Kabelboom doorgebrand.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kabelboom doorgebrand.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210407
    bodi15
      Lid sinds:
      29 June 2009

      Beste allemaal,heb een leuk probleem met mijn vectra 1.6 op g3 is het b model.
      Mijn kabelboom is doorgebrand onder de motorkap,nu is mijn vraag of er iemand in de buurt van anna paulowna woont,die hier veel verstand van heeft.Bij de dealer zeggen ze zoiezo alles vervangen,maar denk zelf dat het anders kan.
      Hoop dat iemand mij kan en wil helpen.
      Rij namelijk het liefst verder in de vectra.
      Zit nu in een gele micra en das niet leuk:thumbdown

      #17492772
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        hehe ben blij dat jij het een “leuk” probleem vind . . . ik zou wel kenne janken.

        maaruuuh, een doorgebrandde kabelboom heb je niet zomaar.
        Dan moet je ergens kortsluiting hebben.

        ipv de dealer zou ik een goede beun garage opzoeken en het daar eens proberen.

        Belangrijk is dan, eerst uitzoeken waarde kortsluiting vandaan komt, alvorens een nieuwe kabelboom te monteren.

        Die zal je wel voor een redelijk prijsje op de sloop kunnen krijgen. Maar als de kortsluiting niet verholpen wordt, kun je zo weer een nieuwe kabelboom erin zetten.

        #17492773
        bodi15
          Lid sinds:
          29 June 2009

          Bedoelde het ook sarcarstisch,haha.
          Maar goed heb net wel iig de ecu losgehaald en kan daar niet zo vlug iets in zien wat doorgebrand is,volgens mij komt het echt vanaf de ecu tot motorblok vandaan.
          Heb de kabelboom open gesneden en het is alleen doorgebrand ter hoogte van bestuurder zeg maar.
          Volgens mij heb het iets met de gas ecu te maken.

          Onderdelen lijn had ik al een advertentie geplaatst en marktplaats maar na 3 weken nog niks.
          Daarom plaatste ik deze oproep of mischien iemand wou helpen met kijken die wat meer verstand van elektronica heeft als mij.
          Kom normaal redelijk weg met auto problemen maar niet met dit.

          #17492774
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            tja ik ook niet.
            is het een x16xel (I of II?) of een z16xe?
            de xel’len zouden toch genoeg op de sloop moeten staan.
            Zeker de types I die in de B1’s zijn gebouwd.

            En als je denkt dat het met je LPG installatie te maken heeft, zou ik ook eerst maar eens langs de Gas boer gaan . . . die weten er meer van dan de Dealert.

            oh . . . een tip is om even een voorstel berichtje te schrijven.
            dat stellen alle forummers hier enorm op prijs ;)

            #17492775
            robert1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2009

              :cryAuw wat een pijnlijke kwestie,
              Ik neem aan dat een B1 X16XEL is.
              Vaak is de oorzaak de startmotor, deze blijft dan meedraaien na het starten waardoor er een te hoge stroom door je electrisch gedeelte van je contactslot gaat, en je kabelboom wegsmelt cq verbrand.
              Wat nu ??
              Onder de motor kap de verbrande kabelboom opzoeken en volgen totdat je een label tegenkomt met een 90…… nummer met een tweelettterige code, deze is van belang bij het zoeken voor een kabelboom.
              En vervang altijd met je startmotor ook het electronisch contactblokje van je contactblok onder je stuurcolom.

              succes Robert

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.