Kachelmotor/ventilatie Senator A1

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Kachelmotor/ventilatie Senator A1

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262786
    Stender
    Moderator
      Lid sinds:
      5 April 2009

      Bij mijn nieuwe Senator A1 (met facelift interieur) werkt de kachelmotor niet. Aangezien ik niet heel bekend ben met het ventilatiesysteem vraag ik jullie hulp.

      De kachelmotor zelf doet het wel als ik er direct 12 volt opzet. De weerstand, die er tegenaan zit geschroefd en met al die wikkels heb ik schoongemaakt en doorgemeten en functioneert ook. De motor krijgt geen stroom vanuit de bekabeling. Zekering is wel goed.

      Waar kan het probleem liggen? Er zit wel airco in maar ik weet niet in hoeverre dit invloed heeft op de kachelmotor.

      #18201502
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        Meet de schakelaar eens door.

        #18201503
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009

          De draaischakelaar? Even meten of die wat doorgeeft bedoel je. Ik hoor de airco wel dingen doen als ik er aan draai.

          #18201504
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

            meten is weten :)

            #18201505
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              @GSE wrote:

              http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT

              meten is weten :)

              Bedankt voor de link. Als ik het zo lees dan kan de airco dus roet in het eten gooien vanwege een slecht functionerende relais of schakelaar.

              Waar zitten deze relais? Zijn het er toevallig 2 tegen het schutbord aan met 1 zekering ertussen?

              #18201506
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                jep die is oa voor de kachelventilator, bij mij had ik de zekering houd kaduuk gehad en net later brande het voetje van het relais weg. ff goed kijken dus.

                #18201507
                Stender
                Moderator
                  Lid sinds:
                  5 April 2009

                  Vanmiddag was ik bezig om het dashboard uit elkaar te halen en tijdens mijn weg heb ik alle electronica die ik tegenkwam gecontroleerd en eventueel aangedrukt. Kennelijk zat er iets los want de ventilator werkt weer!

                  Nu nog een keer een expert opzoeken om de airco te laten fiksen.

                  #18201508
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Mooi dat ie weer werkt! wel jammer dat je niet een directe oorzaak gevonden hebt.

                    Als je geen lekkages hebt is het geen moeilijk systeem en zeker de moeite waard om hem te repareren.

                    Ik gebruik in de mijne R134a met ester olie in de pomp (deze olie gaat samen met r12 en r134a), gaat al 2jaar goed en word steen koud.

                    #18201509
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Ik draai op R12 heb deze jaren terug uit de USA laten komen:
                      http://www.ebay.com/itm/2-14-oz-Cans-ofRefrigerant-R12-fo-Auto-Air-Conditioners-Sercon-/141146669640?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20dcff4248&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Moet je zo,n slang bij kopen kun je je systeem zelf vullen,enkel alleen als der nog druk opzit,als je systeem leeg is geweest en de zit vocht in dan bouw de zaak maar om naar een legaal type freon.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.