En heb het zo gemaakt dat ik deze van boven kan vervangen ipv heel die poppekraam los te halen..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.