Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Kabelboom verwijderen Astra C20NE (autocross)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2011 om 15:03 #17232825
Een paar vrienden van me rijden sinds kort een Astra GSI 8v voor de cross.
Nu zijn we deze zover mogelijk aan het strippen voor gewichtsbesparing.Gehele interieur eruit, stuurbekrachtiging eruit, ABS eruit, alle verlichting eruit etc. etc.
We hebben nu ook de complete kabelboom (zonder te knippen) van de verlichting, etc. verwijderd.
Alleen loopt er nog een kabeltje naar de brandstofpomp, hier moet zowieso nog een nieuw kabeltje naartoe..De kabelboom van de computer is nog helemaal intact, hier is nog niets mee gedaan.
De hamvraag is eigenlijk, kon deze kabelboom eigenlijk helemaal weg?
Dus.. Wat kan er allemaal weg, zodat de auto nog wel gewoon loopt en gestart kan worden?Alle tips, trucs en info is welkom.
BVD Reijnduhrs.[edit]: hoop dat ik in het goede subforum zit, denk dat hier iig de meeste C20NE info te vinden was…
22 augustus 2011 om 20:48 #17817974Motorkabel boom er heel uit halen die gaat als je voor de auto staat links rcihting voeten ruimte daar zit ook de Ecu.
De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .
En idd draadje na bezine pomp leggen.De d+ van dynamo even aansluiten en olielampje. Zo doe ik het al jaren nooit geen problemen mee gehad
22 augustus 2011 om 20:48 #17818192Motorkabel boom er heel uit halen die gaat als je voor de auto staat links rcihting voeten ruimte daar zit ook de Ecu.
De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .
En idd draadje na bezine pomp leggen.De d+ van dynamo even aansluiten en olielampje. Zo doe ik het al jaren nooit geen problemen mee gehad
23 augustus 2011 om 17:07 #17817975Bedankt voor je reactie, hier kunnen we denk ik wel wat mee.
Hoewel het me niet helemaal duidelijk is nu…De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .
Ze gaan iig met deze info vanavond aan de slag (ben er zelf niet bij).
Grtz Reijnduhrs.23 augustus 2011 om 17:07 #17818193Bedankt voor je reactie, hier kunnen we denk ik wel wat mee.
Hoewel het me niet helemaal duidelijk is nu…De rode plus van de computer dan de andere stekker bij astra gsi ( rechts bij de stappenmotor) 3 polig : rood = + groen en zwart zijn voor de bobine. daar moet die op zich op lopen .
Ze gaan iig met deze info vanavond aan de slag (ben er zelf niet bij).
Grtz Reijnduhrs.24 augustus 2011 om 19:58 #17817976Was aan de hand van deze info niet gelukt, zoals ik had begrepen.
Kun je / kan iemand misschien iets gedetaileerde info verstrekken?Alvast bedankt!
Gr. Reijnduhrs24 augustus 2011 om 19:58 #17818194Was aan de hand van deze info niet gelukt, zoals ik had begrepen.
Kun je / kan iemand misschien iets gedetaileerde info verstrekken?Alvast bedankt!
Gr. Reijnduhrs25 augustus 2011 om 22:26 #17817977er zit bij mij (kadett gsi met astra boom) 1 stekker,een rode een zwarte en groene draad.
Rode op de plus .
Groen en zwart op de bobine zitten die 2 polige klik stekkerop weet alleen ff nie wat nu de +15 is en de -1 ma daar kom he gauw genoeg achter kwestie van omwisselen …25 augustus 2011 om 22:26 #17818195er zit bij mij (kadett gsi met astra boom) 1 stekker,een rode een zwarte en groene draad.
Rode op de plus .
Groen en zwart op de bobine zitten die 2 polige klik stekkerop weet alleen ff nie wat nu de +15 is en de -1 ma daar kom he gauw genoeg achter kwestie van omwisselen …30 augustus 2011 om 22:22 #17817978Thnx!
Hij loopt nu, foto’s volgen.30 augustus 2011 om 22:22 #17818196Thnx!
Hij loopt nu, foto’s volgen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.