Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Kachelmotor/ventilatie Senator A1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2013 om 15:19 #17262786
Bij mijn nieuwe Senator A1 (met facelift interieur) werkt de kachelmotor niet. Aangezien ik niet heel bekend ben met het ventilatiesysteem vraag ik jullie hulp.
De kachelmotor zelf doet het wel als ik er direct 12 volt opzet. De weerstand, die er tegenaan zit geschroefd en met al die wikkels heb ik schoongemaakt en doorgemeten en functioneert ook. De motor krijgt geen stroom vanuit de bekabeling. Zekering is wel goed.
Waar kan het probleem liggen? Er zit wel airco in maar ik weet niet in hoeverre dit invloed heeft op de kachelmotor.
23 december 2013 om 16:23 #18201502Meet de schakelaar eens door.
23 december 2013 om 16:53 #18201503De draaischakelaar? Even meten of die wat doorgeeft bedoel je. Ik hoor de airco wel dingen doen als ik er aan draai.
23 december 2013 om 18:06 #18201504http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
meten is weten :)
23 december 2013 om 18:20 #18201505@GSE wrote:
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT
meten is weten :)
Bedankt voor de link. Als ik het zo lees dan kan de airco dus roet in het eten gooien vanwege een slecht functionerende relais of schakelaar.
Waar zitten deze relais? Zijn het er toevallig 2 tegen het schutbord aan met 1 zekering ertussen?
23 december 2013 om 20:16 #18201506jep die is oa voor de kachelventilator, bij mij had ik de zekering houd kaduuk gehad en net later brande het voetje van het relais weg. ff goed kijken dus.
29 december 2013 om 20:44 #18201507Vanmiddag was ik bezig om het dashboard uit elkaar te halen en tijdens mijn weg heb ik alle electronica die ik tegenkwam gecontroleerd en eventueel aangedrukt. Kennelijk zat er iets los want de ventilator werkt weer!
Nu nog een keer een expert opzoeken om de airco te laten fiksen.
29 december 2013 om 22:23 #18201508Mooi dat ie weer werkt! wel jammer dat je niet een directe oorzaak gevonden hebt.
Als je geen lekkages hebt is het geen moeilijk systeem en zeker de moeite waard om hem te repareren.
Ik gebruik in de mijne R134a met ester olie in de pomp (deze olie gaat samen met r12 en r134a), gaat al 2jaar goed en word steen koud.
30 december 2013 om 17:22 #18201509Ik draai op R12 heb deze jaren terug uit de USA laten komen:
http://www.ebay.com/itm/2-14-oz-Cans-ofRefrigerant-R12-fo-Auto-Air-Conditioners-Sercon-/141146669640?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20dcff4248&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;Moet je zo,n slang bij kopen kun je je systeem zelf vullen,enkel alleen als der nog druk opzit,als je systeem leeg is geweest en de zit vocht in dan bouw de zaak maar om naar een legaal type freon.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.