Kabelboom defect?

Forumindex Forums Modellen Corsa Kabelboom defect?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271546
    basss27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2013

      Luitjes,

      Sinds een weekje valt mij op dat mijn groot licht aan de passagiers kant niet meer werkt. Zowel bij seinen als op groot licht rijden. Uiteraard heb ik al het lampje en de zekering na gekeken, maar deze zijn beide nog goed.

      Heeft iemand dit eerder meegemaakt, of een idee wat het kan zijn? Ik denk dat ik aankomende week de kabel ga doormeten met een multimeter, kijken of er een kabelbreuk is naar de koplamp toe.

      #18281672
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        over welke generatie corsa gaat het??
        pak je multimeter en als je auto tuis staat zet het groot licht na via de stekker of er spanning op staat..
        staat er deze niet op
        optie 1: kun je op de sloop een kabelboom deel uit een andere corsa halen… deze loopt bij een B corsa van de voorzijde langs de bestuurderskant naar binnen .. ik weet niet of deze ook aan je dashboard deels vast zit op zo los op de stekker achter het paneel links naast je pedalen ( dit is nogmaals bij een B corsa.. weet zo niet of dit ook voor andere generatie corsas het zelfde is)
        optie 2: grootlicht door lussen van de werkende naar de niet werkende

        #18281673
        basss27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2013

          Tnx! Het gaat om een 1997 B facelift met 8 klepper. Helemaal vergeten, ging er vanuit dat ik dat al in de topic start had geplaatst.

          Doorlussen had ik niet aan gedacht. Maar is dat wel veilig? Je gaat natuurlijk wel 2x zoveel vermogen over zo’n dun kabeltje trekken.

          Denk dat ik anders alleen voor de APK binnenkort door lus, en na de APK met de kabelboom aan de slag ga.

          #18281671
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Het kan wel bij mij was het stadslicht niet werkend nadat ik me oude alarm eruit geknipt had en per ingeluk het verkeerde draadje door geknipt had.. voor de apk hadden ze die door gelust en na de apk idd de kabelboom eruit gehaald en ben toen de boel gaan solderen en toen was het weer goed.. De kabelboon voor de verlichting is gewoon een los deel.. Je moet er wel je voorbumper eraf halen want je kabelboom loopt door de dwarsbalk heen met kabelbinders

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.