Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Kachelweerstanden Rekord wéér naar de kloten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2013 om 10:43 #17256088
Hallo,
toen ik mijn Rekord kocht, waren de kachelweerstanden al doorgebrand. Deze heb ik toen vervangen, maar na een tijdje branden ze toch weer door, waarschijnlijk te weinig koeling. Daarna heb ik ze met een bypassje in de motorruimte gehangen, waar ze dus door de ventilator en rijwind gekoeld werden. En raad eens, na een tijdje gewoon weer doorgebrand. Deze keer doet de 3e stand het ook nog, bij de andere gevallen alleen de 4e. Heeft iemand ideeën of tips om er bijvoorbeeld modernere weerstanden in te zetten die minder heet worden of een andere handige tip?14 maart 2013 om 11:18 #18115121Als de kachelmotor te zwaar draait krijg je dit ook telkens
14 maart 2013 om 11:25 #18115122idd ff ander motortje scoren, zijn nog wel nieuw te krijgen. en in een rekord e2 valt het reuze mee om hem te vervangen tov senator/monza a2…
eindeloos weerstanden vervangen heeft geen zin.als je er 3uurtjes tijd aan spendeert ben je een heel eind. (gister mijn kachel radiateur en motor vervangen)
en als je toch eenmaal bezig bent is de kachel radiateur vervangen ook een optie, maar als deze gewoon goed warm word en goede lucht doorstroming heeft alleen ff goed door spuiten en met luchtspuit ff de mazen doorspuiten.
14 maart 2013 om 11:35 #18115123sjoerd moet zeggen dat vervangen bij een e2 ook niet eenvoudig gaat, haast net zoveel werk als senator. ook hier moet het kachelhuis eruit om eraan te komen.
kachel rad moet er dus uit. en idd gelijk ff schoon spoelen en schoon blazen, gaat ie weer ff mee.
14 maart 2013 om 12:24 #18115124het blijft wel aardig werk dat zeker, maar bij E2 hoeft alleen onderkant dash er uit geschroefd te worden. ipv hele dashboard , dus alle schakelaars los, teller er uit, stuur los etc. gaat toch veel meer werk in zitten. zeker het opbouwen. was 3uurtjes bezig voor uit en inbouw dat red je niet met een senator a2…
het is allemaal wel te doen, dit altijd liever dan een passat waar 10uur werk voor staat…was je in die tijd niet eens red :D
14 maart 2013 om 18:14 #18115125klopt, dash zit idd verschil in.
Maar bij de A2 hoeft het er ook niet uit, los is genoeg. Dan heb je speling genoeg om hem eruit te krijgen ;)
15 maart 2013 om 11:14 #18115126Heb ik laatst ook bij mijn vaders Monza A1.5 gedaan. A2 dashboard dus.
Ben er een volle dag bezig geweest.
Het is veel maar niet moeilijk werk.15 maart 2013 om 20:41 #18115127A1 E1/E2 is minder werk als A2 A1,5….
2 uurtjes los en 2,5 uur alles weer derin..Had ik met kerst nodig bij een E1 E2 A1 daschbord..
Ik zou wel wat verzinnen zodat je de kachelmotor der van Boven uit kunt halen…Door bv het huis 2delig te maken..
Dat heb ik gedaan afgelopen kerst zodat ik um met nieuwjaar in elkaar kon duwen…
Ik heb een motor van een Ford Ka passend gemaakt…En heb het zo gemaakt dat ik deze van boven kan vervangen ipv heel die poppekraam los te halen.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.