Kachelprobleem Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Kachelprobleem Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229458
    CorsaB5drsX14XE
      Lid sinds:
      24 January 2010

      Ik heb al een tijdje iets raars aan de hand met mijn kachel, en heb even wat suggesties nodig, of wellicht is er iemand die hetzelfde aan de hand heeft gehad.

      Situatie 1: Ik ben onderweg met de auto, kachelknop helemaal in het blauw (koud) en je wilt de kachel op warm zetten.
      Knop helemaal om op rood.. vervolgens kan je wachten & wachten maar hij gaat niet warm worden.

      Situatie 2: Auto weggezet, knop op warm gelaten (!) (vol open) en na een minuutje of 1/2 komt er hete lucht uit de kachelroosters.

      Situatie 3: Zet ik nu de kachel dan weer iets lager, dan wil dat wel werken, zet ik hem weer op koud, wordt hij wel koud, maar draai ik de knop dan weer op warmer dan wordt hij niet meer warm totdat situatie 2 weer passeert.

      Ik moet zeggen dat de mengknop van de kachel wel anders aanvoelt, geeft ten op zichte van andere waar ik keek weinig weerstand, en geeft meer tikjes, het lijkt er dus op dat die bediening daarvan sowieso niet goed gaat, alleen verklaard dat niet hoe hij bij situatie 2 wel opeens warm kan worden….

      Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, ben benieuwd of er iemand een idee heeft!

      #17774003
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        heb je airco???

        zo ja, vacuumlek, of 3weg klep kapot, of grijze vacuumactuator op linker veerpoot kapot zit achter de motor net voor de kachelradiateur pijpjes.

        je hebt een powerbox he???

        contoleer eerst op vacuum lekkages

        Willem

        #17774004
        CorsaB5drsX14XE
          Lid sinds:
          24 January 2010

          Willem,

          hele airco bende gaat eraf.. maar verklaard wat jij noemt ook dat hij na een herstart met knop op warm wel warm word?

          #17774005
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Vacuum bediening van de 3weg klep gaat waarschijnlijk moeilijk, door temperatuur verschillen en uitzetten krimpen, zal deze op bepaalde moemnten makkelijker gaan als op andere momenten.

            andere mogenlijkheid is de Electrische Actuator die deze klep bediend, deze kan ook kapot zijn, en blijven hangen.

            Willem

            #17774006
            CorsaB5drsX14XE
              Lid sinds:
              24 January 2010

              Willem,

              heb je toevallig plaatjes van deze delen?

              #17774007
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                helaas niet..

                willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.