Kabelboom verwijderen Astra C20NE (autocross)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Kabelboom verwijderen Astra C20NE (autocross)

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232825
    Reijnduhrs
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Een paar vrienden van me rijden sinds kort een Astra GSI 8v voor de cross.
      Nu zijn we deze zover mogelijk aan het strippen voor gewichtsbesparing.

      Gehele interieur eruit, stuurbekrachtiging eruit, ABS eruit, alle verlichting eruit etc. etc.
      We hebben nu ook de complete kabelboom (zonder te knippen) van de verlichting, etc. verwijderd.
      Alleen loopt er nog een kabeltje naar de brandstofpomp, hier moet zowieso nog een nieuw kabeltje naartoe..

      De kabelboom van de computer is nog helemaal intact, hier is nog niets mee gedaan.

      De hamvraag is eigenlijk, kon deze kabelboom eigenlijk helemaal weg?
      Dus.. Wat kan er allemaal weg, zodat de auto nog wel gewoon loopt en gestart kan worden?

      Alle tips, trucs en info is welkom.
      BVD Reijnduhrs.

      [edit]: hoop dat ik in het goede subforum zit, denk dat hier iig de meeste C20NE info te vinden was…

      #17817974
      Noordpoolgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 March 2009

        Motorkabel boom er heel uit halen die gaat als je voor de auto staat links rcihting voeten ruimte daar zit ook de Ecu.
        De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .
        En idd draadje na bezine pomp leggen.

        De d+ van dynamo even aansluiten en olielampje. Zo doe ik het al jaren nooit geen problemen mee gehad

        #17818192
        Noordpoolgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 March 2009

          Motorkabel boom er heel uit halen die gaat als je voor de auto staat links rcihting voeten ruimte daar zit ook de Ecu.
          De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .
          En idd draadje na bezine pomp leggen.

          De d+ van dynamo even aansluiten en olielampje. Zo doe ik het al jaren nooit geen problemen mee gehad

          #17817975
          Reijnduhrs
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Bedankt voor je reactie, hier kunnen we denk ik wel wat mee.
            Hoewel het me niet helemaal duidelijk is nu…

            De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .

            Ze gaan iig met deze info vanavond aan de slag (ben er zelf niet bij).
            Grtz Reijnduhrs.

            #17818193
            Reijnduhrs
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Bedankt voor je reactie, hier kunnen we denk ik wel wat mee.
              Hoewel het me niet helemaal duidelijk is nu…

              De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .

              Ze gaan iig met deze info vanavond aan de slag (ben er zelf niet bij).
              Grtz Reijnduhrs.

              #17817976
              Reijnduhrs
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Was aan de hand van deze info niet gelukt, zoals ik had begrepen.
                Kun je / kan iemand misschien iets gedetaileerde info verstrekken?

                Alvast bedankt!
                Gr. Reijnduhrs

                #17818194
                Reijnduhrs
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Was aan de hand van deze info niet gelukt, zoals ik had begrepen.
                  Kun je / kan iemand misschien iets gedetaileerde info verstrekken?

                  Alvast bedankt!
                  Gr. Reijnduhrs

                  #17817977
                  Noordpoolgsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 March 2009

                    er zit bij mij (kadett gsi met astra boom) 1 stekker,een rode een zwarte en groene draad.

                    Rode op de plus .
                    Groen en zwart op de bobine zitten die 2 polige klik stekkerop weet alleen ff nie wat nu de +15 is en de -1 ma daar kom he gauw genoeg achter kwestie van omwisselen …

                    #17818195
                    Noordpoolgsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 March 2009

                      er zit bij mij (kadett gsi met astra boom) 1 stekker,een rode een zwarte en groene draad.

                      Rode op de plus .
                      Groen en zwart op de bobine zitten die 2 polige klik stekkerop weet alleen ff nie wat nu de +15 is en de -1 ma daar kom he gauw genoeg achter kwestie van omwisselen …

                      #17817978
                      Reijnduhrs
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Thnx!
                        Hij loopt nu, foto’s volgen.

                        #17818196
                        Reijnduhrs
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Thnx!
                          Hij loopt nu, foto’s volgen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.