Kachel wordt niet meer warm

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Kachel wordt niet meer warm

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18392338
    Gerben Feikens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2020

      Hallo, 

      Ik heb veel topics gelezen, maar geen antwoord kunnen vinden. De temperatuur knop van mijn zafira a bleef hangen op koud en kon niet meer warmer gezet. Met veel geweld trok ik de knop los en kon deze weer draaien, maar geen verschil in temp.

      De middenconsole heb ik los gehaald en zag dat er een metalen kabeltje met een oogje op de knop zit. Die heb ik met geweld er klaarblijkelijk vanaf gerukt, op deze manier kon ik het dus wel weer herstellen. Echter, het probleem is dus dat de kabel niet wil bewegen en dus ergens in het kachelhuis (?) vast zit, kan dit de klep zijn die de warme/koude luchtstroom reguleert? Zo ja, waar loopt die kabel langs en hoe kan ik dat herstellen?!? Met de dalende temp is het niet comfortabel zo. Ander probleem is nl een defecte airco(compressor), maar dat is voor een ander topic.

      Zafira A 1.8 benzine uit 2003

      #18392340
      Gerben Feikens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 October 2020

        <p style=”text-align: left;”>Nevermind… Ik was even aan het prutsen en had een deel van dashboard onder bij de bijrijder los gehaald. Daar zag ik ineens wel alles weer bewegen,zonder weerstand. Dashboard weer vastgemaakt en weer mis… :unsure:</p>
        Ik heb de bovenste schroef een paar slagen los gehaald en nu geen weerstand meer… Alsof een bijrijder mijn dashboard aan de onderkant ingetrapt heeft. Nu is onze auto geen luxe artikel, maar een gebruiksvoorwerp, dus ik kan me iets indenken. :-)

        #18401301
        arnold1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2020

          Bij mij wordt alleen de bestuurders kant warm en de rest komt koude lucht uit de klep hoor ik wel als ik van  warm naar koud draai met de knop wie weet wat het kan zijn is eeen Zafira A 1.8  2002

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.