Kachel doet vreemd (OPGELOST)

Forumindex Forums Modellen Corsa Kachel doet vreemd (OPGELOST)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371540
    Svenergie20
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2016

      <p style=”text-align: left;”>Hallo forumleden.</p>
      Even een vraag. Als ik mijn kachel blower op stand 4 aanzet blaast hij de 1e 10 seconden vol kracht. Daarna valt hij langzaam stil en schiet hij op en neer van blazen naar een briesje.

      Als ik over een hobbelweg of drempel rijd hoor ik hem weer aanjagen maar blijft hij op een briesje. Aangezien stand 4 los staat van de weerstand ligt het hier niet aan. Iemand een idee?

      Met vriendelijke groet,

      Sven van de Wiel

       

      Edit: Kachelweerstand + Kabelboom vervangen, probleem opgelost!

      #18371546
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        waarschijnlijk een slecht contact op de motor of schakelaar kan natuurlijk ook nog een draadbreuk zijn

        #18371547
        Svenergie20
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 June 2016

          [quote quote=18371546]waarschijnlijk een slecht contact op de motor of schakelaar kan natuurlijk ook nog een draadbreuk zijn[/quote]

          Bedankt voor de reactie, gisteren was er nog niks aan de hand, een collega van mij heeft een stekker onder de motorkap eruit gehad en sindsdien doet hij raar. Merkte zojuist ook dat de achterruitverwarming niet meer werkt.

          Kan dat met die stekker te maken hebben? hij zit er wel gewoon weer in. Het gaat om de stekker onder de koelvloeistoftank die de radiateur/koelvin ingaat. niet degene aan de zijkant maar rechts bovenin

          #18371548
          Svenergie20
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 June 2016

            Ik lees zojuist ergens na lang zoeken dat het ook kan komen doordat de accu te zwak is. Vandaar dat de blower minder vermogen heeft en de achterruitverwarming niet werkt. Het verhaal in kwestie betrof echter een BMW.

            Is dit ook een mogelijkheid bij een Corsa

            #18371627
            Svenergie20
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 June 2016

              De conclusie van het probleem is dat de verbindingsstekker van de kachelmotor een slecht contact maakt. Ik wil deze vervangen maar voordat ik het dashboard open schroef wil ik weten welke stekker ik moet hebben.

              Het gaat niet om de weerstand maar de verbindingsstekker. Is dit gewoon een simpele kabelboom?

              #18371638
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                als het om een corsa d gaat, dan moet je de weerstand met de stekker vervangen, dit is een kwaaltje

                #18371641
                Svenergie20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 June 2016

                  [quote quote=18371638]als het om een corsa d gaat, dan moet je de weerstand met de stekker vervangen, dit is een kwaaltje[/quote]

                  Het gaat inderdaad om de corsa D, de weerstand met stekker, is dat deze? https://www.auto-onderdelen24.nl/metzger/7886952?gclsrc=aw.ds&&gshp=1&gclid=EAIaIQobChMI9OzQuciG5wIVA-h3Ch0BegkNEAQYAiABEgJJ_vD_BwE

                  Klopt het ook dat dan op een gegeven moment stand 4 hapert? Ik dacht namelijk dat die los zat van de weerstand.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.