Kachelmotor/ventilatie Senator A1

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Kachelmotor/ventilatie Senator A1

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 8 reacties.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262786

    Stender
    Moderator
    • Topics 111
    • Reacties 3142
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 April 2009

    Bij mijn nieuwe Senator A1 (met facelift interieur) werkt de kachelmotor niet. Aangezien ik niet heel bekend ben met het ventilatiesysteem vraag ik jullie hulp.

    De kachelmotor zelf doet het wel als ik er direct 12 volt opzet. De weerstand, die er tegenaan zit geschroefd en met al die wikkels heb ik schoongemaakt en doorgemeten en functioneert ook. De motor krijgt geen stroom vanuit de bekabeling. Zekering is wel goed.

    Waar kan het probleem liggen? Er zit wel airco in maar ik weet niet in hoeverre dit invloed heeft op de kachelmotor.

    '80 Opel Manta B1
    '15 Opel Corsa E Aut Cosmo
    '07 Yamaha FZ1

    #18201502

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    Meet de schakelaar eens door.

    #18201503

    Stender
    Moderator
    • Topics 111
    • Reacties 3142
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 April 2009

    De draaischakelaar? Even meten of die wat doorgeeft bedoel je. Ik hoor de airco wel dingen doen als ik er aan draai.

    '80 Opel Manta B1
    '15 Opel Corsa E Aut Cosmo
    '07 Yamaha FZ1

    #18201504

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

    meten is weten :)

    #18201505

    Stender
    Moderator
    • Topics 111
    • Reacties 3142
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 April 2009

    @gse wrote:

    http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT

    meten is weten :)

    Bedankt voor de link. Als ik het zo lees dan kan de airco dus roet in het eten gooien vanwege een slecht functionerende relais of schakelaar.

    Waar zitten deze relais? Zijn het er toevallig 2 tegen het schutbord aan met 1 zekering ertussen?

    '80 Opel Manta B1
    '15 Opel Corsa E Aut Cosmo
    '07 Yamaha FZ1

    #18201506

    sw16v
    Participant
    • Topics 100
    • Reacties 2782
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 July 2004

    jep die is oa voor de kachelventilator, bij mij had ik de zekering houd kaduuk gehad en net later brande het voetje van het relais weg. ff goed kijken dus.

    #18201507

    Stender
    Moderator
    • Topics 111
    • Reacties 3142
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 April 2009

    Vanmiddag was ik bezig om het dashboard uit elkaar te halen en tijdens mijn weg heb ik alle electronica die ik tegenkwam gecontroleerd en eventueel aangedrukt. Kennelijk zat er iets los want de ventilator werkt weer!

    Nu nog een keer een expert opzoeken om de airco te laten fiksen.

    '80 Opel Manta B1
    '15 Opel Corsa E Aut Cosmo
    '07 Yamaha FZ1

    #18201508

    sw16v
    Participant
    • Topics 100
    • Reacties 2782
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 July 2004

    Mooi dat ie weer werkt! wel jammer dat je niet een directe oorzaak gevonden hebt.

    Als je geen lekkages hebt is het geen moeilijk systeem en zeker de moeite waard om hem te repareren.

    Ik gebruik in de mijne R134a met ester olie in de pomp (deze olie gaat samen met r12 en r134a), gaat al 2jaar goed en word steen koud.

    #18201509

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2386
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Ik draai op R12 heb deze jaren terug uit de USA laten komen:
    http://www.ebay.com/itm/2-14-oz-Cans-ofRefrigerant-R12-fo-Auto-Air-Conditioners-Sercon-/141146669640?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20dcff4248&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Moet je zo,n slang bij kopen kun je je systeem zelf vullen,enkel alleen als der nog druk opzit,als je systeem leeg is geweest en de zit vocht in dan bouw de zaak maar om naar een legaal type freon.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.