kachelweerstand, hoeveel graden is de diode, (OPGELOST)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum kachelweerstand, hoeveel graden is de diode, (OPGELOST)

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222473
    tuono
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 January 2008

      Hallo allemaal,

      wie weet hoeveel graden de diode moet hebben op een kachelweerstand van een vectra c uit 2004, de weerstand is kapot ik heb hem er nu uit, nu heb ik gelezen dat het meestal de diode is die er boven op zit, ik weet ook dat 113 graden te weinig is, maar hoeveel zit er dan op,

      grtjes arius

      #17688096
      tuono
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 January 2008

        Hallo allemaal,

        na enig speurwerk op het net, ben ik er achter dat de diode meestal de boosdoener is van een kapotte kachelweerstand, ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken, want kapot was hij toch al, ik heb de diode er tussen uit geknipt, en eens goed bekeken, daardoor kwam ik er achter dat hij 240 gr moet zijn, een beetje speurwerk op het net gaf mij een adres in de buurt die ze zou moeten hebben, vanmiddag langs geweest, en ze hadden ze wel maar dan de 216 gr versie, nou ja voor € 1,- kan ik me geen bult vallen, bij thuis komst gelijk maar even de diode er weer tussen gezet, en warempel hij doet het weer, alle standen doen het gewoon weer, ik ga nog wel even een 240 gr halen, alles bij elkaar is het 5 min werk, nu ik het weet, en bespaart me op dit ogenblik € 66,-, nu nog even afwachten hoe lang hij het vol houdt,

        grtjes arius

        #17688097
        Silverspeed
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 June 2009

          kijk mooi dat hij het weer doet :)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.